Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Håll I Hatten!
-
Ps, lördag Ekeviken ser lite mer “human” ut, med…hrm, lite större vågor än vanligt.. (side-side-on)
-
Börjar det bli skarpt läge för stormjakten, månne?
http://www.redbullstormchase.com/
Från deras nyhetsbrev:
Dear all,
this is an urgent warning for the Red Bull Storm Chase to kick off between Thursday and Sunday (26.-30.10.).
Forecast:
1 lows gaines power west of Ireland/Scotland and peaks between Thursday and Friday in the area of south Sweden
Some of the countries will not get the full force of winds. Ireland, England Scotland and Belgium are not 100% candidates at the moment. But with slight shifts of the low they might also get radical conditionsSweden/Germany/Denmark/Norway/Netherlands should get full force.
Current schedule:
currently we are preparing for a start
Wednesday noon: Decision to go or not to go
Thursday: Chase begins!We hope to get good action this week and keep you posted,
yours
Red Bull Storm Chase TeamJösses, att Sverige ens är med på listan är ju rätt läckert! Vi får se vad det blir…
Storma På!
-
Med nuvarande bana ser det ut att kunna bli ruuuuskiiigt bra på flera ställen runt om… inklusive Torö… Fredag eftermiddag är väl stalltipset där. Bara hoppas det hinner vrida ordentligt före mörkret! Gissar dessutom på klassisk surfmorgon i off-shore vind lördag morgon.
Jesper B
-
Attans! Nån som har en vågfena att låna? Kommer det nåt jag inte kan hantera med fullcambrad 7,8:a så får jag snällt sitta på land.
Iofs, behöver jag mindre segel än 4,5 är det kört ändå, det är det minsta jag har.
-
Satan i gatan, jag brukar försöka hålla mig lugn. Men det har kanske varit lite får få bra dagar i höst för det. Hur som helst ser det ju allt bättre ut, nej snarare helt fantastiskt ut. Vridet ska komma tidigare och det ska inte mojna, ens tillfälligt… enligt nuvarande prognoser. Kanske kanske en ny klassisk “as good as it gets” dag på G? Vässa fenorna, dra i nedhalen på fredag smäller det!
Vi ses i impact zone,
eller kanske snarare på Torö stone!/Jesper B
-
Ni har väl kollat denna tråd som inspiration inför fredag
http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=44559 -
http://www.fimr.fi/sv/palvelut/aallokko-ja-vedenkorkeus/aaltojen-elinkaari.html
Inspirerande läsning till dagarna som kommer… 😉
-
Läckert! :
Havsområdet söder om Åland har ett av de svåraste vågförhållandena på Östersjön. Den 22 december år 2004 mätte den signifikanta våghöjden där 7,7 meter och den högsta enskilda vågen var 14 meter. Det förra rekordet var 7,4 meter, som mättes två gånger med två veckors mellanrum år 1999, den 6 samt 18 december. En 7,7 meters signifikant våghöjd har tidigare mätts bara en gång, i januari 1984 nära Almagrundet vid svenska kusten (SMHI).
-
Milda Matilda, hur bra är inte det här:
Prognosen utfärdad 2006-10-26 kl. 13:48
3. Sandhamn-Landsort:
Torsdag kväll: Mellan syd och sydväst, 10-14 m/s.
Sannolikhet 10 m/s*: 90%
Natten till Fredag: Sydväst, 10-14 m/s.
Fredag förmiddag: Mellan sydväst och väst, 10-14 m/s.
Fredag eftermiddag: Mellan väst och nordväst, 11-15 m/s.
Sannolikhet 10 m/s*: 99%1. Landsort-Häradsskär:
Torsdag kväll: Syd, 9-13 m/s.
Natten till Fredag: Mellan syd och sydväst, 10-14 m/s.
Fredag förmiddag: Mellan sydväst och väst, 11-15 m/s.
Sannolikhet 10 m/s*: 99%
Fredag eftermiddag: Mellan väst och nordväst, 12-16 m/s.
Sannolikhet 10 m/s*: 99%Ser ut som att vridet kommer redan på eftermiddagen!!! BEAutiful…
-
Då får man väl klistra in västkustens prognos också:
2. Nidingen-Måseskär:
Torsdag kväll: Mellan syd och sydväst, 13-17 m/s.
Natten till Fredag: Mellan sydväst och väst, 15-19 m/s.
Fredag förmiddag: Väst, 18-22 m/s.
Fredag eftermiddag: Mellan väst och nordväst, 19-23 m/s avtagande.
Sannolikhet 10 m/s*: 99%Det var längesedan man såg något sådant
-
Oregistrerad
Gäst26 oktober, 2006 vid 13:07OK, det gäller nog attt vara där från början, dvs från morgonen. Vridet verkar komma tidigare och tidigare och kanske kan det bli för mycket nord i västan redan på eftermiddagen… Gissar på absolut kultstatusepiskvärldsklassförhållanden. /Jesper B
-
och jag ska besikta bilen mitt på dan. FANME!
men kasnke inte gör nått om det kommer ett västvrid. dmi verkar bestämda med sin sydväst och dom brukar ha rätt på grönis tycker jag. Men om det vrider så är det ju bara att svänga in på bilprovningen i borgholm på väg till köpingsvik. -
Gissningar i någon annan riktning hade varit mycket olikt dig Jesper.
/ Calle
Logga in för att svara.