Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Hal bräda, vad göra????
-
Hal bräda, vad göra????
Publicerad av anonym-anvandare på 4 augusti, 2002 vid 17:12Hejsan. Tänkte bara höra om någon vet hur man kan fixa ”fot greppet” på sin bräda. Har en Bic Presto 93:a tror jag, och den är hal som f-n. Har testat med grepp spray, men detta har ej funkat så bra. Ideer uppskattas!
En fråga till, var finns närmaste surfshop i närheten av Norrköping?Tack på förhand
Martin
wisco svarade 22 år, 7 månader sedan 7 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Pensla på vanligt klarlack, strö över salt, låt torka, klart..
-
om du inte vill fixa själv så kan jag rekommendera CLS-Uffe i Varberg (0340-61 10 07). I mån av tid hjälper han dig, jag lämnade in min bräda förra sommaren, den blev kanonbra, kostade 400 eller 500.
/henrik
-
Vet inte riktigt, har inte kört med det en hel säsong än. Risken är att man får göra om det varje år, men det går rätt fort. Ett alternativ är att ha 2-kompslack eller epoxi.
-
Slipa bort gamla ojämnheter med våtslippapper. Pensla sedan på ”International Perfection”, denna gulnar inte som klarlack, exopi mm. Pensla tunt med fin pensel eller skumplastpensel och strö på finkornigt salt i tunt, jämnt lager. Strö inte på för mycket! Detta håller så länge du har kvar brädan och blir snyggt men tar lite tid.
-
En liten varning bara! Testa lacken på en liten bit av brädan först. Jag spraya med en särskild nonslip spray som jag köpte i varberg på sp den lacken reagerade med brädan så att plastskiktet smälte lite.
-
närmaste surfshop till norrköping borde vara surfshopen i linköping.. annars skidsportbromma + andra i stockholm ..
-
Ledsen att behöva säga det men Alpin o surfsport finns inte mer. Efter några års nerdekning (inriktning skateboard inlines osv) så slog den igen (för gott?) i vintras nån gång.
-
sex-wax! funkar faktiskt kanonbra, men brädan ser skitig ut efter ett tag…
enkelt alternativ om man inte orkar lägga på nytt halkgrepp.
/Jan
Logga in för att svara.