Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing GWC SLALOM på LÖRDAG samling 1230 riggdäcket.

• GWC SLALOM på LÖRDAG samling 1230 riggdäcket.

Publicerad av markram på 18 augusti, 2004 vid 19:41

GWC SLALOM körs på LÖRDAG
    Eventuellt körs även speed (på speeedjannes begäran laugh.gif )
    Samling 1230 riggdäcket i Fiskebäck.
    1:a start i slalom 13.00-13.30
    Alla som deltar får en lott i SPEEDSEEKER-lotteriet och har en chans att vinna ett NP Speedseeker 5.4 m2 2004 signerat av Anders Bringdal (lottdragning görs vid sista deltävlingen eller senare fest i GWC).
    OBS! tävlingen öppen för alla!
    Vinnaren i helgens slalomtävling får dessutom en fräsch Simmer-style T-shirt att brösta sig i.
    Vinnaren i SPEED får äran att visa upp sin maxade logg här
    på konfen och på GWC´s hemsida.
    Det uppskattas om de som vill delta sig registrerar sig på riggdäcket vid SURFERS PARADISE-flaggan.
    Väl mött Markram (med läkt rygg)

the_novice svarade 20 år, 4 månader sedan 7 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • dixon

Medlem
    19 augusti, 2004 vid 06:30

Går det flytta till söndag? Bättre vind (och inte minst så är jag ledig då..)

• lundvall

Medlem
    19 augusti, 2004 vid 06:52

instämmer grin.gif

• karapp

Medlem
    19 augusti, 2004 vid 08:34

näh… flytta det till lejet istället wink.gif
    Blir mer action i speeden där tongue.gif crazy.gif

• karapp

Medlem
    19 augusti, 2004 vid 08:35

Föresten, när kommer resultaten från förra rejset upp?

• rogerw

Medlem
    19 augusti, 2004 vid 09:03

Nu är det dags att köra riktiga starter med startklocka eller?

• speedjanne

Medlem
    19 augusti, 2004 vid 09:52

Tja du är ju med i GWC:s styrelse så fixa det wink.gif

Vi löser det Rogga……..

Tar du med GPS:en så vi kan köra speed?

Kan bli riktigt många den här gången enligt djungeltelegrafen grin.gif

• markram

Medlem
    19 augusti, 2004 vid 10:57

Har du förslag på upplägg, så att det funkar även för de som inte har startklockor?
    Tanken är ju att alla skall kunna delta oavsettt erfarenhet eller utrustning och att det skall vara lätt att ordna tävling = lätt att snabbt dra igång vid god prognos.
    Med lite flyt kan vi köra beachstart igen och förhoppningsvis får vi inte fler tjuvstarter denna gång (fast vi har inte dikat någon för en tjuvstart ännu wink.gif ).
    Klockstart och startlinje i vattnet med båt ser jag som mål och kommer väl nästa år och kanske i år.
    Kom gärna med förslag, (och hjälpande hand) så kan vi förbättra GWC-slalom. Håller just på att försöka ordna en båt som hjälpmedel för banläggning mm.

• markram

Medlem
    19 augusti, 2004 vid 11:19

Svar till:

näh… flytta det till lejet istället wink.gif
    Blir mer action i speeden där tongue.gif crazy.gif

[/ QUOTE ]
    Jag var där och provkörde lite i söndags (blått 5,7 GUN M8 och gul Thommen slalom small).
    Håller med dig, det vore klart spännande.
    Det blir ju otroligt gott när man åker inåt med vågorna på plattvattnet.
    Det kändes ju mer lättgippat än choppet i f-bäck (om man bortser från att fenan gärna går i sanden ganska långt ut..
    Fast jag får erkänna att jag försökte köra så långsamt jag bara kunde ut mot vågorna, eftersom jag inte direkt känner att jag har stenkoll på mina slalomprylar i luften (men lite air-time blev det ju ändå 1-5ggr per raka vare sig jag ville det eller ej crazy.gif .
    Har ej kört mycket i askimsviken men den kanske man skulle testa för slalom en gång om vinden ligger rätt, eftersom det är goare att köra i vågor än chop.

• markram

Medlem
    19 augusti, 2004 vid 18:28

Upp!

• markram

Medlem
    20 augusti, 2004 vid 19:33

Ä detta sista chansen för snåljåpar att vinna värstingseglet
    utan att vinna?

• the_novice

Medlem
    20 augusti, 2004 vid 19:41

Vad tusan har hänt med prognosen då???
    DMI ser ju rätt kasst ut på eftermidagen, medans SMHI förutspår hyfsat med vind….

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing GWC SLALOM på LÖRDAG samling 1230 riggdäcket.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.