Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hållbarhet hängseletampar?

• Hållbarhet hängseletampar?

Publicerad av sode på 16 augusti, 2007 vid 16:25

Jahapp, efter (som det känns just nu) säsongens bästa session (hittills…) börjar jag fundera på hur hållbara de olika modellerna på tampar är, främst då vario jfrt med fasta längder (samt även travel om nån har erfarenhet?)

Orsaken till frågan är givetvis att jag slitit av en variomodell (dock några år på nacken) i ett kastfall… verkar som om själva spännet slitits sönder, och sen har resten helt enkelt rivits rakt igenom ”justeringsdelen” av tampen… frågan är hur en standard hade stått emot detta..

hanko svarade 17 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • hanko

Medlem
    16 augusti, 2007 vid 18:46

Med ”rulle” istället för krok slipper du alla slitageproblem o kan trimma enkelt..med kroppen! inte så många som upptäckt (eller har upptäckt men utan att vara nöjda) fördelarna! Vissa trivs….o det finns fortfarande att köpa…! Våga testa..! Supernice tycker jag iallafall..!!

• fluff

Medlem
    16 augusti, 2007 vid 19:49

Rulle? Förklara dig

• kurtkomet

Medlem
    16 augusti, 2007 vid 19:56

Rulle såklart! Men hakar den inte loss lätt?

• hanko

Medlem
    16 augusti, 2007 vid 20:46

Sååå pedagogiskt….Solklart…”kurtkometen”….! Jag trivs med den o innan dödade jag många meter hängseletamp kan ni tro…!! E väl lite ”juckig” hehe.!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hållbarhet hängseletampar?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.