Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Håller GO pro fästet på surfbrädan?
-
Håller GO pro fästet på surfbrädan?
nordqvist svarade 13 år, 10 månader sedan 17 Medlemmar · 21 Svar
-
Finns siliconskal att köpa på tradera. Tänkte köpa ett sådant i nån lysande färg till min och fästa leashen i. Annars finns det ju som sagt inget ställe att fästa den om huset går sönder som det gjorde på min. Jag påpekade att det var rätt dumt att inte fixa ett extra leashfäste när jag mailade dom men fick inget svar om det.
Annars har jag läst mkt att de medföljande fyrkantiga plattorna inte håller för att sättas i brädan men aldrig något negativt om surf-fästet förrän nu. Men som sagt detta gäller väl nästan bara om man har leash och den snor sig? Vad händer om det sitter en plugg i brädan? skulle gissa huset eller nån mellandel ger sig då så frågan är vilket som är sämst?
Har iaf satt fast den med sugkoppen när jag plattvattens-SUPat och snowkitat. Har funkat finfint då.
Annars tror jag hårt på de specialgjorda kitefästena. Dock är ju frågan hur upphetsande vinkel det blir från brädan egentligen… Har några sådana filmer och typ 5s inlägg då och då i en film räcker gott. -
anr;644079 wrote:Nån som känner ngn som kan fixa till ett fäste i vågbrädan? (i skåne)
Kan du ju ordna lätt själv.
Lite epoxy (ej lim), microballonger/riv ner skum/klipp lite glasfiber och en cirkelsåg du sätter på vanlig borrmaskin. Funkar ju med Polyester också om du har en poly-bräda men svårt att blanda i små mängder. Epoxy funkar på allt och torkar fort men kan ge allergi… -
pjoter;644096 wrote:Finns siliconskal att köpa på tradera. Tänkte köpa ett sådant i nån lysande färg till min och fästa leashen i.
Kan du skicka länk till ett sådant?
-
Nu fanns det ju inga på tradera bara för det men vår vän google gav mig detta iaf.
http://alpingaraget.se/sv/product/3789/gopro-silicon-cover-hd-orange
-
pjoter;644165 wrote:Nu fanns det ju inga på tradera bara för det men vår vän google gav mig detta iaf.
http://alpingaraget.se/sv/product/3789/gopro-silicon-cover-hd-orange
Aha. Verkar bra och tydligt. Men 200 spänn för en bit plast (som förmodligen kostar 2kr i Hong kong). Dislike…
Plus att det ser lite halv-tacky ut hehe, får bli en hemmasnickrad version istället! -
Jag har kört en del med sugproppeN som följer med motor-versionen. Den har inte åkt av än iaf. Beror ju lite på hur ytan är på brädan. För säkerhets skull har jag haft en liten leash fäst i stropparna.
Logga in för att svara.