Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hadlow kör Flexi, Langeree kör Naish, Lenten kör Slingshot…

• eddie

Medlem
    9 januari, 2008 vid 22:32

@Haze 437646 wrote:

Detta är ju ett vanligt fenomen inom idrotten.

Hur många kör med tex årets modell på Störtloppsskidor? Ingen. Alla kör med ett-fyra år gamla. Men med nästa års design. (massa omlackeringar) Och pjäxor? 90% kör med Lange/Conformable/Stroltz sen vad det står på dessa pjäxor är en helt annan sak…

Samma inom DH cykling. Står en sak på rammen och är en annan modell.

Och så vidare. Allt går att branda….

Det är nog en hel råttfarm i din pizzeriakedja här…

• haze

Medlem
    9 januari, 2008 vid 23:20

Japp det är sant. Herman Maier kör tex med Stroltz inneskor i Lange skal med Head Logga på. (var på utbildning på stroltzfabriken när han gjöt inneskorna)

Sen så Katja S. som körde världscupen för ett par år körde på två år gamla skidor i GS och DH. Hjälpt nämligen Simon som var hennes service man med att lacka om de ett par gånger.

Eddie: Hmm tror inte det då jag jobbar med detta på heltid 6 månader om året. Är allmänt känt inom branschen att det funkar så här. Samma inom snowboard.

• skanepaul

Medlem
    10 januari, 2008 vid 07:44

@Haze 437736 wrote:

Japp det är sant. Herman Maier kör tex med Stroltz inneskor i Lange skal med Head Logga på. (var på utbildning på stroltzfabriken när han gjöt inneskorna)

Sen så Katja S. som körde världscupen för ett par år körde på två år gamla skidor i GS och DH. Hjälpt nämligen Simon som var hennes service man med att lacka om de ett par gånger.

Eddie: Hmm tror inte det då jag jobbar med detta på heltid 6 månader om året. Är allmänt känt inom branschen att det funkar så här. Samma inom snowboard.

Bra då fick man svar på det! Intressant. Men Anjas såg faktiskt ut som ett par genuina Salomon men men…

Men hur är det egentligen med Fuelsen som Gadget påstår??

• gadget

Medlem
    10 januari, 2008 vid 20:50

Hadlow har väl mer eller mindre sagt det och Alvaro sa det själv till oss i St:Peter…

• sourra

Medlem
    10 januari, 2008 vid 21:35

Åkaj, så Alvaro kör för Best, de utvecklar prylar utifrån hans förslag men sen kör han på Fuel-kopior på tävlingar? Eller menar de att Yargan är en kopia av Fuelen liksom Hadlows kite? Jag är inte med på noterna…

• skanepaul

Medlem
    10 januari, 2008 vid 22:41

Vilket skitsnack Gadget!!!

Hadlow kör Flexifoil, inspekterade Hadlows Fusion 2 i Egypten förra året själv och det var definitivt ingen Fuel eller annat märke.

• skejtar_henke

Medlem
    10 januari, 2008 vid 23:17

@SkånePaul 437754 wrote:

Bra då fick man svar på det! Intressant. Men Anjas såg faktiskt ut som ett par genuina Salomon men men…

Men hur är det egentligen med Fuelsen som Gadget påstår??

Jag har jobbar en hel del i sportbuik och nära samarbete med salalom. Var på kurs där dom berättade att folk i väldskuppen får hjälp att bygga om sin skidor för att dom ska passa domsa bli tillräckligt styva tex. Därfer anja prova 85 par olika skidor innan hon hitta dom rätta för säsongen. Ett par vanliga som du köper i butiken räcker alltså inte för henne.. Hård brud hon är.

• kitetarzan

Medlem
    11 januari, 2008 vid 01:07

Allt ar sa himla lurigt, ju!

T.ex jag va har en kompis som hade en gammal sunkig vatdrakt…MEN ovanpa hade han en smart Ripcurltrojja…pa avstand blev man ju LURAD!

Och sjalv klistrade jag pa en massa Heinekenmarken pa min brada…men ingen gick ju pa det…

Orka!

• aka_kalle

Medlem
    11 januari, 2008 vid 10:34
  • gadget

Medlem
    11 januari, 2008 vid 11:02
    SkånePaul;437892 wrote:
    Vilket skitsnack Gadget!!!

Hadlow kör Flexifoil, inspekterade Hadlows Fusion 2 i Egypten förra året själv och det var definitivt ingen Fuel eller annat märke.

Jag har inte kollat själv men som sagt, Alvaro kör på en kopia på fuel enligt honom själv!
    Ring honom och fråga om du inte tror mig… :laugh:

Men det är väl mer eller mindre konstaterat att många av åkarna på den nivån inte kör en serietillverkad drake av samma typ som vi kör!

• skanepaul

Medlem
    11 januari, 2008 vid 12:13

Jag har inte hans nummer…

Mer eller mindre konstaterat??? Nä, det tror jag inte, dock kanske prototyper.

• eddie

Medlem
    11 januari, 2008 vid 15:33

Norths toppåkare använde serietillverkade drakar när de tränade i Cumbuco i September. Jag skulle gissa att de tränar på samma drakar som de tävlar med?

• stebe

Medlem
    11 januari, 2008 vid 15:58

Vad jag hört så körde Alvaro mycket med yarga -06 under föra året. När jag såg han på Coche körde han nån Best prototyp, tyckte dock inte den var särskilt lik fuelen. Har den på film nånstans. Skall bli kul att testa årets Yarga. Är den influerad av Fuelen är väl det bra, kanske den bästa C-kiten på marknaden det senaste året. Sedan tycker jag inte man skall anklaga best för plagiat. Inget annat märke har tagit fram så många nya modeller och ny teknik som de har gjort de senaste två åren.

Hadlows kites flapprade (lät som hellikoptrar) när han svängde, som en del kites gjorde i början på 2000-talet. Men prestandan i övrigt såg det inte ut att ha varit nått större fel på, sjuka loopar.

• vicky

Medlem
    11 januari, 2008 vid 19:22

Var mycket snack om att Hadlow hade en egen speciell Flexifoil som inte serietillverkades utan han fick bestämma själv hur han ville ha den.

Verkar konstigt att dom ska utveckla en egen specialdrake för honom och sen en för publiken och båda ska vara ”perfekta”

Gick endel snack om det här men om inte annat så blire ändring nu för snart kommer Aaron´s egen kite ut serietillverkad i 100 ex och den drar som ett ånglok, enbart för freestyle

• skejtar_henke

Medlem
    11 januari, 2008 vid 21:41

@Vicky 438057 wrote:

Var mycket snack om att Hadlow hade en egen speciell Flexifoil som inte serietillverkades utan han fick bestämma själv hur han ville ha den.

Verkar konstigt att dom ska utveckla en egen specialdrake för honom och sen en för publiken och båda ska vara ”perfekta”

Gick endel snack om det här men om inte annat så blire ändring nu för snart kommer Aaron´s egen kite ut serietillverkad i 100 ex och den drar som ett ånglok, enbart för freestyle

Jag tycker inte det är ett dugg konstigt. Så funger det ju i en del sporter. Tex skidor då. Hadlow är så mycket bättre och kan hantera det. Eller som i skateboad. Där man gör en proffsbräda med deras namn och logga. men det ända som är samma är logon. Oftast större brädor. Nu prata vi vert då för en invigne.

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hadlow kör Flexi, Langeree kör Naish, Lenten kör Slingshot…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.