Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Haga
-
Jag piper ner till Dammen imorgon bitti.
Heineken-strippen – var ligger den? Är det sydsidan av revet?
-
fattar fortfarande inte var du hittade vattenståndet? Kan bara hitta vattneståndet för typ vänern & vättern…
-
Japp Mick. Där det kördes valborg 2009 under Heineken-Trophy. Kallas nog Hollandsstrippen av eliten. Sorry Mick det är jag som kanske rörde till det?
Grabben somnade med 39-graders feber så det ser mycket mörkt ut när det gäller min blötläggning imorgon måndag. Kör hårt Mick o Co. Enligt mina källor kan det gå fortare där än inne i dammen eftersom vallarna stör vinden lite när det är nordligt….! så ge dig ut i kalmarsund….ladda järnet och kör på sydsidan så ska du se att du når de magiska 40-knop. Jag satte iaf PB senast vi var i dammen förra lördagen och det lever jag på länge !!
HD-777 -
Tobbe Hed….börja här typ… http://produkter.smhi.se/OceanWeb/html/waterlevel.html
Ta värdet på Marviken och sen Kungshollmsfort och så medelvärdet ….enkelt för en ingenjör som du !
Mvh Fever-family
-
se upp med sandbankarna på nord, kan vara bra å gå-reka och lägga ut nåra pet-flaskor i spåret där man kör.
-
Öhlund ,Mattias ,Richardsson och jag kommer vara där från 11 tiden så vi kan visa vad ni ska köra.
Jag tror på hollandsstrippen trots att vi har mycket vatten , ska det funka på nord inne i dammen tror jag vi behöver mer vid för att det ska bli tryck bakom den höga kanten. -
Blir spännande detta.kommer vi få se 45 kn idag ,20 medel o 24 i byvind på bron ? ?
Själv ska jag guppa på skälsåker -
Sorry Mården, det blev inga 45 knop. Det var grymt byigt bakom landtungan där vi körde. Vinden gick från ingenting till >16 så det var svårt att få bra flyt. Det berörde såklart inte Markus&Marcus som jag tror toppade drygt 41. Själv är jag ganska nöjd med 37. Trodde i min enfald att jag skulle kunna köra 7.0 som dom stora killarna så jag fick ta en del välförtjänt stryk. 🙂
-
Haga kanske är på g igen nästa vecka? Någon som i så fall funderar på att segla?
//Björn
-
Quote:Haga kanske är på g igen nästa vecka? Någon som i så fall funderar på att segla?
//Björn
japp och dajm
-
tisdagen ger -30 i vattenstånd = :mad2:,så hoppas att det kommer mer vatten till på torsdag för då kan det bli fetnajs:grin:
-
Torsdag ser helt kass ut nu så det blir ett försök tidigt imorgon , vinden finns nog där men få se om vattnet räcker till ,blir nog 6,3 med 18 fena
Logga in för att svara.