Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Gun Sails katalogen idag
-
Gun Sails katalogen idag
Publicerad av Knatte på 13 januari, 2006 vid 17:39Fick den nya Gun sails katalogen idag. De har ryckt upp både i design och outlook på både segel och katalogen 😉
Till och med lyckats skriva katalogen på engelska i år, bara en sådan sak….
Lurar lite på ett Booster segel till i storlek 6.5 kvm, som komplement till mitt 5.8 kvm 😮Att man aldrig kan vara nöjd, med prylarna man redan har, utan alltid funderar på nytt. Vet faan inte hur många segel jag har redan :ooo:
(Hmm, jag räknade till sju stycken)getwet svarade 18 år, 10 månader sedan 16 Medlemmar · 54 Svar -
54 Svar
-
Knatte wrote:Fick den nya Gun sails katalogen idag. De har ryckt upp både i design och outlook på både segel och katalogen 😉
Segel med outlook?Nej tack, jag slipper helst microsoftprylar… 😉
-
Jo, Gunsails har ju gjort ett rejält facelift..eller vad man ska kalla det..
Fick mina segel för nån vecka sen och dom ser riktigt trevliga ut..
Hoppas dom seglar lika bra..Och inte nog med att man håller på att vänta ihjäl sig på att få surfa här hemma nu har man gått o blivit sugen på att resa.. Sal och Sharm el sheik.. Jävla resor..
-
Oregistrerade
Gäst15 januari, 2006 vid 18:58Hur får man den hem skickad, från Jörlanda?
Hur står sig Gun seglen kvalitets mässigt ? -
Knatte
Gäst15 januari, 2006 vid 19:06Oregistrerade wrote:Hur får man den hem skickad, från Jörlanda?
Hur står sig Gun seglen kvalitets mässigt ?Jag beställde via Guns hemsida http://www.gunsails.de/en/kat.php?k=1
Gun står sig bra kvalitetsmässigt, men de kanske inte är lika bra som de dyraste NP eller North seglerna, men kostar ju hälten också :laugh:
-
Oregistrerade wrote:Hur får man den hem skickad, från Jörlanda?
Hur står sig Gun seglen kvalitets mässigt ?Kvaliten på GUNs grejor är minst lika bra som ngt annat, har bla ett Gunsails groove 5.3 med tillhörande mast, allt från -03, som varit med om det mesta. Allt från vågsegling i apelviken till speedande i björlanda (+30 knop) utan problem…. :cool2:
Med det seglet riggat har jag under den tiden pajat 3 st aluminium bommar… så det har inte behandlats särskilt varsamt. :tongue:
-
vet ni hur deras bommar står sig jämfört med vindsurfing.se och local spirit? Och hur är deras master?
-
Local Spirit skulle jag definitivt hålla mig undan ifrån, har bara sett dåliga längare och mastfötter där ifrån….
-
Jag har en GUN Race 250-300 som jag använder till mitt 10,7 inställd på 270 cm. Eftersom det är en alubom med 30 mm rör är den ganska svajig i den längden, men den har hållt bra (2 säsonger hittills) och har rätt bra frontbeslag och längdjustering. Möjligen är det bakbeslaget/förlängningsstycket som är tillverkat i för mjuk alu som bidrar till svajigheten. Om man tar ur bakstycket ur bommen och känner på hur styvt det är så är det ganska mycket mjukare än på min Arrows Weapon Extreme. För de 1300 kr som den kostade tycker jag att den är OK, men om jag skulle behöva skaffa en ny bom i samma längd skulle jag nog försöka få tag på en begagnad kolbom istället, även om de brukar vara en tusenlapp dyrare. I kortare längder tror jag dock att bommarna är helt OK för sitt pris.
-
Gun Pearl fick riktigt fin kritik i tyska Surfs test av freestyle-segel. Anmärkningarna var mer på nivån “påmålad design istället för färgad film”, men det ansågs vara mycket prisvärt och presterade bra. Jag tror att Gun är helt OK segel och de jag sett har sett bra ut, fast själv skulle jag välja nya fjolårsegel från andra tillverkare i de flesta fall. Gun kan ju inte ligga, och har väl knappast som idé att göra så, längst fram i utvecklingen utan håller koll på trender och förändringar utifrån vad de stora gör.
Men det går ju inte att undvika att reflektera över prisskillnaden på Gun och de större märkena, den är minst sagt rejäl.
-
Jag vet inte hur mycket det påverkar prestandan men åtminstone deras vågsegel verkar var lite tyngre än de flesta andra på marknaden. I större storlekar kan det nästan skilja upp till ett kilo vilket borde kännas även ute på vattnet. Men det kanske är ett medvetet val för att få bra kvalitét (tjockare monofilm)…?
-
Mmmm… Det är helt klart frestande att skaffa Gun när man ser deras priser. Speciellt om man kollar på camber-seglena, och räknar man även med priserna på masterna blir det ju väldigt billigt. En Gun Sails Mega XS 6.8 med passande mast går på strax under 8000:- Det är vad NP tar för bara seglet…
Vi får väl se om jag “vågar” skaffa Gun i år. Om ekonomin tillåter, vill säga. -
_Frippe_ wrote:Jag vet inte hur mycket det påverkar prestandan men åtminstone deras vågsegel verkar var lite tyngre än de flesta andra på marknaden. I större storlekar kan det nästan skilja upp till ett kilo vilket borde kännas även ute på vattnet. Men det kanske är ett medvetet val för att få bra kvalitét (tjockare monofilm)…?
Ett kilo tror jag inte på, då får du nog ta fram ett exempel…
Tror snarare att det kan ligga på 10-15% dvs ca ett halv kilo på stora vågsegel?
-
Kanske inte riktigt ett kilo, men bra nära i Gaastra-fallet (om nu viktuppgifterna på tillverkarnas sidor stämmer).
Gunsails Wave MC 5.8: 4.5 kg
Maui Sails Global 5.8: 3.7 kg
Gaastra Poison 5.8: 3.6 kg
Neil Pryde Search 5.8: 3.9 kg -
Oregistrerade
Gäst16 januari, 2006 vid 14:57“vet ni hur deras bommar står sig jämfört med vindsurfing.se och local spirit? Och hur är deras master?”
Kul att du nämner “bommar”..
Det finns en fabrik E. FWU. ENTERPRISE Co. Ltd
http://www.windsurfing.com.tw
Deras kolbomsmodeller säljs “hälften” av alla märken..Det som skiljer är färg och design på greppet. (och priset..)
Modellen som heter “Carbon bom” säljs av bla Gunsails, Amex, technolimits..
Det är en mycket bra kolis… Gun är billigast på den !VS.se kolisar verkar vara från samma fabrik men en annan modell… En tillsynes Dyrare modell?!
modellen heter “One Piece Monocoque Carbon Boom”
Fast VS säljer den billigare än vad de andra säljer sina “Carbon Boom” !Kom på en ruskigt kul grej !
Varför inte maila och kolla vad det skulle kosta att beställa typ x antal
“surfzone” kolisar ?
Man måste säkert gå via någons företag. men sånt går ju att fixa.. -
Jag som skrev ^ det !
Drog iväg ett mail till fabriken nyss..
Logga in för att svara.