Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Session › Halmstad-Falkenberg
-
Halmstad-Falkenberg
Publicerad av pelle-surf på 9 augusti, 2011 vid 19:07Är det någon som ska ut imorgon eftermiddag Halmstad-Falkenberg. Ser ut att bli mycket vind och är inte allt för erfaren, hänger gärna på någon. 0709745116 Pelle
lima-ko svarade 13 år, 6 månader sedan 2 Medlemmar · 5 Svar -
5 Svar
-
Det ska vi Pelle, KiteKalle med gäng drar till Påarp strax söder om Halmstad. Det ska dock blåsa riktigt jäkla mkt om prognosen stämmer, DMI säger 10-15 m/s på förmiddagen och 8-13 på eftermiddagen, alltså små kites 6-9 m.
Vad har du för storlekar? -
Hej. Jag håller mig helst norr om Halmstad, då det blir lite långt att åka för mig annars, lite knappt med tiden. Påarp blir det väl mycket vågor på V-NV. Jag har en 12a och en 9a, men det lär nog bli 9an, för det brallar nog i duktigt.
-
Kolla spotguiden för att hitta rätt spot för riktningen, ska dock blåsa mer längre norrut verkar det som (Danmark blockar inte så mkt). 9a är fortfarande en rätt stor kite om du inte väger en del och har bra koll på bitarna, ta det lugnt, kolla vad de andra kör, se till att ha bra marginal när du launchar (kanske helst i vattnet) och så vidare plus.
Påarp blir feta vågor ja. -
Kollade viva och medelvinden ligger på 15, känns som om det blir ett väl tufft projekt, men så här efter nattskiftet skulle man nog ha vaknat ordentligt. Ironiskt så får man väl vänta på mindre vind, men det ser tyvärr kasst ut framåt.Hoppas ni fick en bra dag i alla fall.
-
Viva visar ofta lite mer eftersom de mäter en bit upp.
Vi körde 7or med full depower och på slutet gick Kalle ut med 5,5 m och 5’10” surfbräda, full depower, och han väger ändå en bra bit över 90 kg, så ja, det blåste på riktigt bra.
Ska dock lägga sig lite framåt kvällen men också komma in lite regn, möjligen mkt vind med fronterna.
Logga in för att svara.