Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › haj i safety bay…
-
haj i safety bay…
Publicerad av dadil på 27 december, 2008 vid 13:45en man dödad imorse. börjar ju ifrågasätta mina resplaner…
http://www.seabreeze.com.au/News/Kitesurfing/Man-taken-by-shark-at-Port-Kennedy-WA_2152744.aspx
http://www.thewest.com.au/default.aspx?MenuID=77&ContentID=114983
gh0st svarade 16 år, 4 månader sedan 10 Medlemmar · 13 Svar -
13 Svar
-
Så du visste inte att det finns hajar i Australien? Kan ju informera dig om att typ 90% av alla jordens farligaste djur bor i Australien. Bör nog stanna hemma om något sånt här skrämmer dig.
-
finns ju iaf potential till coola ärr…
OT nu,
är ost/sydkusten någonting att ha såhär under februari mars, eller är västsidan jättemycke bättre? -
Westcoast är det enda stället du behöver fundera över. Western Australia på sommarn är oslagbart, alla kategorier..
-
såpass alltså..
sydöst/östspetsen är helt kääss om man jämför med west . ?
-
Davids;522961 wrote:Westcoast är det enda stället du behöver fundera över. Western Australia på sommarn är oslagbart, alla kategorier..
Så gott att man ska åka dit. Ska man ta med wakeboarden?
Haj eller inte, jag har aldrig hört om nån kajtare som blivit tagen, blir man uppäten lär man gå till historie böckerna som den första. -
I princip alla andra platser är kassa jämfört med WA.
7 dagars prognos i NSW (Sydney): typ ingen vind, regnigt, lite åska, 10-30 grader
7 dagars prognos i QLD (Surfer Paradise/Gold Coast): Nästan ingen vind, regnigt som faaaan. 20-30 grader.
7 dagars prognos i Perth/WA west coast: Perfekt sydlig seabreeze (Freo doctor) VARJE dag kommer ca kl 12 och bygger under dagen. 8-12 m/s. 20-40 grader och sol varje dag.Och så ser det i princip ut fram till mars/april. Lägg därtill nästan inget folk, billigare att bo/leva, trevligare människor, softare på alla sätt så är valet ganska enkelt..
Om du ska med wakeboarden vet jag inte. Visst har vi en stor flod man kan köra på men det är inte så att du tänker flyga in en Mastercraft också eller? Dessutom som nämnt ovan blåser det VARJE dag så blir inte direkt plattvatten att bränna wakeboard på…
-
Lite laskigt e det ju med hajar speciellt eftersom man for tillfallet besoker safety bay ganska ofta. Men som sagt, det e inget man kan ga runt och tanka pa. Tror dessutom att det finns lika mkt hajar pa ost- och sydkusten dar vattnen e kalla och norrover gar det inte ens att bada pa sommaren pa grund av box jellyfish som ar bra mkt farligare an hajarna.
Haller med Davids, ingenting i australien ar ens i narheten av WA nar det galler sol och vind. Sydney har valdigt ostadigt vader och ar dessutom javligt jobbigt att ta sig runt i.
-
Jag är i melbourne nu. Finns bara två bra plattvattenspots, och den ena är supercrowded. Den andra suuuuperstor.. 2 h bort finns en by som heter Inverloch som kanske funkar att stanna i och 30 min till finns australiens speedspot nr1, Sandy point. (platt som fan). Inverloch är plattvatten extraordinär, med rätt stora vågor utanför då allt vatten ska ut från en bukt över ett ganska bred, men grund öppning.
Det har gått att kita i Melbourne bay i 4 av 5 dagar hittills trots att brisen varit dålig. (jag har bara en 9:a med mig, så jag har bara kunnat kita hälften av dagarna.)Bor du nära sandy point (altså mitt i ingen stans) så är sannorlikheten till 10 m/s eller mer över 70 % i bästa vindriktningen. Däremot surfers paradise har jag hört är skit. Sidney ska vara bra tydligen.
Jag hade lätt åkt till WA om jag kunnat välja, här är kallt ena dagen, varmt nästa och jävla långt mellan alla bra ställen.
-
@Davids 522941 wrote:
Så du visste inte att det finns hajar i Australien? Kan ju informera dig om att typ 90% av alla jordens farligaste djur bor i Australien. Bör nog stanna hemma om något sånt här skrämmer dig.
nej jag trodde bara de hade guldfiskar och små små små söta känguruvalpar…
-
@Davids 522990 wrote:
I princip alla andra platser är kassa jämfört med WA.
7 dagars prognos i NSW (Sydney): typ ingen vind, regnigt, lite åska, 10-30 grader
7 dagars prognos i QLD (Surfer Paradise/Gold Coast): Nästan ingen vind, regnigt som faaaan. 20-30 grader.
7 dagars prognos i Perth/WA west coast: Perfekt sydlig seabreeze (Freo doctor) VARJE dag kommer ca kl 12 och bygger under dagen. 8-12 m/s. 20-40 grader och sol varje dag.Och så ser det i princip ut fram till mars/april. Lägg därtill nästan inget folk, billigare att bo/leva, trevligare människor, softare på alla sätt så är valet ganska enkelt..
Om du ska med wakeboarden vet jag inte. Visst har vi en stor flod man kan köra på men det är inte så att du tänker flyga in en Mastercraft också eller? Dessutom som nämnt ovan blåser det VARJE dag så blir inte direkt plattvatten att bränna wakeboard på…
hahaha såååå jaaa!!! perthg here we come!!! 6 dagar kvar till take off!!
-
Ja, ni har hittat rätt grabbar! Skönare ställe får man leta efter. Fremantle Doctor är fan hel sjuk, som att trycka på en knapp strax efter kl 12.
Ha skoj!!
-
Klart det finns haj, vi kitar i indiska oceanen. Trakigt att det ar pa en local spot som killen blev tagen pa bara men man visste att det var tva stora vita som haller till i Safety Bay utanfor Penguin Island. Det var val dags helt enkelt =(
Hade en ca 3m stor haj mindre an tva meter fran mig i nar jag kitade i Woodies ca en manad sen. Det ar bara att ta sig in o kita nasta dag istallet men man far rakna med haj (och andra stora fiskar).
Logga in för att svara.