Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gun-våtdräkter och Surf-Unique

• Gun-våtdräkter och Surf-Unique

Publicerad av anonym-anvandare på 20 oktober, 2003 vid 12:28

Hello!

Har slitit ut min RipCurldräkt (4-3) och behöver en ny för någon månads ytterligare surf. Någon som provat Gun-dräkterna? Finns en 5-4 på Surf-Unique för 1500 spänn. Kan den vara ok trots det låga priset? Någon som har erfarenhet av Surf-Unique? Brukar det funka? Leverar de prylarna i tid? Fick ingen uppfattning om leveranskostnderna. Tacksam för råd!

/Pulver

dixon svarade 21 år, 6 månader sedan 9 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • oscar

Medlem
    20 oktober, 2003 vid 12:42

Jag har personligen haft bra erfarenheter av Surf-unique även om jag inte handlat speciellt mkt av dem.

Vill även tipsa om att http://www.wallen.se har rea på Pro-limits 4/3 ZF-steamer. 1499:- och det är en grymt skön dräkt.

• martin

Medlem
    20 oktober, 2003 vid 12:43

Jag har handlat från Surf Unique och har bara bra erfarenheter. Det som kan ta tid är beställningsvaror från Gun som inte finns i lager. Men det beror inte på Unique, utan på tyskarna. Johan brukar dock vara noga med att förklara detta om man beställer prylar som måste skickas från Tyskland.

Våtdräkten har jag dock ingen erfarenhet av.

• brutus

Medlem
    20 oktober, 2003 vid 12:50

har inte heller info om våtdräkten, men har handlat en del på Unique – älskar deras priser!
    Däremot har försändelserna nästan alltid kommit upp till en vecka sent o med dhl o inte postförskott som jag bett om.
    Klagar inte, men önskar det gick snabbare.
    Fick förresten nyss en bom därifrån med den roligaste / konstigaste inpackningen jag nånsin sett… crazy.gif laugh.gif

Trevlig service o ett grymmt kunnande + inga försäljningsknep för junk väger emot leveranstiden dock. Ring o hör vad han tycker om dräkten!

Mvh /m

• anonym-anvandare

Medlem
    20 oktober, 2003 vid 13:37

Tack för alla tips! Vad tror ni är varmast och bäst, en Pro Limit 4-3 eller en Gun 5-4? Hur håller förresten Pro Limit-dräkten? Hade ett par grymt sköna Pro Limit-skor som dock pajade på någon dryg månad. Alla erfarenheter är välkomna.

/Pulver igen

• styret

Medlem
    20 oktober, 2003 vid 13:40

jag kan bara lovorda unique.
    har beställt ett par gånger och det ahr skötts exemplariskt. beställer i början av veckan och har det på fredagen. Helt grymma priser och det jag har beställt har jag inte märkt något dåligt hos, tillexempel mast.
    det enda jag ahr varit ute för var att jag inte fick nån tamp till min förlängare men det var bara att knalla till skeppsfourneringen så var det löst.
    gav 1600 för 35% mast, 45cm förlängar och frakt. hos dom andra shopparna hade bara masten gått på ungefär 1800.

• nordgren

Medlem
    20 oktober, 2003 vid 14:58

Surf Unique är grymma! Bara goda erfarenheter därifrån.
    Och bara för att GUN är billigt betyder inte det att det är dåligt, de har det billiga priset pga distrubutionssystemet inte något annat.

• anonym-anvandare

Medlem
    20 oktober, 2003 vid 16:25

Tjena!
    Inen erfarenhet av butiken, men jag kör med gun’s dräkt nu. Bra mycket bättre än förväntat(med tanke på priset), varm och smidig. Vågar dock inte utala mig om kvaliteten då jag bara kört med dräkten 5-10ggr.
    Men jag skulle nog våga rekomendera ett köp.
    //
    tobbe

• anonym-anvandare

Medlem
    20 oktober, 2003 vid 16:55

klart prisvärd dräkt jag har en sådan för 1550kr. helt
    tät men det sipprar in lite vid dragkedjan ändå.
    En fördel att det går att stänga dragkedjan själv.
    Men en neoprenväst när det blir riktigt kallt så är det helt tätt,
    klart billigt och prisvärt.
    Test i senaste Tyska Surf, Aqua Gun.
    Dock passform är väl individuellt, men gillar att det finns plats
    för stora underarmar och smidiga kardborre förslutning vid anklar.
    Har alltid fått grejorna på 2-3 dagar, snabbt som attan.
    Masterna kan jag också rekommendera.

• manno

Medlem
    21 oktober, 2003 vid 11:55

Vad är det för tråkig webshoplayout som dykt upp på hemsidan?? jag diggade den gamla aningen konstiga färgglada layouten, mycket roligare!

Keep It rollin

• hank_the_tank

Medlem
    21 oktober, 2003 vid 12:12

Jag kommer in inte på Surf Uniques hemsida. Den laddar färdigt sidan, men när introt är slut så blir allt bara vitt. Kommer ni andra in?
    http://www.uniquestore.nu/surfunique.htm

• anonym-anvandare

Medlem
    21 oktober, 2003 vid 12:43
  • anonym-anvandare

Medlem
    21 oktober, 2003 vid 13:00

Tack igen för nya tips! Det blir nog en Gun-dräkt. Eller Pro Limit. Eller kanske Np-dräkterna är värda sitt pris ändå.. är ni bra på att bestämma er? Ja ja tack iallafall.

/Pulver

• hank_the_tank

Medlem
    21 oktober, 2003 vid 13:03

Svar till:

prova http://www.vindsurfing.se

[/ QUOTE ]

Fattar inte…det händer ingenting när jag klickar på länken! Kommer bara upp en helt tom sida!! ??

• dixon

Medlem
    21 oktober, 2003 vid 15:05

Jag köpte en aquagun 5/4 där för ett par månader sedan för 1550 kr. Hittils har den funkat bra, läcker in lite i ryggen bara. Tänk på att gärna ta en storlek mindre än vanligt för de är ganska stora i storlekarna. Köpte direkt hemma hos killen som har affären. Han hade lagret i sitt garage smile.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gun-våtdräkter och Surf-Unique

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.