Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Håller vi på att ta död på vår sport?!
-
Håller vi på att ta död på vår sport?!
nilsson svarade 20 år, 8 månader sedan 21 Medlemmar · 68 Svar
-
kite är en löjlig sport för småungar och den kommer att förbjudas inom kort då den utsätter andra människor för stor fara!
-
Svar till:
kite är en löjlig sport för småungar och den kommer att förbjudas inom kort då den utsätter andra människor för stor fara!
[/ QUOTE ]
likväl som all bilkörning och rökning…
-
Svar till:
[/ QUOTE ]
… och det du just skrev var ett exempel på en åsikt som kommer från en seriös, mogen och intelligent man?
Är det bara jag som inte fattar…?
Puss -
Svar till:
[/ QUOTE ]
jag håller fan med det e för jävligt
-
Blanda inte ihop begreppen främligsfientlighet med rasism bara två helt olika saker som inte har något gemensamt med varandra! Främlings fientliga är vi alla den som påstår något annat ljuger. Sen är vi det mer eller mindre såklart vi är alla olika.
-
Bilar ÄR nödvändigt i den moderna Världen annars stannar allt ..det finns lagar på vägarna och det borde finnas även för kitarna! man kör inte formel 1 på allmän väg! Rökning borde också förbjudas!
-
en självklar jämförelse.. f1 med kite.. windsurfing är mer som en gammal lada från kommunisttiden(inget illa ment mot bergman)
-
Man körde F1 bil i falsterbo under classic car veckan… betyder det att vi får kitea i falsterbo utan regler??
-
Jag och Jakob ska dra ut och hoppas på det bästa tror vi…har dock inte riktigt bestämt var än…
-
Svar till:
Bilar ÄR nödvändigt i den moderna Världen annars stannar allt ..det finns lagar på vägarna och det borde finnas även för kitarna! man kör inte formel 1 på allmän väg! Rökning borde också förbjudas!
[/ QUOTE ]
Det finns lagar MOT allt sjöfarande
Knappast några för, det är ganska få lagar som är FÖR något =)Däremot så är kite på stark uppgång och kommer troligen att drabbas av olyckor framöver. Se bara hur det gick när man legaliserade Vattenskotrar.
Och, fram tills dess att det kommer lagstiftningar MOT något är du välkommen att göra precis hur du vill.
-
Alla kitare är småungar som beter sig som bönner nästa gång jag ser en ska jag klippa sönder draken
-
Svar till:
Alla kitare är småungar som beter sig som bönner nästa gång jag ser en ska jag klippa sönder draken
[/ QUOTE ]
haha fan ja mä, ska vi träffas i kalgshamn o göra det tillsammans
-
Svar till:
[/ QUOTE ]
Tur att kitesurfare är smarta pojkar som antingen har försäkring på draken annars så skiter dom it o köper en ny 😛
Logga in för att svara.