Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Håller vi på att ta död på vår sport?!
-
Håller vi på att ta död på vår sport?!
nilsson svarade 20 år, 9 månader sedan 21 Medlemmar · 68 Svar
-
Har hört det med helt sanlöst såklart! Den siste idioten är helt klart inte född än.
-
Svar till:
undrar bara en sak. det här med surfare hit och badande dit, är inte det bara en rekommendation? det är väl allemansrätten som gäller om det inte är något privat?
[/ QUOTE ]
Jag är ingen expert på allemansrätten, men jag skulle inte bli förvånad om det är ganska lätt att förbjuda saker som anses vara farliga, specielt om det gäller fara för de som inte utövar. Med vilka föresatser förbjöds jetski? Skärmflyg med motor?
Visst kan det va kul att driva med folk, men ännu roligare får de som skrattar sist. Speciellt efter att läsa kitesurfares hån och omogna attityd. Kul eller ej.
-
Tror inte heller på tot.förbud! Sverige är ett land med förvånansvärt få förbud relaterade till sporter! Har prexis ringt ” en kompis” som är jakt och fiske rep. för länsstyrelsen, för att veta vad jag skall prata om!
-
Jo, ber om ursäkt om någon blev stött. Ordvalet är kanske kass men har svårt att finna andra ord för det.
Som Preppie skrev så är de lite mer nonchalanta och skiter mer i vad man säger. Dock så brukar jag ta det med deras föräldrar då, oavsätt sort på unge. Det brukar hjälpa faktiskt.
Men, för att inte dra iväg tråden till någon form av rasistisk debatt så kan väll alla vara överens om att folk överlag inte fattar att det kan vara svårt att kontrollera prylarna till 100%, och att om dom inte följer de regler/rekomendationer som man nu säger till dem så kan/kommer olyckor inträffa.
Det spelar mindre roll vart man riggar. Folk visar så stort intresse för kitesurfing som för olyckor. Alla vill stå runt en för att se så bra som möjligt.
-
Har nog helt andra erfarenheter, när jag är med mina barn på lekplatsen! Har mer problem med ”samojeder”!
-
Nä mina vänner, ni kan ha ert trångsynta forum för er själva. Lycka till om ni ska på kiteresa till nåt schysst land i en annan världsdel, har hört att det finns barn där med.
-
Har inga fördommar mer än mot Cabrinha och samojeder! I övrigt håller jag helt med dig!
-
Samojed= Draghund oftast i hundspann på vintern i min ordbok! Men alltid kul med lokala tolkningar!
-
Är även en gammal skånsk ( Se Piraten och Frans g Bengtsson), dock ej vedertagen, benämningen på alla norr om kulturgränsen!
-
He He ja den var ny för mig men däremot har man ju hört talas om ”Lund och därom norrliggande fäbodar!”
-
patrik.l. du är rassa.. har hört att du har en svensk flagga på din balka! hehehe
för övrigt så diggar jag små bruna bejbisar.. dom ser så jävla coola ut med detas krölliga hår.. sån ska jag adopta, sen blir dom ju skitheta på kite.. speciellt dom från eh-land.. hur coolt som helst!
Logga in för att svara.