Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Håller Ascan dräkterna?

• Håller Ascan dräkterna?

Publicerad av sinker på 14 september, 2009 vid 21:30

Funderar på en Ascan Polar till hösten/vintern men har ingen erfarenhet av just Ascan. Har ni? (och då behöver inte Bicless eller nån annan som säljer dessa dräkter svara…)
    /sinker

m-k svarade 15 år, 2 månader sedan 9 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • sirjohnirie

Medlem
    14 september, 2009 vid 21:35

Absolut, jag är supernöjd med min polar!

• carl-r

Medlem
    14 september, 2009 vid 22:09

Jag klurar själv på antingen en sån eller en NP 3000 Torris. Många på NWC verkar nöjda med en såndär polar, men *tror* inte nån har kört mer än en säsong ännu. Känns som man byter dräkt var 3:e eller 4:e år oavsett märke eller?

• kinetic

Medlem
    14 september, 2009 vid 22:13

Jag har ingen Polar (eller Ascan) dräkt men varför inte köpa Ascan Icehawk istället??? Den har horisontell-kedja o verkar ännu varmare än Polar…Priset är ju mycket bra, o en dräkt är mer eller mindre “färskvara”, efter 3 säsonger så brukar gummit ha tappat sin elasticitet o dräkterna får lättare att gå sönder, oavsett vilket märke det är…Bättre då att köpa en ny dräkt ca var 3:e år än att harva med en dräkt i 5-6, min åsikt iaf (Jag har haft allt från billiga dräkter till Neil Pryde, Sola samt Oneil Animal tror ja den hette, o det som har varit mest avgörande för mig när det gäller dräkter är, förutom värmen, smidigheten, o dessvärre tappar alla dräkter smidighet. Min nuvarande dräkt är en billig GUN, sjunger på sista versen efter 3 säsonger, vilket även en dräkt för det dubbla hade gjort…)

• broderisak

Medlem
    15 september, 2009 vid 05:23

Jag är jättenöjd med min Polar. Jag köpte även ett underställ med luva med korta ben. Svin skönt att ha under samt riktigt varm.

• stefan_gbg

Medlem
    15 september, 2009 vid 05:48

Jag har ingen Ascan dräkt men väl några par skor som är sköna och bra passform. Jag har kört med dom i 2 säsonger utan att märka minsta defekt. Dräkterna håller säkert samma kvalitet.

• anilson

Medlem
    15 september, 2009 vid 07:19
    SirJohnIRie;576045 wrote:
    Absolut, jag är supernöjd med min polar!

Håller med, superskön, bra passform och varm

• booman

Medlem
    15 september, 2009 vid 20:18
    Sinker;576042 wrote:
    Funderar på en Ascan Polar till hösten/vintern men har ingen erfarenhet av just Ascan. Har ni? (och då behöver inte Bicless eller nån annan som säljer dessa dräkter svara…)
    /sinker

Har kört en ascan Polar i 3 säsonger nu och den är lika skön nu, som den var ny! Mycket hållbar och skön, är supernöjd med min. När/om den tar slut blir det med säkerhet en ny likadan.
    När det är som kallast har jag underställ m huva, funkar kalas…

• m-k

Medlem
    15 september, 2009 vid 20:27

Har Kört polar 5/4/3 två år, håller bra. Komplettera med väst med luva så funkar den hela vintern.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Håller Ascan dräkterna?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.