Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Gun segel?
-
Gun segel?
Publicerad av liveborn på 4 maj, 2003 vid 20:22Tänkte inhandla nytt eller kanske nya segel och så såg jag att Gun segel passade prismässigt mycket bra för mig. Är det någon som har erfarenheter av gun?,,för och nackdelar?,,
boman svarade 21 år, 5 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Jag har oskså funderat på att köpa ett Gun segel, och det har varit uppe tidigare diskussionen om det är bra eller dåliga segel, och då kom det fram att det var bra segel.
Det kom också fram att det var personer i värdscupen som körde på Gun segel. Och då kan det ju inte vara dåliga segel.//johan
-
hmm,,jasså,,,jo då måste dom ju kunna mäta sig med de andra. Men man funderar ju när de är så billiga.
-
Eftersom de säljer direkt till dig utan mellanhänder som tar betalt kan de hålla låga priser. I årets alla tester av vågsegel har de genomgående fått mycket bra betyg, även på kvalitet/sömnad. De är en av världens 5 största segeltillverkare har jag för mig. Tyskland är för övrigt världens största ws-marknad. Såg en annons i senaste tyska SURF att de sålde ut sina 2002 segel till helt grymma priser. Det är helt klart värt att köpa dem, de är bra!
/Magnus -
Gunsegel? Vi kan säga så här att jag har kört mina segel hårt sedan 99, De håller bra och kan mäta sig med övriga segel. Prismässigt skulle jag behöva köra ett NP segel i 8! år istället för att nu köpa en ny Gun line. Kör nu ett nytt Flash 7,4 (2 400:-) Groove 6,2 Top Wave 5,3 och 4,5. Kommer att köpa MC wave 6,2 och 5,3 och 4,5 till vintern. Välsydda, bra förstärkningar stora vindregister men om man vill sponsra Robby Naish eller Björn Dunkerbäck så kan man ju göra det också. Nej skämt å sido alla är saliga på sin tro men jag tycker att det är bättre att köpa två segel en ett.
-
Ja jag tackar alla i detta inlägg jag med. det kommer att bli ett gun segel som nästa segel för mig iaf.
//johan
Logga in för att svara.