Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Haga fredag 7/5

• tobhed

Medlem
    7 maj, 2010 vid 12:28

jaha, då gjorde jag kanske fel =)
    Säsongen är förhoppningsvis lång

• hanko

Medlem
    7 maj, 2010 vid 16:40

inte optimala förhållanden pga av vattenståndet bland annat. Detta resulterade i en vådlig bottenkänning av Mr Jilde. Inga brutna ben i kroppen men väl knäckt utrustning. Nu tar eliten nya tag och ni får se dom in action nästa vecka då det ska göras upp om första tävlingen.

• davven

Medlem
    7 maj, 2010 vid 18:43

Jag var ut och rekade lite på norra udden, är det ngn som vet om det är åkbart på ena sidan om bron uppe vid långe erik. Kan posta ett par bilder, tokplatt var det, och vinden höll nästan på och välta mig i byarna.
    Dvs överiggad i regnställ 😉

Ankplatt, dvs stod och dreglade.
    Ligger båtar runtomkring, fast man måste veta mer om botten/stenar

Bakom fyren såg det ut såhär

• hanko

Medlem
    7 maj, 2010 vid 20:54
    davven;610499 wrote:
    Jag var ut och rekade lite på norra udden, är det ngn som vet om det är åkbart på ena sidan om bron uppe vid långe erik. Kan posta ett par bilder, tokplatt var det, och vinden höll nästan på och välta mig i byarna.

e inte riktgt 100 på ”bron” men inne i Grankullaviken har jag haft en nästan episk session med Jilde och Larsch Dahlis. Jildestad är rätt hemma på vattnen där där…! Han lär hänka på denna tråd. Såg grymt ut ju. Just det där med plattvatten och sen bakom axeln…brytande vågor..! Nice..!!! Var nog lite mer Nord-Nordost när vi brände i Grankulla…!

• mattias-j

Medlem
    8 maj, 2010 vid 08:40
    davven;610499 wrote:

Ja, det hade förmodligen gått snabbare där uppe igår! Och inga sandbankar att köra in i, inga stenar heller. Man kan segla hela vägen in till strandkanten, men det är på andra sidan fyren man seglar…. inte vid bron.

Glad att jag lever idag, det var 34 knop till tvärstopp precis när jag börjat accelerera. Masten av, bomfästet böjt och en liten ding i brädan… Lagom stel i ryggen idag… Synd att man missade bästa vinden också……!

• davven

Medlem
    8 maj, 2010 vid 16:18

Riktigt otäckt och gå på, själv drog jag troligtvis för lite nedhal så det vart ingen camberrotation åt andra hållet vilket resulterade i ett mycket långt bad
    då jag inte kunde vattestarta.

54 litaren verkar dock helt gudomlig och åka på, inte alls stökig.
    Ska blir riktigt intressant och se vad som händer när man
    gasar med den där!

Ska ni upp till norra öland på denna vindriktningen så hoa till, följer gärna med någon som vet hur det fungerar där uppe!

• tobhed

Medlem
    8 maj, 2010 vid 19:21

Jag sa ju att det var en bra bräda David… 🙂

• kinetic

Medlem
    9 maj, 2010 vid 00:10

TobHed: Inget emot vad min kommer bli:). Skämt åsido brädan som jag har beställt kan med lite tur passa mig perfekt, har till o med valt vilken väv den skall lamineras med, ingen billig väv direkt. Börjar man botanisera bland alla väv-sorter som finns så kan man bli tokig…Finns många spännande vävsorter eller vad sägs om en ca 100g/m2 kolfiber-väv (tror det var 3 eller 6K), eller varför inte en 68g/m2 kol-kevlar som en annan har bestämt sig för att köra med:). Shapen blir mycket enkel, en tydlig blandning av oldschool/newschool:)

• hanko

Medlem
    9 maj, 2010 vid 09:42
    Mattias J;610572 wrote:
    Ja, det hade förmodligen gått snabbare där uppe igår! Och inga sandbankar att köra in i, inga stenar heller. Man kan segla hela vägen in till strandkanten, men det är på andra sidan fyren man seglar…. inte vid bron.

Glad att jag lever idag, det var 34 knop till tvärstopp precis när jag börjat accelerera. Masten av, bomfästet böjt och en liten ding i brädan… Lagom stel i ryggen idag… Synd att man missade bästa vinden också……!

Lite korta repor i Grankullaviken men helt klart en av de bästa speedsurfen jag haft hittills uppe på norra udden.Jäkligt coolt att ha brytande sjö precis utanför revet/landet. Jag hoppas att ”Trosnäs” kan kicka av i höst oxå! Stället har potential på östra sidan…. ! Midjedjupt och bara nån sten !! Kan bli lite byigt men över 1000 m på strippen!!

• marden

Medlem
    10 maj, 2010 vid 15:13
    trefyrafyra;610126 wrote:
    Jag och ett par andra speedare åker till Öland på Tor eller Fre morgon.
    Vilket är bäst Högbyfyr eller Haga?

nå hur va högby erik ?
    gick ju hyfsat fort me stort segel va det någon vind ?
    fanns det några stenar?
    va inte vägbanken för hög ser ut så på eniro tycker jag?
    annars tycker jag denna http://kartor.eniro.se/m/pfOgh 2km söderut ser bättre ut om revet tar vågorna?

och hur gick det för hemliga benke på fredan?

• trefyrafyra

Medlem
    10 maj, 2010 vid 17:00

Hörby var helt ok seglar man ca15-20 m från piren finns det ingen sten.
    Seglar man för nära piren så läar det från piren.
    Det enda problemet är att piren är inte mer än 400m.

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Haga fredag 7/5

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.