Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Håller Kitearna på att ta död på sin sport?
-
Håller Kitearna på att ta död på sin sport?
rambo_johnson svarade 20 år, 7 månader sedan 30 Medlemmar · 71 Svar
-
Jargongen är rå men hjärtlig vi sysslar inte med personangrepp som Tex. ovanstående Staffan då går jag in och styr upp direkt speciellt i som i detta fallet när dom är helt ogrundade.
-
hej staffan,
trött på alla fjanter på konfen…? Försök med ett mer seriöst och roligare forum: http://www.bodydrag.com, för alla er som tar alla vattensporter på allvar och vill ha det roligt på vattnet och som INTE ha nån ”attitude” på stranden och nätet (kallas även för wannabees)
vi hörs och ses i san francisco!
aloha -
JOHN_j_RAMBOO
Gäst9 augusti, 2004 vid 18:51moahahahahaha!
just wait uncel Lars, snart blir de en fet stoooooooooooorm…….i hope
Lite wether changes behövs!!! -
Svar till:
Efter att jag läst Rambo Johnssons inte sååå intelligenta inlägg
[/ QUOTE ]
Till hans försvar:
Det lär väl bli en hel del inlägg med lågklass då snubben har 3500 inläggDet verkar som Patrikol och Rambo Johnsson har en intern tävling om flest inlägg. De har ju gått så långt att de måste börja skriva på vindsurfarnas forum för att vinna
-
Svar till:
trött på alla fjanter på konfen…? Försök med ett mer seriöst och roligare forum: http://www.bodydrag.com, för alla er som tar alla vattensporter på allvar och vill ha det roligt på vattnet och som INTE ha nån ”attitude” på stranden och nätet (kallas även för wannabees)
[/ QUOTE ]
INTE ha någon ”attitude”?? Du kallar oss Stockholmare för, citat arnie: ”lättvinds08:or”
Kasta inte sten i glashus arnie
-
Yess gubbar. Ett par dar med ordentlig vind hade rensat upp luften ordentigt här inne. Med den här frekventa pajkastningen platsar ni som politiker…
Kul läsning dock.
/Daniel -
Klart ingen vill ha en bräda/segel/kite/lina i huvet oavsett om man står på stranden eller i vattnet. Så håll koll på era prylar oavsett vad ni håller på med så löser sig nog det mesta till slut. Så vad det sagt.
Ja ett par ”4.7” dagar hade ju inte varit fel, kanske blir slut på pajkastningen då?
Men det ser ut som vi får vänta ett tag.
surfa på -
Snälla!! Va liknar detta????! SM i pajkasstning!?
Dessa personangrepp liknar ju fjortisgrejjer!! Vind och vatten är till för att njutas av!! Folk med taskig attityd och inställning sorterar ut sig själva!! I år är det inne att kitea, nästa år är det något annat!! Det är ju som med allt annat! Rötägg finns över allt! Även inom vindsurfing.. (eller kanske inte..:P) Men Dra alla över en gräns?!?! Självklart, kite har en jäkla kraft och är inte att leka med!! Tror dock att de flesta är medvetna om risken och gör allt för att förbättra sig och säkerheten! Men, sluta och dissa ner på andra! Det blir bara en tråkig stämmning!! Konfen är till för att hjälpa eller?? -
Patrikols inlägg i tidigare tråd i ämnet
Svar till:
Frågan är ju om det finns några vettiga människor i klubben för det har man aldrig hört talas om. Vet dom inte om att lagar är till för att följas? och att man inte vinner något på allt är mitt inget är ditt mentalitet. Hoppas att några normala vindsurfare kan förklara för dom hur man uppför sig dom skämmer ju ut alla vindsurfare i hela Sverige! Hörde något om att dom lämnat in anmälan om att förbjuda kitesurfing i vattnen utanför Klagshamn bara att tacka och buga att visa öppet hur fientlig man är och vi skall ha allt för oss själva mentalitet helt otroligt år 2004! fan hade det varit 1700 tal och dom människorna fått bestämma så hade dom för modligenm velat bränna kitesurfare på bål! Pinsamt är vad det är inget annat har aldrig själv varit i Klagshamn och kommer för modligen inte att kitea där i heller men kan inte låta bli att reta upp mig när man får höra sådana fasistfasoner! Mvh vuxen när skall ni växa upp?
[/ QUOTE ]
Du skriver att du aldrig har varit i Klagshamn och således har du heller aldrig träffat människorna där. Så ditt inlägg är baserat på hörsägen?! Tycker du inte att det är lite dumt att i din ansvarsfulla (?) roll som Kitemoderator uttrycka sig i meningar som: ”fan hade det varit 1700 tal och dom människorna fått bestämma så hade dom för modligenm velat bränna kitesurfare på bål!”?? Är inte det en form av personangrepp/förtal?
Var själv i Klagshamn i söndags och då var det 4-5 kitare på vattnet. De höll sig downwind, vilket jag tycker är en självklarhet om man har något som helst säkerhetstänk.
Jag vindsurfar ofta ihop med kitare och flera av mina vindsurf-polare har även kite som lättvindsalternativ. Kör jag tillsammans med duktiga kitare som dessutom kan väjningsreglerna och har vett att hålla lite säkerhetsavstånd så är det normalt inga problem. Problemen uppstår oftast när nybörjare eller de som börjar bli lite duktigare kommer in i en lite nonchalant fas, där de verkar känna att ”-Jag har full koll på detta!”, det är de gångerna man har fått jaga efter någons kite som slitit sig och flyger okontrollerat över stranden, eller räddat kitare som fastnat i taggtrådsstängsel. För att inte tala om de gånger man får hjälpa kitarna att leta efter brädor som försvunnit i vågorna eller att de helt enkelt inte har kunskapen att bodydragga sig fram till brädan.
Förutom det som du uppfattade som ”S..” påhopp på dig (och hela kite-sverige?), så citerade han ju bara diverse inlägg från Kite-konfen (där du är Kitemoderator). Jag uppfattade snarare ”S..” inlägg som att han var orolig för kitarnas framtid om de fortsätter med nuvarande attityd.
Jag föreslår att du lämnar tangentbordet för en stund och följer ”michel” och ”kalabras” exempel ovan; d.v.s. går ut och gör en praktisk insats för kite-säkerheten.
-
Är bara kitare å skulle aldrig sätta min fot på en vindsurfpråm . MEN jag förstår er till 100%. KItare tar plats å ja visst många blir övermodiga efter första gången de lyckats ta höjd. OCH det är vi som kitat ett tag som ska säga ifrån när vi ser dumheter. MEN det är så mycket sådant ibland o man själv vill köra så man liksom er vindsurfare bara ser på skiten och suckar djupt.
Jag ber om ursäkta å kitarna med hjärnas vägnar o för faan ta inte det som står på kiteforumet på allvar för 90% är rena lögner o där står jag inte oskyldig.
Så var nu glada åt att det kommit en vindsport till som ni kan testa, för det bör ni absolut göra !!
-
”Du skriver att du aldrig har varit i Klagshamn och således har du heller aldrig träffat människorna där. Så ditt inlägg är baserat på hörsägen?! ”
Ja så är det har under ett års tid hört nästan varje gång någon varit och surfat i klagshamn att det har varit arga gamla gubbar och för den delen damer ända sedan ett par år sedan detta är av väldigt seriösa killar som aldrig skulle drömma om att bråka med någon överhuvud taget. Har också sagt att det är endast ett par trångsynta människor som total fördärvat rycktet om deras egen vindsurfing klubb. Har hört att det var en kitesurfare som var helt idiotisk och drog linorna över någon vindsurfare helt galet och det förstör ju för alla andra klart att hon blev arg! Jag hade blivit vansinig!
”Tycker du inte att det är lite dumt att i din ansvarsfulla (?) roll som Kitemoderator uttrycka sig i meningar som: ”fan hade det varit 1700 tal och dom människorna fått bestämma så hade dom för modligenm velat bränna kitesurfare på bål!”?? Är inte det en form av personangrepp/förtal?”
Ja det var ju kanske inte riktigt bra som du säger jag köper det och ber till viss del om ursäkt för att det var en drastisk liknelse men jag tycker att det speglar ganska bra mentaliteten på sådana människor, har stött på dom allt för ofta både privat och i jobbet gör som jag vill för jag har rätt och alla andra är dumma i huvudet! Allt mitt är mitt och ni andra skall inte ha något. Detta är ju uppenbarligen ett fåtal som är sådana men dom förstör för oss alla.
Tyvärr så kan man till och med läsa i denna tråden att ”Men då måste de nog hålla sej för sej själva på sina egna spots” så visst finns det en fientlighet emot kitesurfare
Har aldrig hört eller sett någon kiteare säga något illa om någon vindsurfare. Undantaget då Klagshamns klubbens rycktes fördärvare vilka ni påstår är få så det är ju alltid något.
Jag är den som brukar framhäva säkerheten mest här på Steffo dock inte i denna disskutionen eftersom det inte är det som jag retar upp mig på utan folks trångsynthet och oförskämdhet.
Men för min egen del så finns det alldeles för många super trevliga både kiteare och vindsurfare se bara på LBWS t.e.x. så dom sura gubbarna får gärna ha sitt Klagshamn för sig själva tycker bara det är synd om resten av klubben för att tvätta bort den stämpeln dom lyckats lägga på sin klubb lär ta mycket lång tid om det överhuvudtaget är möjligt.
Angående dom tokiga inläggen som nämts tidigare så vi har väldigt många yngre förmågor på kitesidan som är unga och dumdristiga (när det gäller uttalandena på Steffo ibland) men dom skall vi ta väl hand om alla har vi varit unga någon gång tyvärr så läser dom och lär så nu kan dom ju se att även vuxna kan bete sig väldigt illa.
-
jag tyckår att vindsorfing e ful ok borde däför förbjuddas
för övrigt så är naish måttstocken inom kite och vindsurfing..
pest och ´pina
-
Melker ! Ditt inlägg var ta mig f…n det vettigaste i hela den här tråden!
Vill tillägga att även jag tyckte mig se Staffans inlägg som ett inlägg i all välmening för att förhindra ett kiteförbud !Mvh / Martin
-
Förresten Rune, ”Baltkustens kitesnajdare nr1”, kan jag meddela att det kan vara läge att se över sin profil istället för att snacka massa skit här på Konfen!
Segelnummer avser INTE storleken på dina drakar utan är identifieringsnummer man använder när man tävlar i ex. segling eller vindsurfing ! För jag antar att du inte har segelnummer 11,20 ?Vänligen / Martin
Logga in för att svara.