Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Haga park i helgen
-
Haga park i helgen
Publicerad av staffomania på 25 maj, 2010 vid 21:46Jag och en polare funderar på att dra ner till Haga park antingen denna (lör-mån) eller nästa helg. Finns det någon local som kan tyda prognosen inför helgen. Just nu ser ju lördagen ok ut men resten ser väl sådär ut. Brukar prognoserna från Windfinder eller Windguru stämma på Haga park?
Vad tror ni som brukar köra där lite mer ofta om helgen?
styret svarade 14 år, 5 månader sedan 9 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
Jag går i samma tankar. Är det inte någon local som vågar säga något? Det ser ut att bli rätt mycket väst i sydan…hur fungerar det med brisen där?
-
Nu är jag nog inte den bästa på att tyda prognoser men man kan inte mer än hoppas att de blir bris, ser ju onekligen bra ut för lördag och fredag ser också lovande ut. Sol och bra grundvind på ssw är de optimala vad jag har lärt mig i alla fall. Jag kommer befinna mig där nere, vind eller inte vind.. soligt ska de bli!
-
Vi har iallfall bokat en campingstuga nu. Så får hoppas att det blir lite bris på lördag/söndag.
-
Helgen ser riktigt bra ut om man ska tro prognosen,
även grönhögen har en svullstig prognos på lördagen. -
Öland börjar torka upp, var lite sjöbris i dag ca 6.5 mellan Kl.16-19
/per
-
Jag och polare drar dit imorgon bitti från Stockholm, tycker det ser lovande ut just nu på klart.se och windguru.
-
Igår var det bris på kvällen och idag fredag en riktig rysare dom körde 4,2 0ch 4,7
Och jag kysste havet med min 6,5a
Jag tror på denna helg allt ser rätt ut
Visst är det fuktigt än men havet är kallt
Idag var man nästan på gränsen att tro på gud
Fan det var sol hade glömt bort hur den såg ut
Torsdag kväll 11ms ssv
Fredag 13-15 ms ssv -
hyffsat premiärväder idag. nu ska det surfas till händerna blöder!
Logga in för att svara.