• anonym-anvandare

    Medlem
    28 juli, 2002 vid 17:27

    Skriver man ihop “påväg”? Hade för mig att vi skriver “på väg”. Om vi nu skall vara petiga…. Håller dock med om att språket i vissa inlägg är under all kritik. Har tex aldrig förstått vitsen med att använda fler än ett “?”.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 juli, 2002 vid 20:01

    Dagens sanning:
    “Märka ord tyder på dåligt sexliv”
    /sexual tyrannosaur

  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 juli, 2002 vid 20:32

    Till besserwissern som finner det nöjsamt att hacka på en 13-årings inlägg; är verkligen Gunsegel ett egennamn?(alltså: gunsegel)

    Du är inte perfekt själv…(vilket författaren till detta inlägg inte gör anspråk på att vara)

  • peter-andersson

    Medlem
    28 juli, 2002 vid 22:46

    Finns det ingen schysst språk-konf du skulle kunna hänga på istället, så att vi andra som vill läsa surfrelaterat slipper dina svenskalektioner.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 juli, 2002 vid 11:27

    Är intresserad.
    Maila mig och tala om vad du vill ha för seglet.
    Var bor du?
    Lena
    fredde_3@hehe.com

  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 juli, 2002 vid 18:53

    Detta var inget personangrepp mot Adam.
    Många här på Konfen skriver lustigt.
    Jag är helt enkelt trött på alla som inte tänker sig för innan de skriver något.
    Detta var bara droppen fick bägaren att rinna över.
    Visst, jag är själv ingen språkexpert och vore jag en sådan skulle det vara det konstigt eftersom jag inte har avslutat min grundskoleutbildning.
    Jag vill bara få folk att börja tänka, vilket jag tydligen fick eftersom ni klagar på mina inlägg.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 juli, 2002 vid 19:28

    Ok, lev du i tron att alla tänkte:
    Nu ska vi börja skriva korrekt bara för att mr Besserwisser visat upp sina konster…poor you…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 juli, 2002 vid 21:43

    Leffe.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 juli, 2002 vid 21:43

    Leffe.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 juli, 2002 vid 02:46

    Kan inte förstå att det finns så många döskallar som verkar tycka att det är tufft att inte kunna stava!
    Det faktum att väldigt många på Konfen skriver som de blinda slåss, får åtminstonde mig att undra över om det är så, att graden av analfabetism är högre bland surfare än hos den övriga befolkningen? Jag tvivlar på att så är fallet!
    Om sanningen ska fram, så tror jag kort och gott att folk är lata och ger tusan i läsa igenom sina inlägg innan de skickar iväg dem. Något som tyvärr drar ner läsnöjet.
    Jag tror inte heller att någon förväntar sig fullständigt korrekt svenska när de läser här på Konfen, men en sak är jag dock övertygad om; -Det finns folk som bryr sig…

    Martin (som INTE gör anspråk på att vara fullkomlig när det gäller svenska språket.)

    Ps. Hoppas att “Swe Junior” inte blivit avskräckt från att skriva i och med denna debatt. Lycka till med dina segelinköp…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 juli, 2002 vid 06:44

    GUNsegel är fortfarande huvudtråden i det här mycket lästa inlägget. Att de är tillräckligt bra är det ingen tvekan om. Se t ex tävlingsresultat för Andi Laufer. Sen kan jag tycka, som har viss erfarenhet av GUN, att de kanske saknar det där lilla sista. Tveka inte att köpa GUN. Det bidrar till att få ner andra segelpriser och du kommer knappast att bli besviken.

    Konfspråket har sin egen stil, kan inte jfr med kanslisvenska. Ganska skönt. Det finns i sig ingen konflikt mellan det “snabba” internet språket i t ex e-post och korrekt svenskskrivning. Det ena stimulerar det andra.

  • pajas

    Medlem
    30 juli, 2002 vid 13:00

    huvudsak är väl att man fattar vad personen menar …
    sen om svenskan är dålig gör väl inget
    det är väl surfingen som är viktig och att vi tar hand om våra yngre förmågor .. surfingens framtid

    det med meningsuppbyggnad och särskrivningar är väl nått som skolan/politiker får ta tag i ….

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 juli, 2002 vid 14:13

    Jag tycker vi försöker föra över tyngdpunkten av tråden på heroin istället för Gun-segel eller språk. Jag börjar:

    Det var nämligen så att för ett antal år sedan fanns det en liten ponke som hette Josh Angulo. Josh både är och var grym på att windsurfa. Han gjorde dock några ganska svårborttvättade karriärmisstag (såg ni – ingen särskrivning) så han brände sig hos alla sina sponsorer. Lille Joshponken som är, eller kanske bara var,(jag vet inte så noga längre) ganska begiven på både det ena och andra njutningsmedlet, stod helt utan sponsorer.

    GUN som då hade letat efter ett hett namn på Maui som kunde höja den tyska fanan över hookipa beach park lyckades då få Josh att köra på deras grejjer. Sagt och gjort kontrakt skrevs och Josh fick några linjer (alltså segel, inte sådana man snortar). I alla fall så var det första Josh gjorde med sin nya linje att åka runt i Kahuluhis alla surfshoppar för att avyttra sin GUN-linje. Då han kom till en av dessa beryktade shoppar fick han det nedslående beskedet att hans GUN-linje inte renderade ett så stort värde som han föreställt sig. Detta beroende på dess tyska ursprung och se, det går ju inte riktigt an på Maui. Men på frågan om varför han ville avyttra dessa segel som ju faktiskt var sprillans nya svarade josh att han behövde pengarna för en resa till Amsterdam – de har ju så jävla schysst heroin där…..

    Så så var det med det. En rostig skruv mot en cyckelpump, en linje gun mot en resa till A-dam och lite rökheroin – what´s the difference?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    31 juli, 2002 vid 20:20

    Josh spelade över. Vi som har seglat GUN kan sakligt säga: -Seglen är helt ok! Det finns ingen anledning att fundera så mycket såvida man inte är stadd i kassa så in i h´e. Köp då NP men tro inte att du därmed får så värst mycket mer. Det skiljer ganska marginellt. Just det där marginella kan vara skillnaden för de mest inbitna, t ex formulatävlare osv. Det bör nog trots allt sägas.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 augusti, 2002 vid 10:10

    dessutom betalar man en del endast för det lilla runda märket när man köper NP!

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.