Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Habo/Lomma i veckan?
-
Habo/Lomma i veckan?
Publicerad av simonm på 21 februari, 2012 vid 11:47Någon som ska ut i Habo/Lomma i veckan? Jag är pappaledig några dagar till och tillgänglig för lite surf efter lunch någon dag.
Prognosen ser ju fin ut. Ska ner och kolla isläget snart (igår var det fortfarande för mycket is)…
/Simon
ida_ svarade 13 år, 2 månader sedan 8 Medlemmar · 19 Svar -
19 Svar
-
lätt på! langa upp israpport när du vet. tror jag drar ner o kollar skanör i dag
-
viktor77
Gäst21 februari, 2012 vid 14:08Skulle vara intressant att höra hur det ser ut vid hamnen i Skanör. Lördagen ser ju bra ut för Skanör, 10 m/s och sol. Jag var nere på Näset förra helgen och då var det fullt med is. Kämpinge är isfritt och Falsterbo är också surfbart.
-
Absolut sugen på Habo imorgon om man slipper isdubbar o skridskor
-
Det är helt igen fruset, Tror fortfarande att isen går minst ut till bryggan iaf. så vi får nog ta och vänta ett tag till.
-
Förra året körde vi vid Lomma piren. Var mindre is där…
-
viktor77;682000 wrote:Skulle vara intressant att höra hur det ser ut vid hamnen i Skanör. Lördagen ser ju bra ut för Skanör, 10 m/s och sol. Jag var nere på Näset förra helgen och då var det fullt med is. Kämpinge är isfritt och Falsterbo är också surfbart.
skanörshman e helt isfritt.
-
Det var fortfarande driv-is (dock ingen fast is) långt ut även vid piren i Lomma, men jag hoppas på att den försvunnit tillräckligt till torsdag. Prognosen ser riktigt fin ut på torsdag…
Mvh
Simon -
viktor77
Gäst22 februari, 2012 vid 07:48Läget i Habo ser fortfarande rätt isigt ut. Vi får hoppas på ostliga vindar så isen driver ut. Att den ska smälta i dessa temperaturer kommer ta lång tid.
Jag drar till Kämpinge (vid vattensportklubbens hus längst öster ut) i eftermiddag.
-
Du har nog rätt Viktor. Jag var nere vid piren i Lomma och kollade nyss igen, och det var klar skillnad mot igår med en del fläckar utan is nu, men jag tror det dröjer några dagar till innan det är kitebart iom att det är is så långt ut som gissningsvis fortsätter att blåsa in.
/Simon
-
viktor77
Gäst22 februari, 2012 vid 20:25Var ute och körde i Skanör idag. En vågsurfare (!) dök också upp. Som vanligt har sanden rör på sig en hel del och det gick att speeda innanför en sandrevel… fick panikhoppa en gång när det blev lite väl grunt. Lite mer vatten och mer västlig vind så blir det riktigt bra.
-
Mängden drivis hade minskat drastiskt till 50-100 meter ut (ungefär ut till där piren slutar i Lomma) idag.. så snart så…
Logga in för att svara.