Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing GWC mailutskick….virus? OBS!!! VIKTIGT!!!

• GWC mailutskick….virus? OBS!!! VIKTIGT!!!

Publicerad av zehlertz på 7 april, 2003 vid 13:28

Är det nån mer som fått ett sånt här mail:
    I mailet står endast följande:

”Hej! Min minderårige son fick denna skärmsläckare på en CD skiva via ett massutskick av reklam. Jag upprörs över det sätt på vilket rasistiska och nazistiska propagandister tillåts förmedla sin avskyvärda ideologi till barn. Jag överväger nu att polisanmäla detta tilltag så snart du, i egenskap av juridisk fackman, delgett mig din åsikt. Tack på förhand.”

Mailet kommer från info@gbgwindsurfing.com
    och i mailet finns en bifogad txt fil men nåt som blivit blockat.

Jag fattar ingenting, jag mailade dom för ca 1 år sedan med frågor om formula och har aldrig ens haft någon info/reklam om något sånt.

Eller har jag tolkat allt fel? *lite snurrig*

zehlertz svarade 21 år, 11 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • ian

Medlem
    7 april, 2003 vid 17:24

Jag har också fått det, fick en himmla massa problem sedan, inte med viruset i sig utan att min brevlåda blev full med en massa varningar smirk.gif
    Kanske rent av var jag som fick det och sedan skickades det vidare? blush.gif
    I sådana fall får jag ursäkta och säga att det iaf inte var jag utan viruset som skickade iväg sig själv (det skulle ju ha sett minst sagt lustigt ut om jag skickade iväg migsjälv grin.gif)

Vad gäller din fråga så måste det ha uppstått något missförstånd frown.gif. Om du inte har fått reda på det du ville fråga än så är du välkommen att skriva ett nytt brev så svarar vi så fort vi kan.
    MVH
    Ian Hellgren

• anonym-anvandare

Medlem
    7 april, 2003 vid 19:30

det stod i dagspressen om det här viruset för ett tag sen. Tror det kallas mask eller nåt sånt. Det är ju en svensk somligger bakom, tror att han blev spårad och avslöjad. Man ska ju aldrig öppna bifogade filer, särskilt inte .exe-filer om man inte är 110% säker på innehållet.
    Den text som du redovisar stod i tidningen ordagrant. Tydligen hade den firma du nämner också gått på snacket och öppnat filen som sen skickar ut sig själv till adresslistan man har.
    själv anväder jag aldrig I. Explorer – dom flesta såna här virus är skapta för IE.

• zehlertz

Medlem
    8 april, 2003 vid 07:51

Okej…tackar för svaren.

Fick ett telefonsamtal av en snubbe på GWC som jag försökt nå. Skönt att det ”bara” va ett virus… man blir ju lite fundersam när sånt dyker upp.

Men det var ingen .exe fil…det var en .txt fil. Fast dessa kanske också ställer till massa skit?

Jaja…tack för era svar. *blir det problem här på jobbet så får la IT-gubbarna fixa det*

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing GWC mailutskick….virus? OBS!!! VIKTIGT!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.