Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Halmstad någon?
-
Halmstad någon?
Publicerad av fredde_m på 2 januari, 2005 vid 18:35Någon som var ute och seglade i Halmstad idag?
anonym-anvandare svarade 19 år, 10 månader sedan 7 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Vi körde Dogge idag. Dock lite för västligt så det var dåligt drag när man tog sej ut, sen pungdrag i 4.5:an en bit ut. Blev dock helt nerkyld av det kalla sketvattnet som Lagan levererade. Kan inte ha varit mer än 2-3 grader. Pallade inte med mer än 4-5 repor innan händerna domnade bort. Men det var finfina vågor. Det blir fler turer dit ner, bara det blir varmare…
Sen kollade vi Ringenäs på väg hem…men det såg lite väl survival ut så vi gav upp för dagen… -
Svar till:
Vi körde Dogge idag……. Blev dock helt nerkyld av det kalla sketvattnet …….Pallade inte med mer än 4-5 repor innan händerna domnade …p
[/ QUOTE ]
Tjenare Ri… LARS K
Tycker det låter mer som en svettig dag, “ekonomiskt” så att säga.
32 mil för 4-5 repor, vet inte om jag ska bli imponerad eller tro att du blivigt skvatt galen//Glenn…..ATJOOO – SNÖRVEL!
-
Östrastranden kunde nog ha funkat då! Bättre drag i vinden på väst och cleana vågor. Själv är man stuck i kalmar hos päronen, mycket vind men vattnet äro platt…
-
satan Manno idag hade ju grönis vart klockrent! det lär inte ha vart platt
hade planerat en sväng men åkte på kneg. -
I apel kördes det med 4.0 och neråt, var själv överriggad med 3.7 och det blev mest survivalsurf för min del. Rätt stor en bit ut men lite dålig vinkel även om det vred undan för undan. Var väl en 7-8 pers ute och folk var lite skraja för att det skulle vara episkt i dogshit idag….
-
Ja det är verkligen satan! Det suger utan bil! Blir det nåt imorrn? Ska försöka tjata mig till vattnet lite sol och surf var ju jävligt länge sen..
-
det verkar bli som idag.
ska man få bra surf är det nog grönis som gäåller imorrn med men haga funkar nog trots att det blir pålandsvind så det förslår. har kneg hela dagen imorrn med sen är jag ledi på tisda men då ska det ju inte blåsa. sen brjar sketen på onsda när jag jobbar igen. är förhoppningsvis ledig torsdag förmidda så jag laddar på då. -
Manno du kan köra med min surfvagn. I mitt cyckel skjul om du vill.
Då behöver du ingen bil : )
Logga in för att svara.