Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › haga igen… förbud spikat
-
Ja eftersom det kommer att ligga på syd hela helgen så blir det väl Sandbergen. Pungar ju alltid på mer i sundet än vad prognosen säger. Dom lovar väl en 8-10 sv tror jag.
-
Ok förbjudet har det varit länga att kitesurfa på haga.
Sanbergen börjar bortom båtarna som ligger på land mellan två staket typ 100m från mittan av badstranden.
Ingen av oss som har surfart länge i sanbergen berörs av förbudet för vi surfar inte på Haga
Om man tappar höjd så får man starta längre upp och sluta i tid och backa tillbaka.
Sätter man kiten i vattnet och driver ner utan att kunna vattenstarta är det nog ingen som blir pissförbannad för då är kiten nästan ofarlig bara att packa ihopp när man bottnar (oftast nere vid w surfarnas klubbstga) och lite skamset gå tillbaka.
Förbudet behövs för man ska inte surfa på en badstrand men en massa folk. -
ok ja e sjukt dålig på att rita men detta tar fan priset, jaja här är jaffal en liten förklaring t kartan, försök tyda orden… (badbrygga, fåglar, -bergen osv…)
-
Jag tycker det är helt rätt att det kitas på en sida och windsuras på den andra sidan. Är det mycket vind och mycket folk är dt bara dumt att bland ihop det för mycket.
Helgen då Windsurf SM skulle gå av stapeln var den uppdelningen super tycker jag. Att ge sig in bland vindsurfarna var aldrig något som jag ser nödvändigt, trångt och jävligt…
Fattar inte vad det snackas om detta förbud för, se det positivt för båda parter
Sedan om det sker ett missöde med en och annan som får gå tillbaka är väl ingen som säger något om.
/peter
-
Det stämmer och vad jag vet så är du ibland på öland och surfar och vet hur det brukar gå till.
Jag tycker att uppdelningen är bra och vi har ju dom stora ytorna på vattnet att vara på och det är ju på vattnet man surfar. -
Svar till:
Jag tycker det är helt rätt att det kitas på en sida och windsuras på den andra sidan. Är det mycket vind och mycket folk är dt bara dumt att bland ihop det för mycket.
Helgen då Windsurf SM skulle gå av stapeln var den uppdelningen super tycker jag. Att ge sig in bland vindsurfarna var aldrig något som jag ser nödvändigt, trångt och jävligt…
Fattar inte vad det snackas om detta förbud för, se det positivt för båda parter
Sedan om det sker ett missöde med en och annan som får gå tillbaka är väl ingen som säger något om.
/peter
[/ QUOTE ]
Du är en vis man
Håller med!, jag ser inte ”förbudet” som något som inskränker mot mig som kitesurfare utan är till för kitesurfarna!
För OM det skulle hända en allvarlig olycka där, eller om nån idiot kör för fullt bland badande, så kan det bli ett totalförbud för kite och det vill inte jag… -
håller absolut me, gör verkligen inget att inte blanda ihop sig och att det är förbud osv. tycker bara sättet att göra det på är konstigt, man tar sig friheter. men som sagt strunt samma, allt är som vanligt och det kommer bli gutt att komma tillbaka t ölandsbeachen snart igen för gooo sjöbris, bra att vädret ä dåligt så det fortf är kallt i vattnet = hopp om fin sjöbris långt in på sommarn.
-
Svar till:
/peter
[/ QUOTE ]
Helt rätt!!!
Alltså slutsnackat./Danne
-
När jag var på Öland över midsommar pratade jag med dom i shopen hos ÖWC och dom verkade inte ha något imot kitare
Dessutom sålde dom vissa ”reservdelar” till oss som tex linor
Bra för oss om något händer och man behöver prylar akut. Uppdelningen är väl inget som stör oss?
Fågelskådare är något helt annat, dom är fan störda
Logga in för att svara.