Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › gupp
-
Jag har varit i kontakt med KLM, Iberia, Sky Transport och det kostar fasen skjortan att ta me grejerna till el medano;
KLM:
160€ round trip (max 290 cm, max 20 kg)
376€ round trip (max 290 cm, max 32 kg)Iberia:
5600 SEK one way (max 35 kg)Sky Transport:
ca 5000 SEK one way (finns dessutom ej representerade på Tenerife, så för hemresan får man ordna det på plats)Alltså att betala 376 € känns fan orimligt, bättre att hyra rigg och bara ta med brädan i så fall och betala 160€. Iberias priser tänker jag inte uttala mig om annat att jag hellre lägger 10 000 SEK på en ny bräda…
Emma, hur brukar du göra när du tar med brädor och segel?
-
Vet inte hur det är med just Teneriffa, men det brukar sluta med att det är billigast att flyga charter till holmarna. Fritidsresor tar 800:- ToR för prylarna.
I övrigt låter de siffor som nämnts klart överdrivna, de flesta bolag har schablon för surfutrustning och då är det inte så dyrt. Men allt som oftast (pga okunskap) räknar de bara 30xpris-per-kg-övervikt… vilket såklart är hurlöst dyrt. Brukar behöva ringa ett par gånger innan man träffar någon som vet vad som gäller. Lusläs hemsidan innan ni ringer.
/adde
-
DodgeCurve wrote:Jag har varit i kontakt med KLM, Iberia, Sky Transport och det kostar fasen skjortan att ta me grejerna till el medano;
KLM:
ca 5000 SEK one way (finns dessutom ej representerade på Tenerife, så för hemresan får man ordna det på plats)Alltså att betala 376 € känns fan orimligt, bättre att hyra rigg och bara ta med brädan i så fall och betala 160€. Iberias priser tänker jag inte uttala mig om annat att jag hellre lägger 10 000 SEK på en ny bräda…
baaaah! nu fick jag lite panik. låter som jag måste börja ringa och tjaffsa nu, det där tänker jag då inte betala. 100 usd-100euro tycker jag är lagom att betala och det är vad jag betalat senaste gångerna. men då har det ju varit helt andra flygbolag iofs.
-
Ja, Anna kom hem igår kväll.
Men det blir väl fortfarande Jeri i höst för din del med trots resa i augusti??? Jag måste dit igen, är dock lite förbaskad över att pwa lagt Sylt (sep/okt) tävlingen mitt i min planerade resa aug-dec 🙂
Jao, kebabrulle, västkustsurf och några bärs. Får nog bli det snart alltså. Hoppas det kommer in lite kulingvindar snart, då kör jag garanterat över!!Gaah. Klart det blir brazilian groove i år igen. Blir runt mitten av November tror jag. ca 4 veckor.
1. Karpatos i augusti
2. Sylt PWA September (filma)
3. Brasilien i Nov/Dec
4. Öland någon helg med krök på palace i kalmar med 🙂Filmen blir klar i oktober tror jag. Mycket kvar att filma. bl a att du, Emma, tar med kameran och dykhuset till GC nu i Maj och filmar underavattensbikini… 🙂
Jihaa
-
Hoppas på galakväll i ett stort hyrt cirkustält nere i Apelviken när du har premiär på filmen.
Elit Film HB måste ju visas upp lite?Fri dricka vid entrén?
-
flikka wrote:DodgeCurve wrote:Jag har varit i kontakt med KLM, Iberia, Sky Transport och det kostar fasen skjortan att ta me grejerna till el medano;
KLM:
baaaah! nu fick jag lite panik. låter som jag måste börja ringa och tjaffsa nu, det där tänker jag då inte betala. 100 usd-100euro tycker jag är lagom att betala och det är vad jag betalat senaste gångerna. men då har det ju varit helt andra flygbolag iofs.
160 € är helt ok men inte en chans att vikten ligger på max 20kg för bräda, segelx5, bom, mast.
Har ringt ett par ggr till både iberia och klm; får samma pris hela tiden trots att jag förklarar för dem att det inte stämmer med vad de anger på deras hemsidor, tror att de inte har koll helt enkelt. Men man vågar inte chansa att ta med grejerna för att på flygplatsen tvingas betala multum för att få med skiten.
Anledningen till de höga priserna är att det, precis som adde påpekade, ej går några charter, dvs direktflyg, till teneriffa. Jag kommer att göra som så att hyr på plats istället, det blir billigare och jag slipper allt j*vla meck.
Har ej kollat charter till kanariefågelholmarna. Skulle ju kunna kolla priser till GC och sedan vad det kostar att ta båt över till teneriffa. Jag gör så och återkommer.
Puss och Kram!
-
Inge wrote:Hoppas på galakväll i ett stort hyrt cirkustält nere i Apelviken när du har premiär på filmen.
Fri dricka vid entrén
-
mbkpeter wrote:Inge wrote:Hoppas på galakväll i ett stort hyrt cirkustält nere i Apelviken när du har premiär på filmen.
Fri dricka vid entrén
Knåpar du ihop en rulle Peter? Fasen va fint! Jag har ingen DV annars skulle jag kunna filma lite i el medano, om det nu blir av.
Har kollat charter/reguljär, det finns inga som passar mig. Ving flyger till GC för ca 3200, kolla med dem emma om du ska dra runt 14e och vill åka båt över till el medano.
Vilka e med på att starta ett fraktbolag som flyger sports equipment billigt? Peter, du kan ju sälja filmen ap-dyrt så köper vi ett flygplan för pengarna 🙂
-
DodgeCurve wrote:flikka wrote:DodgeCurve wrote:Jag har varit i kontakt med KLM, Iberia, Sky Transport och det kostar fasen skjortan att ta me grejerna till el medano;
KLM:
160 € är helt ok men inte en chans att vikten ligger på max 20kg för bräda, segelx5, bom, mast.
Har ringt ett par ggr till både iberia och klm; får samma pris hela tiden trots att jag förklarar för dem att det inte stämmer med vad de anger på deras hemsidor, tror att de inte har koll helt enkelt. Men man vågar inte chansa att ta med grejerna för att på flygplatsen tvingas betala multum för att få med skiten.
Anledningen till de höga priserna är att det, precis som adde påpekade, ej går några charter, dvs direktflyg, till teneriffa. Jag kommer att göra som så att hyr på plats istället, det blir billigare och jag slipper allt j*vla meck.
Har ej kollat charter till kanariefågelholmarna. Skulle ju kunna kolla priser till GC och sedan vad det kostar att ta båt över till teneriffa. Jag gör så och återkommer.
Puss och Kram!
Justifan, Teneriffa är också ett sådant resmål som stryks under den svenska sommaren. Vi flög till Lanzarote och tog båten till Fuerte en gång, funkade klockrent. Tippar på att Fred Olsen kör båt mellan GC och Teneriffa.
/adde
Logga in för att svara.