Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing GUN Sails, är dom ok eller??

• GUN Sails, är dom ok eller??

Publicerad av viggo på 10 mars, 2004 vid 09:57

Hej!
    Funderar på att köpa GUN Flash 6.0 och ett Raptor 8.5. Dom ligger ju bra till prismässigt med hur är kvaliten och egenskaperna på vattnet? Någon med erfarenhet av GUN?Behöver lite råd!
    Tack! /Viggo

po525h svarade 20 år, 10 månader sedan 8 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • johan_m

Medlem
    10 mars, 2004 vid 10:05

Detta ämne har varit upp många gånger tidigare.
    Jag själv har ett Gun segel och jag är mycket nöjd med det.
    Det som frmkommit tidigare i detta ämne är att seglena är bra grejjer.

//johan

• lars_k

Medlem
    10 mars, 2004 vid 10:41

Jag kör deras MC-vågsegel. Är mkt nöjd, särskilt med tanke på vad jag gav för dem. Runt 2000 kr för nya 04:or =)

• vinta_kestrel

Medlem
    10 mars, 2004 vid 11:49

Mkt bra kvalitet. Jag kör dom inte själv, men köpte ett par Gun-segel (Impact Wave och deras freestyle-segel) innan jul. Måste säga att jag 1. blev imponerad över kvaliteten på Gun för de pengarna och 2. besviken på hur kassa Simmer var (samma årsmodell) i förhållande til Gun vad gäller kvaliteten. Ta mastfickan t.ex. På Simmers Vision är de gjorda av mina föräldrars slitna underlakan, medans på Gun är det mer robust nylon (vilken variant vet jag inte, men det kändes som Simmer borde vara utrustat med Gun’s mastfick och Gun med Simmers, om man ska beakta pengarna)

Köp du ett Gun om du är ute efter billiga segel till bra kvalitet.

Nej, jag säljer definitivt inte Gun-segel. Annat än mitt begagnade ’03 Impact Wave 4.2 wink.gif

• dr-masse

Medlem
    10 mars, 2004 vid 12:10

Håller med, de Gun-segel jag petat på har kvalitetsmässigt sett helt OK ut, minst lika bra som andra märken.

Det där med material i mastficka kan vara lite lurigt. Har erfarenhet av en mastficka som “kändes” gedigen (tjockare) men som höll klart sämre än den “tunna” på ett annat märke, mest pga sämre sömmar och att materialet liksom “fransade” upp sig betydligt mer. Bara för att ett material känns tunnare/skörare behöver det inte innebära att det ÄR mindre hållbart. Är min erfarenhet.

Annars är jag, förmodligen som alla här, en vän av starka och lätta material, det där “rhino” som exempelvis gaastra har i sina mastfickor på vågseglen verkar inte dumt alls.

Surfa På!

• anonym-anvandare

Medlem
    10 mars, 2004 vid 15:10

Jorå, det är helt OK kvalite. Köpte ett Flash 5.4 i fjol och blev glatt överaskad. Ffa verkar seglet ventilera bra i byarna vilket jag gillar som seglar inomskärs och i Mälaren. Har förresten beställt ett Flash 6.3 nu idag, så nöjd är jag 🙂

A.

• po525h

Medlem
    10 mars, 2004 vid 16:24

Var får man tag på billigaste gun-seglena då?

• anonym-anvandare

Medlem
    10 mars, 2004 vid 16:32
  • smurff

Medlem
    10 mars, 2004 vid 16:34

Ähh sorrry Guns riktiga hemsida blush.gif denna sida är det

• po525h

Medlem
    10 mars, 2004 vid 16:42

tackar

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing GUN Sails, är dom ok eller??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.