Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Habo 19/3 surfpremiär!!!

• Habo 19/3 surfpremiär!!!

Publicerad av alexxx på 18 mars, 2010 vid 17:17

Sitter å funderar starkt på att sticka å surfa i morgon eftermiddag, borde kanske söka psykvård istället men tänkte först kolla här om man e så sjuk som man tror:laugh:
    Det ska blåsa sydväst 5 till 10 m/s lite sol och 7-8 grader! Jag va nere i Habo å tittade i dag, 200 meter norr om stora parkeringen å norr ut e det is fritt, söder om det så ligger det is från stranden å ca tjugo metter ut. Lite lågt med vatten men det ska nog inte va några problem om man ligger i rännan innanför revet!
    Tänkte sticka vid 1 eller 2 tiden.
    Finns det fler surfare som inte står ut med abstinensen längre å hänger med ut????

Alex

mr-creamcheese svarade 14 år, 11 månader sedan 8 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • klang

Medlem
    18 mars, 2010 vid 20:09
    Alexxx;602213 wrote:
    Sitter å funderar starkt på att sticka å surfa i morgon eftermiddag, borde kanske söka psykvård istället men tänkte först kolla här om man e så sjuk som man tror:laugh:
    Det ska blåsa sydväst 5 till 10 m/s lite sol och 7-8 grader! Jag va nere i Habo å tittade i dag, 200 meter norr om stora parkeringen å norr ut e det is fritt, söder om det så ligger det is från stranden å ca tjugo metter ut. Lite lågt med vatten men det ska nog inte va några problem om man ligger i rännan innanför revet!
    Tänkte sticka vid 1 eller 2 tiden.
    Finns det fler surfare som inte står ut med abstinensen längre å hänger med ut????

Alex

Är det inte för sent att söka vård… vi har ju stått ut rätt länge nu och har väl accepterat dig som du är… 😉 … ha kul

• perrapops

Medlem
    18 mars, 2010 vid 20:16

Nu är det hur lugnt som helst att köra. vi var ute en sväng idag, och visst blir det lite kallt om fingrar och fötter, men i övrigt inga problem! Tror jag varit på vattnet fem gånger redan!

Kör bara kör!

• jonteasu

Medlem
    19 mars, 2010 vid 08:31

Verkar ju blåsa mest 11-13 men frågan är om det räcker med vind till min 6.2:a…

Funderar på att sticka ut. Lite lättare att komma i nu än sist man var ute iallfall.

• alexxx

Medlem
    19 mars, 2010 vid 10:22

Jäpp! men det ser ut att blåsa fram till tre i alla fall!
    Ska försöka va ner vid ett.

• jonteasu

Medlem
    19 mars, 2010 vid 10:28

Är nere nu…

Problem 1: Blåser det tillräckligt?
    Problem 2: Där jag hade tänkt gå i befinner det sig just nu ca 100 svanar, kommer dom gå till en gemensam attack?

• jonteasu

Medlem
    19 mars, 2010 vid 10:41

Alla vita prickar på bilden är svanar…
    photo-2.jpg

• booman

Medlem
    19 mars, 2010 vid 10:43
    Perrapops;602249 wrote:
    Nu är det hur lugnt som helst att köra. vi var ute en sväng idag, och visst blir det lite kallt om fingrar och fötter, men i övrigt inga problem! Tror jag varit på vattnet fem gånger redan!

Kör bara kör!

Sanslöst! Ni har det alldeles för bra därnere:cool2:

Stillar min abstinens med pirate icecarving board och skidor m kite. (Oj, Förlåt, nu ”svor jag i kyrkan”!)
    Och det får man väl göra säkert runt 2mån till (om isen håller)…

”Ride on” o ha en bra helg

• kapten-k

Medlem
    19 mars, 2010 vid 19:17

Blev nån surf Alex?

• alexxx

Medlem
    20 mars, 2010 vid 18:57
    Klang;602247 wrote:
    Är det inte för sent att söka vård… vi har ju stått ut rätt länge nu och har väl accepterat dig som du är… 😉 … ha kul

Tack Robert det värmer:smile:

Tydligen fanns det två till som hade drabbats av samma abstinens! Tyvärr så stack Jonte innan det kom lite vind, men jag å en ganska ny surfare fick planat i tjugo minuter som belöning för en å en halv timmes guppande! Så nu e det igång:cool2:

• eggzilla

Medlem
    21 mars, 2010 vid 19:37

jag var där idag igen. blev rätt schysst vind framåt eftermiddagen. nu är all is borta också!

• mr-creamcheese

Medlem
    22 mars, 2010 vid 19:42

Faan va jag ska köpa en vinterdräkt jättesnarast! Sen kan ni räkna med mig där ute också på helgerna, även om jag inte är så bra surfare, bara två såsonger bakom mig. Lycka till!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Habo 19/3 surfpremiär!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.