Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Habo Ljung Swimming Area

• eddie

Medlem
    24 juli, 2007 vid 12:06

Nog fan är det förvirrat:
    Ni säger:
    Skotten – surfa aldrig innaför bojarna
    Stellan – ”Är det någon som är i vattnet” – så surfa inte innaför bojarna
    Patrikol – ”…är det väder så att det finns folk på stranden som kan tänkas bada”

Förvirringen kan inte vara tydligare.
    Återigen: Begriper inte jag vad som gäller så finns det säkert några till.
    Mitt förslag är att Patrikols förslag gäller.
    Jag tror att de som surfar innanför bojarna gör det med ursäkten att ”det var ingen som badade”

• skotten

Medlem
    24 juli, 2007 vid 12:09

well this is the problem.. even when people are in the water, there are kiters still in the zone because of the ”confusion”, this is why I now say better to stay out of there completely during the summer. its not like you burn that much further upwind?

• eddie

Medlem
    24 juli, 2007 vid 12:17

Missförstå mig inte nu. Jag är helt för att vi skall hålla oss utanför zonen.

• skotten

Medlem
    24 juli, 2007 vid 12:57

its ok Eddie, I know you are always good for a ”reacharound” X

• qq-57

Medlem
    24 juli, 2007 vid 13:02

[URL=”http://kite_the_habo_rules.istheshit.net/”]http://kite_the_habo_rules.istheshit.net/[/URL]

Johan, I’ll let you know fo sheez, but first I gotta go visit my GF in Boston (obvi a great area for kiteboarding) 😀

Nundy, you being in Skane at some point of the summer? BTW, that page is universal: Defeat Nundy!
    I won’t bring up the xyz.homo.com thing here, got my ass kicked last time I did that :crazy:

• stellan

Medlem
    24 juli, 2007 vid 13:06

OK, jag använder mitt veto då det är jag som satt reglerna med Micke. De regler som gäller är mina tills vidare.

Reglerna är tydliga och kan endast misstolkas om tveksamhet över vilka regler (mina, partiks eller skotten) som gäller. Denna regel har fungerat i tre år och micke är nöjd med den:

”Detta ska under baddagar (=när det är en eller flera badande i vattnet) ske utanför de rödmarkerade bojar som är uppe för att markera kiteområdet.”

• eddie

Medlem
    24 juli, 2007 vid 13:59

Fan vad jag är jobbig nu… men då är det alltså OK att surfa om det ligger folk på stranden men inga i vattnet?

• skanepaul

Medlem
    24 juli, 2007 vid 14:07

Här nere får man tio poäng om man landar ett hopp på en badande, 5 poäng om man kraschar kiten på någon, gäller även icke badande och 100 poäng om man får till med bruden med silikonpattar som alltid ligger och solar topless vid tornet.

Dessa poäng kan man sedan lösa ut öl för på ”Bar’a bar” nere i stan…

• stellan

Medlem
    24 juli, 2007 vid 14:11

@Eddie 399776 wrote:

Fan vad jag är jobbig nu… men då är det alltså OK att surfa om det ligger folk på stranden men inga i vattnet?

Ja – men går dom i vattnet är det ut ur badzonen som gäller.

• luuddee

Medlem
    24 juli, 2007 vid 15:46

haha fan va ni håller på.. e det så svårt att fatta.. o det e faktiskt jevligt nice att köra där blir ganska mycket mer plats speciellt när det står massa nybörjare i vattnet..

• nundy

Medlem
    24 juli, 2007 vid 16:16

@QQ-57 399758 wrote:

[URL=”http://kite_the_habo_rules.istheshit.net/”]http://kite_the_habo_rules.istheshit.net/[/URL]

Johan, I’ll let you know fo sheez, but first I gotta go visit my GF in Boston (obvi a great area for kiteboarding) 😀

Nundy, you being in Skane at some point of the summer? BTW, that page is universal: Defeat Nundy!
    I won’t bring up the xyz.homo.com thing here, got my ass kicked last time I did that :crazy:

Until around 20th aug I’ll be in Skåne if there is wind. When are you coming down?

• skotten

Medlem
    24 juli, 2007 vid 16:26

@Stellan 399780 wrote:

Ja – men går dom i vattnet är det ut ur badzonen som gäller.

HAHA then its just to burn around so they dont go in the water! 🙂

• qq-57

Medlem
    24 juli, 2007 vid 16:35

@nundy 399809 wrote:

Until around 20th aug I’ll be in Skåne if there is wind. When are you coming down?

Good stuff. I dont know yet to be honest, depends on some things like wind and when I have eventual interviews. I guess it will roll in mid Aug or beginning of Sep.

• jonaish

Medlem
    24 juli, 2007 vid 16:39

Åk bort till windsurfarna, där finns det mkt plats å då är man långt ifrån ”swimming area”!

• larson

Medlem
    25 juli, 2007 vid 21:09

Får man lov att köra utanför windsurfing klubben?? Trodde det var förbjudet men har faktiskt sett kiteare där ett par ggr.. Senast idag.

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Habo Ljung Swimming Area

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.