Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › habo ljung r.i.p ??
-
habo ljung r.i.p ??
Publicerad av mjersen på 30 oktober, 2006 vid 08:58http://sydsvenskan.se/skane/lomma/article192852.ece
ska dom ta allt i från oss???skotten svarade 18 år, 5 månader sedan 13 Medlemmar · 18 Svar -
18 Svar
-
Förhoppnings vis så bor här ingen hillarp i lomma. Ett naturreservt betyder ju inte ett direkt förbud vad jag vet? Elller?
-
yeah it means you cant even walk there… which means that a campsite would have to close down for the summer!! hahaha…. Dont worry lads, we are gonna be fine, otherwise we use my home ground… just clear the stones.
Tony
-
Ja enligt artikeln skulle det bli förbjudet att ens beträda området mellan var det 15:e mars till 15:e juli.
-
Men det är långt från Habo, söder om Lomma. Om jag minns rätt är det jäkligt svårt att ta sig ner till vattnet där ändå.
-
kitefredrik wrote:Men det är långt från Habo, söder om Lomma. Om jag minns rätt är det jäkligt svårt att ta sig ner till vattnet där ändå.
Ja det är ju inte i ens närheten av Habo så det skall nog klara sig! -
patrikol wrote:kitefredrik wrote:Men det är långt från Habo, söder om Lomma. Om jag minns rätt är det jäkligt svårt att ta sig ner till vattnet där ändå.
Ja det är ju inte i ens närheten av Habo så det skall nog klara sig!”Reservatet består av totalt 248 hektar, varav 53 på land. Sträckningen utgår från Spillepeng avfallsanläggning norrut över Alnarps fälad intill Malmövägen fram till skjutbanan. Reservatet sträcker sig ungefär 1,5 kilometer ut i havet.”
Enligt denna beskrivning så är det lugnt.
”Habo is immortal and will remain the mainstream kite Mecca for northern Europe for ever”
-
kamikazekiteren wrote:döda fågelskådare och muslimer!
du har inte lust att utveckla kopplingen mellan muslimer och Habo Ljung..
-
patrikol wrote:kitefredrik wrote:Men det är långt från Habo, söder om Lomma. Om jag minns rätt är det jäkligt svårt att ta sig ner till vattnet där ändå.
Ja det är ju inte i ens närheten av Habo så det skall nog klara sig!
jaha så habo ligger inte i det området, då e det ju lurre! -
mjersen wrote:patrikol wrote:kitefredrik wrote:Men det är långt från Habo, söder om Lomma. Om jag minns rätt är det jäkligt svårt att ta sig ner till vattnet där ändå.
jaha så habo ligger inte i det området, då e det ju lurre!hahaaa…
å du ska va en ”Habo Ljung Local kitesurfer” som inte har någon riktigt bra koll på var Habo Ljung ligger….;)
Läste du bara rubriken eller…och sen ramla av stolen..?!?!
-
jonaish wrote:mjersen wrote:patrikol wrote:kitefredrik wrote:Men det är långt från Habo, söder om Lomma. Om jag minns rätt är det jäkligt svårt att ta sig ner till vattnet där ändå.
jaha så habo ligger inte i det området, då e det ju lurre!hahaaa…
å du ska va en ”Habo Ljung Local kitesurfer” som inte har någon riktigt bra koll på var Habo Ljung ligger….;)
orka hålla koll.
-
Haha… ska vi köra en repris på tråden om den sinnessjuka fågelskådaren som högg ner nån…
-
kamikazekiteren wrote:döda fågelskådare och muslimer!
Du glömde alla andra utlänningar som inte kan lära sig prata svenska!
-
en ting i taget. Muslimene först, jag kommer¨efter fågelskådere och ornitologer
Eddie wrote:kamikazekiteren wrote:döda fågelskådare och muslimer!Du glömde alla andra utlänningar som inte kan lära sig prata svenska!
Logga in för att svara.