Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Habo lördag?

• pjoter

Medlem
    12 januari, 2008 vid 08:28

börjar bli surfdags! ser ju gott ut med jämn fin vind runt 7-8m/s.

• tomw

Medlem
    12 januari, 2008 vid 09:25

Peter,

Ring mig på 0733 723 159. Jag är på väg ut nu- men vart??

Tom

• pjoter

Medlem
    13 januari, 2008 vid 10:58

blev ju fint där nere igår. känns som det var längesen man körde i solsken.

Kanske kan bli en soft session nån timme i eftermiddag också.

blev det några bilder som va nåt å ha förresten?

• tomw

Medlem
    13 januari, 2008 vid 14:58

Det va perfekt med 11an. Side shore- 4 av oss. Inte kallt alls- körde så länge jag orkade.

Din vågbräda verkade bra Pjot. Super fint att hoppa med den och har vågor som ramp. Ingen riktig surfboard- kommer alltid har mycket kite power i vågen.

Pics Emil o Kalle??

TW

• call3

Medlem
    13 januari, 2008 vid 16:34

Ja några bilder blev det!
    Blev ganska många dock som kameran inte hittade fokus där jag hade velat ha det.. amatör som man e ^^

Emil har bilderna på sin dator, så han får ta sitt ansvar och posta några.

• pjoter

Medlem
    13 januari, 2008 vid 17:30

Jo du såg ut att ha lagom kraft 11an, 9an va då lite för liten men kul att fått den i luften iaf! Å de va ju inte jobbigt att leka å hålla höden med den iaf.

Jepp den brädan behöver nog lite mer kitekraft men samtidigt så äter den chopp bra och tar sjukt med höjd vilket ju är gott i sverige där det nästan alltid e choppigt å oftast onshore. du får prova den på riktigt när de e lite skönare i vattnet.

Jupp, upp med bilder! 🙂

• emill

Medlem
    16 januari, 2008 vid 10:40

Här kommer några bilder.

Bilderna är tagna med mitt nya telezoomobjektiv och tyvärr var även ett polaroidfiler på som är tänkt för dagar med lite mer sol!
    Detta är orsaken till att skärpan är fel i många av bilderna.

Manuel skärpa hade ju fixat biffen men Call3 hade nog inte löst det med vantarna 😉

/Emil

• simoneburgess

Medlem
    16 januari, 2008 vid 13:11

Brrr… Ser kallt ut. Ses i april, om knägudarna ler mot mig

• simoneburgess

Medlem
    16 januari, 2008 vid 13:13

SNygg vågbild på Pjott där. Är det där verkligen Habo?

Och vad har du att säga om din nya leksak Pjott? Flames är ju tidlöst, men vått about the eeegenscapes?

• pjoter

Medlem
    16 januari, 2008 vid 15:16

tackar. 🙂
    Rätt spanat, inte är det där habo inte, även om jag träffat på bra mkt större vågor i habo än dessa på parkvägen.

Designen är helt klart den tuffaste på marknaden, Dels flamesen som får den att va sjukt snabb i luften men också Anarko-A et som får hela habo locals att bli gröna av avund. Å viktigast är ju Metallicas typsnitt på mayhem loggan som kommer bara blir helt rätt när ”fight fire with fire” kommer på mp3n.

Fast du ville ju höra om dom andra egenskaperna kanske. 🙂
    Tyvärr va jag underriggad när jag testade den så tror den kommer bli roligare när de blåser som de ska. men kiten var iaf riktigt skön att köra! go feedback och man visste direkt var man hade kiten och vad den hittade på, trots att det var första gången man hade den i luften.
    Svänghastigheten tyckte jag var ungefär som andra SLE, lite långsammare än den sigmakiten jag testat men gav å andra sidan drag igenom svängen vilket e gott om man e van vid det.
    Det var lätt den mest lättstartade SLE jag testat, gick lika smidigt som de brukar gå med foilen (när den inte vill jävlas, vilket iofs e rätt sällan). Bara att dra i en styrlina och så vandrade den ut i fönstret. när det kom lite byar (kanske 8-9m/s) gick det också att genom att dra i ena linan vända runt den i powerzone och starta rätt upp i planing, vilket är sjukt gott när de e såhär kallt i vattnet eller man ligger i vågor.
    Bridlarna ä också de kortaste jag sett, vet inte hur man ska lyckas trassla dessa runt en tip eller liknande.

Men den är bara testkörd en gång å jag kommer säkert hitta en massa både positivt och negativt med den nu i mexico, och en rejäl recenssion kommer. Självklart e de bara å säga till å testa sen när jag e hemma igen också å inte lita på mina sjukt köpta ord. 🙂

• pjoter

Medlem
    16 januari, 2008 vid 15:18

tack för bilderna förresten, fint med lite bevis på hur störd man e som ger sig ut vid den här årstiden. 🙂

• jonaish

Medlem
    16 januari, 2008 vid 15:47

Jag kanske kommer, ska på nån invignings sak i nya onwater shoppen oxå

• call3

Medlem
    16 januari, 2008 vid 23:11
    jonaish;438866 wrote:
    Jag kanske kommer, ska på nån invignings sak i nya onwater shoppen oxå

När var hur? Jag har sett Tillbaka i framtiden, där har dem bil.. Hur ska Vi göra? 😉

Annars e jag förmodligen med på lördag i habo om det håller i sig 😀
    Ser ut som det ska bli varmt och friska vindar på förmiddagen.

• superlativo

Medlem
    16 januari, 2008 vid 23:33

Fina bilder, grymt sugen man blir. Är det för kallt för att ge sig ut med en 5/3 Mystic Mystic våtdräkt (Ja den med de söta flames:n 🙂 Vad kör ni med nu?

Ps. ingen som har en huva liggandes som är till salu?

• skotten

Medlem
    17 januari, 2008 vid 00:23

ahh you are finally getting out!!.

I have some mystic hoods for sale, check prices at http://www.ontopsports.com otherwise you can borrow one of mine : )

I will probably show up and try to borrow some gear from the guys…

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Habo lördag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.