Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Haga
-
Det är nog utsidan (södersidan)….the Heineken-strip! Men äkta NO är ju kanoners på Norra udden. Ask Mr Jilde..!
-
Inget som svarar, Björn, så vi får dra ner och testa 🙂 Tisdagen ser riktigt bra ut nu på Guran. Nästan rak nord.
-
Både måndag och tisdag verkar bra. Vattenståndet är återigen det som bestämmer 36 i avg eller 40+. Riktigt lågt vattenstånd = Hollandsstrippen, riktigt högt vattenstånd = insidan Beijershamn. Med riktigt högt menar jag +30 och däröver och med lågt -20 och lägre. Med vattenstånd däremellan så blir väl speeden ungefär som Klagan, när det är som bäst där….:grin::grin:
Just nu kan man inte se vattenståndsprognosen för början av veckan, men söndagen ser ut att börja med +20 och sedan ser kurvan ut att stiga kraftigt, den som lever får se…Thomas, kom gärna på måndagen. Jag har en bräda som behöver lift till skåneland 😀
-
Det lutar åt att det kommer ett skånegäng på ti morgon… Om proggen håller i sig.. Hoppas!:)
-
grymt kört mick , särlikt när det ser ut som du kört väldigt långt från revet ,nästan max där det är som mest chop!
hur är det med gräs på nordligt?
inget ,lite ,eller lika djäva mycket som inne i dammen? -
Mick, hoppas du fixat en “riktigt” nedhalsvev? 😉
Ser ut och bli ***. . ska inte ta ut något i förtid förresten!Hoppas på afterwork-surf på måndagen iaf.
-
Tjohoo… Vattenståndet på måndag efter lunch ser ut att bli 35-40 cm över. Detta innebär att man defenitivt kommer kunna segla insida Beijershamn, och dessutom förmodligen med rak fena!!! Det förblir högt hela kvällen och sjunker sedan snabbt från tisdag lunch. Så ni som tänker segla tisdag, var där tidigt. För er som kan segla efter lunch på måndag, grattis!!
-
Jag tänker åka dit idag för att windsurfa, går faktiskt att windsurfa oberoende vattenstånd bara fenan går fri. Windsurfing är så mycket mer än några siffror i en display, så jag lämnar GPS hemma idag och ska njuta av seglingen.
-
SMHI – vattenstånd – Kungsholmsfort och Kalmar och så tar man ett medelvärde…. Brukar stämma till 85%.
Faster, jag håller med dig. Ibland blir man GPS-blind, därför seglar jag också utan den ibland. Speciellt storbräda och ren slalom, ut och cruisa och njuta av seglingen!!!
-
Om grabbens feber ger med sig så ger jag Haga och Heineken-strip en returmatch !! Ser ju bra ut om regn uteblir…! Hatar piskregn i ansiktet!
Logga in för att svara.