Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Håller vi på att ta död på vår sport?!

• rambo_johnson

Medlem
    9 augusti, 2004 vid 15:07

haha

• rune

Medlem
    9 augusti, 2004 vid 15:13

Klart som fan vi inte gör.

• mrmille

Medlem
    9 augusti, 2004 vid 15:30

näää va fan…

Dock så fattar ju inte allmänheten alltid riktigt.
    Personligen så riggar jag inte om det är för mkt folk (icke kitefolk) runt om mig. Men, det normala är ju när man gjort det att folk samlas som flugor kring en hög skit runt en lagom tills man skall iväg.

Många fattar när man ber dem att flytta på sig, detta undantaget små invarndrarungar då som försöker att fånga draken, kasta sig på den, slita i kiteboarden och så vidare. Det enda man vill är att drämma bommen i huvet på dem så dom fattar.

Detta brukar dock lösa sig på betydligt fredligare sett genom att man pratar med deras föräldrar, får ett par kommentar om att man är rasist etc och sen bär det iväg.

Observera nu att jag enbart, hittils, kört på platser där det funnits skyltar med texten ”« windsurfing – badande »” då.

Men, kanske behöver allmänheten få se ett par ordentliga olyckor så det uppmärksammas och att då även de är observanta och aktsamma. Likväl som att föräldrar håller sina småungar borta från de platser som faktiskt nu är till för denna sport.

Inget kan garanteras, och information hjälper oftast bara om det är skrämselpropaganda (såsom olyckor och hot om döden).

Men att ta död på sporten är nog lite svårt?

• rune

Medlem
    9 augusti, 2004 vid 16:20

Uttrycket ”invandrarunge” klingar lite dåligt!! För att inte säga jävligt dåligt.

• patrikol

Medlem
    9 augusti, 2004 vid 16:33

Nu försöker dom lägga över sitt eget dåliga uppförande på oss halt sanslöst Vi har en rå men hjärtlig jargong ibland på kite konfen men vi kan uppföra oss i verkliga livet.

• kalabra

Medlem
    9 augusti, 2004 vid 16:47

Njut av vadå?
    Att vi på sikt kommer att sabba en hel del för oss själva om vi fortsätter på samma sätt.
    Exakt var ligger glädjen i att reta upp vindsurfarna, finns säkert flera av dem som beter sig illa men det finns ingen anledning för oss att göra det samma. I en inte allt för avlägsen framtid så kommer vi alla att måsta dela surfspots om vi inte innan dess lyckats få till kite förbud på de bästa ställena.
    Borde ligga i de flestas intresse att säkra upp spots istället för att hetsa.

• yaqup

Medlem
    9 augusti, 2004 vid 17:00

…take a chill pill

ja tyckte det var väldigt underhållande läsning för att han tagit alla påståenden och meningar så bokstavligt

• dirk_diggler

Medlem
    9 augusti, 2004 vid 17:13

säkra upp spots? jag skiter fullständigt om det kommer några windsurfare på de olika spotsen. men vi kan aldrig sabba något för oss själva genom det här. det e ju bara roligt att jävlas med windsurfarna som inte ens fattar att vi bara driver med dom, dom tror ju vi e seriösa. HAHA! vem skulle förbjuda oss kitare eller några andra att vara i vattnet? börja nu inte att det e så omoget att hålla på såhär osv, skratta åt hela grejen istället å sluta vara butter! ingenting kommer hända!

• dirk_diggler

Medlem
    9 augusti, 2004 vid 17:17

undrar bara en sak. det här med surfare hit och badande dit, är inte det bara en rekommendation? det är väl allemansrätten som gäller om det inte är något privat?

• rambo_johnson

Medlem
    9 augusti, 2004 vid 17:43

så jäääla ball, hahaha, fan if we are going down why not take them with us eller va sär ni? inte för ja tror att det blir nå totalförbud. Och framförallt inte ett i klagshamn när jag o bengt har haft vår länstyrelse kurs där…

• pepa

Medlem
    9 augusti, 2004 vid 17:56

Va fan var det där för påhopp? Vad är det för skillnad på invandrarbarn och svenska?

• dirk_diggler

Medlem
    9 augusti, 2004 vid 18:03

tss, skämtar du eller?

• mrmille

Medlem
    9 augusti, 2004 vid 18:18

Svar till:

Uttrycket ”invandrarunge” klingar lite dåligt!! För att inte säga jävligt dåligt.

[/ QUOTE ]

Jag kan bara tala efter egen erfarenhet. Har ingenting mot vare sig svenska eller utländska barn. Vad gäller alla blonda barn jag sagt till -”Det här är lite farligt så det är bättre om du står på den vanliga stranden” så har dom flyttat på sig medans det andra klientelet inte riktigt fattat ordet ”nej” ännu.

Och jag skiter i om någon tar illa upp, det räcker ju med att man har en svensk flagga fastsydd på sin väska så är man ju ärkerasist sen.

• patrikol

Medlem
    9 augusti, 2004 vid 18:26

Får hålla med låter inte bra! Ungar är ungar oavsätt var dom kommer ifrån dom måste vi alltid visa hänsyn till dom läser garanterat inga skyltar. Hoppas att det bara var ett dåligt ordval. För här är alla välkommna oavsätt varifrån man kommer. Aja Baja! Nu var det nästan så att jag fick göra ett ingrepp vilket jag helst vill slippa inget mera sådant! Ps Jag har en svensk flagga på balkongen! wink.gif

• dirk_diggler

Medlem
    9 augusti, 2004 vid 18:35

i nian fick vi inte sjunga nationalsången på skolavslutningen för att rektorn tyckte att det va rasistiskt att vi skulle få sjunga vår låt och inte dom. hmm, hon måde väl nog i och för sig inte helt bra kanske.

Sida 1 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Håller vi på att ta död på vår sport?!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.