Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Gwada bilder

• bizonoxe

Medlem
    20 november, 2009 vid 16:11
    Gadget;589080 wrote:
    davids kör ju pc, det är väl ungefär samma upplösning som nintendo 8 bit… 😀

hahah vikken n00b, pc usch

• davids

Medlem
    20 november, 2009 vid 16:46

Hahahaha… sopor 😀 Gråt en skvätt för fan.. Och Gadget du har alltså en Mac med 3-4000px i upplösning på höjden? För upplösningen har ju mycket med vilket operativsystem man använder att göra…

Och för alla som inte har “fin fotoutrustning och datorer” men kanske ändå kan engelska kan jag ju rekomendera google. “Resize pictures” ger bland annat http://www.shrinkpictures.com/

• falsterbo

Medlem
    20 november, 2009 vid 16:58
    Davids;589218 wrote:
    Hahahaha… sopor 😀 Gråt en skvätt för fan.. Och Gadget du har alltså en Mac med 3-4000px i upplösning på höjden? För upplösningen har ju mycket med vilket operativsystem man använder att göra…

Och för alla som inte har “fin fotoutrustning och datorer” men kanske ändå kan engelska kan jag ju rekomendera google. “Resize pictures” ger bland annat http://www.shrinkpictures.com/

Tyst! 😀

• chrille_caribia

Medlem
    20 november, 2009 vid 18:35

Tack david! prövar och lägger upp fler bilder då!

• jonaish

Medlem
    20 november, 2009 vid 18:45
    Davids;589218 wrote:

Eeeeooohho…. Datanörd!?!

• bizonoxe

Medlem
    20 november, 2009 vid 19:31

ritkgit fina bilder, hur bodde ni där? Vad kostade det eller jobbade nid är nere också?

• ollep

Medlem
    20 november, 2009 vid 20:15

Förvånansvärt att vissa har mage att lipa över fotoupplösning/pixlar/kvalité/pc VS Mac etc när det läggs upp bilder på kristallklart hav med kitesurfing i bakgrunden..:confused2: Seriöst hit och dit, jag säger seriöst; stfu och njut av bilderna oavsett upplösning:smile:

Ser fantastiskt ut, grymt avundsjuk!

• chrille_caribia

Medlem
    20 november, 2009 vid 20:59
    Bizonoxe;589240 wrote:
    ritkgit fina bilder, hur bodde ni där? Vad kostade det eller jobbade nid är nere också?

Tack! jag jobbade där nere. Men min sista lediga månad tillbringade jag i Saint Francois och surfade i Lagunen som är på dom sista bilderna. Blåste varje dag körde med 10M. Ön är ju ganska dyr men bara o handla mat o dryck på supermarket. Romen kostar ju bara 50kr:) vin 20kr.
    detta surfcamp ligger gångavstånd från lagunen.

http://www.sunsetsurfcamp.com.

Är bra att ha bil med så kan man åka till riktigt bra ställen i Saint anne med.
    Tips är att åka båt ut till Ill caret som e på första bilderna och Downwinda mellan mongovoträsken eller hur det stavas.
    Flyg går att hitta billigt ett alternativ är ju att ta en sista minuten med Langley. Men bor du hos dom e en hyr bil ett måste. Såg att Langley hade billiga sista minuten häromdagen 6000kr 2 veckor då ingår ju Frukost och 3 rätters varje kväll.
    Hör av dig om du vill ha reda på alla spots mm eller om du vill hyra hus så kan du få lite nummer. Jag hyrde ett stort fint där i 4 månader och flera av grannarna hyrde ut sina hus. Vet en som hyr ut en schysst 2:a men lite off för 5000kr i månaden. Och då bor du granne med tjejerna som jobbar för Langley:) och dom partar ju varje dag….

Spot mellan St Anne och St francois på kortet under. Där var man typ helt själv:)

• above_the_law

Medlem
    20 november, 2009 vid 22:32

Bra tips där!
    Men bo granne med det där aphuset vet i fn;-). Men det är klart, vissa såg ju oförskämt bra ut (se attachment på Hanna, en av barnvakterna)! Bara en komplimang Erik…
    St francois till St Anne verkade kunna ha grym potential för låååånga Downwinders med kitevågisen utanför revkanten konstaterade vi när vi var där. Måste ju gå att vågrida i timmar om vinden är rätt!!! Gäller att reka lite först bara så man vet VAR man kan komma in när det blir lågvatten (var ju inte så mycket tidvattenskillnad men räckte för att nästan stänga rännan i St Anne helt).
    Tyvärr kom vi bara dit en gång p g a problem med bensin till bilen eftersom det var generalstrejken då:-(.

• chrille_caribia

Medlem
    20 november, 2009 vid 23:00
    above_the_law;589264 wrote:
    Bra tips där!
    Men bo granne med det där aphuset vet i fn;-). Men det är klart, vissa såg ju oförskämt bra ut (se attachment på Hanna, en av barnvakterna)! Bara en komplimang Erik…
    St francois till St Anne verkade kunna ha grym potential för låååånga Downwinders med kitevågisen utanför revkanten konstaterade vi när vi var där. Måste ju gå att vågrida i timmar om vinden är rätt!!! Gäller att reka lite först bara så man vet VAR man kan komma in när det blir lågvatten (var ju inte så mycket tidvattenskillnad men räckte för att nästan stänga rännan i St Anne helt).
    Tyvärr kom vi bara dit en gång p g a problem med bensin till bilen eftersom det var generalstrejken då:-(.

a den där jävla strejken. i samma veva plundrade dom mitt hus o tag allt. blää. Men du hon på Kortet e ju Lisa 🙂 Eriks brutta som jobba där i Sail and surf.

• marh

Medlem
    21 november, 2009 vid 17:35

Vi var där får något år sedan. Då blev det 2 veckor i Februari med vind varje dag och då oftast för en 9:a. St Francois var bästa stället vi hittade med riktigt fint plattvatten. St Anne var också ok men inte lika bra och där var mycket mer folk. Le Moule hade riktigt fina vågor men reven var inte att leka med.

• above_the_law

Medlem
    22 november, 2009 vid 17:13
    chrille_caribia;589267 wrote:
    a den där jävla strejken. i samma veva plundrade dom mitt hus o tag allt. blää. Men du hon på Kortet e ju Lisa 🙂 Eriks brutta som jobba där i Sail and surf.

Visst ja, Lisa var det ju hon hette. Hon och Erik hängde på när vi drog till Ile Caret och hon var barnvakt åt våra grannars dotter.
    Surt med plundringen och strejken:frown:

• larssa

Medlem
    22 november, 2009 vid 22:39

Är det bara jag som har problem när jag kollar bilder i ie?
    Det går riktigt segt när man skall kolla bilderna i större version. Funkar dock bra i chrome.

• surfmc

Medlem
    23 november, 2009 vid 18:57
    chrille_caribia;589232 wrote:
    Tack david! prövar och lägger upp fler bilder då!

Var det det hotellstranden vid det traschade hotellet du menade med Lagunen eller?
    Jag var där en dag och en fransk kille som jobbade på en dykbåt berättade att han jobbat på hotellet för rätt många år sedan, var det något politiskt strul som hade fått hotellet att lägga ner? Det var rätt konstigt med ett stort totalt sönderslaget hotell och sen exklusiva hus bredvid, de som ligger bredvid stranden som man ser när man är ute och kör är rätt feta. Jag hittade en broschyr i receptionen, eller det som kanske varit reception. Kanske var det så som det såg ut tidigare.

Jag gillade även det spot som låg lite tidigare i St:anne, tror det hette stod en skylt med “Lagon de Ste Anne” så det kanske var där du menade. En liten strandremsa utanför ett annat hotell som jag inte kommer ihåg namnet på, i princip tomt på surfare i den inre delen.

En riktigt bra inhemsk restaurang på sista bilden förresten. Grymt med grillad fisk.

• chrille_caribia

Medlem
    23 november, 2009 vid 20:07
    surfmc;589611 wrote:
    Var det det hotellstranden vid det traschade hotellet du menade med Lagunen eller?
    Jag var där en dag och en fransk kille som jobbade på en dykbåt berättade att han jobbat på hotellet för rätt många år sedan, var det något politiskt strul som hade fått hotellet att lägga ner? Det var rätt konstigt med ett stort totalt sönderslaget hotell och sen exklusiva hus bredvid, de som ligger bredvid stranden som man ser när man är ute och kör är rätt feta. Jag hittade en broschyr i receptionen, eller det som kanske varit reception. Kanske var det så som det såg ut tidigare.

Jag gillade även det spot som låg lite tidigare i St:anne, tror det hette stod en skylt med “Lagon de Ste Anne” så det kanske var där du menade. En liten strandremsa utanför ett annat hotell som jag inte kommer ihåg namnet på, i princip tomt på surfare i den inre delen.

En riktigt bra inhemsk restaurang på sista bilden förresten. Grymt med grillad fisk.

Var precis där jag menade!

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Gwada bilder

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.