Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing halo, wetteronline, smhi, theyr?

• halo, wetteronline, smhi, theyr?

Publicerad av q-lobo på 3 maj, 2002 vid 16:48

som vanligt sitter jag och spänner mina ögon i skärmen för att få en uns av lycka när jag inser att det kommer att blåsa bra till helgen.
    tyvärr så splittras humöret i takt med att jag alt-tabbar mellan sidorna och inser att det är olika prognoser jag tittar på, gällandes för samma område och samma dag.

om jag är positiv håller jag givetvis på den sida som lovar mest vind, men besvikelsen blir stor när jag inser att vinden inte alls motsvarar de förväntningar som sidan byggt upp.

finns det någon hierarki i webb-vind-prognos-världen som jag inte känner till?

är det så att wetteronline alltid har högre förväntningar på vinden än till exempel smhi?
    är smhi negativt inställd samtidigt som theyr är realisten i dramat?

vilken bör jag förlita mig på? känner att genomsnittet mellan dessa sidor är det mest realistiska men vad fan vet jag?
    skall jag börja beräkna sannolikheter för att ens ha en sportslig att kunna komma ut i vattnet till en rimlig vind?

hjälp mig att få reda på vilken av sidorna som rular!
    jag behöver veta för att inte bli förbannad när jag står färdigriggad och väntar på en vind som aldrig kommer!!

poopzilla svarade 22 år, 6 månader sedan 7 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • getwet

Medlem
    3 maj, 2002 vid 17:41

Häng inte läpp nu….det kommer, jag lovar (hmmm, kanske för mycket sagt) men det känns att det går av på söndag, Skälåker……
    Har kollat läget, svanarna betar nära stranden, grannen har gått ut med jycken TVÅ gånger nu på kvällen, glassbilen var 18 minuter för sen och chefen var allt lite tacksam idag…….och min 268 har inte kommit än så jag är övertygad om att det går av nu på söndag, allt enligt surfpraktikan!!!
    Så G-lobo, vi syns på Skälåker va????

• q-lobo

Medlem
    3 maj, 2002 vid 18:01

det beror alldeles på ifall min taxi har för avsikt att åka till skälåker.
    själv är jag helt på ifall det nu är som wetter lovar att det skall blåsa rimligt. men taxin har en förkärlek till värmdö (björkvik)så besked kan jag inte ge förrens taxin kommer tillbaka till stockholm på lördagkväll.
    när jag kollar närmare på theyr ser det ut som att det skall blåsa rak nordlig på söndag, funkar skälåker då?

• getwet

Medlem
    3 maj, 2002 vid 18:05

Hot och slag brukar hjälpa…….även en taxi kan ändra riktning.
    NO på söndag, Björkvik helt uteslutet!!!
    Och som sagt var, svanarna betar nära land så det borde kunna gå av stapeln……

• q-lobo

Medlem
    3 maj, 2002 vid 18:10

såg det, det var därför jag ändrade mitt inlägg.
    det blev lite fel helt enkelt…

men funkar skälåker i no?
    fruvik på värmdö är väl bra i den riktningen

• getwet

Medlem
    3 maj, 2002 vid 19:37

Klockrent där, från NNO till O är det som bäst vid Skälåker.
    Såg att tanten gick ut med hunden nu igen, så nu dj…. är jag hundra på söndagen…

• q-lobo

Medlem
    3 maj, 2002 vid 19:44

om tanten gick ut med hunden så antar jag att söndag blir en mycket bra dag.

skall försöka övertyga om att skälåker är det mest perfekta stället. kan bli svårt men jag återkommer med besked…..

• q-lobo

Medlem
    3 maj, 2002 vid 19:47

whoops! såg att jag blivit uppgraderad till enthusiast, ok då är det dags att lägga ner för idag. annars står det väl (crazy) snart….
    återkommer imorgon

• borje

Medlem
    4 maj, 2002 vid 08:23

Skönt att se att jag inte är den ende som tittar in på varenda vädersida som finns.

• q-lobo

Medlem
    4 maj, 2002 vid 10:15

näe, jag börjar bli lite konstig tror jag, skall precis ut och kolla ifall jag får mina 6 m/s, hoppas jag inte blir besviken bara

• anonym-anvandare

Medlem
    4 maj, 2002 vid 15:40

Var ligger Skälåker?
    /Niklas

• joce

Medlem
    4 maj, 2002 vid 15:58

Gålö… Nära dalarö….

• getwet

Medlem
    4 maj, 2002 vid 16:22

Precis hemkommen därifrån, bra surf idag men ganska byigt.
    Har pendlat mellan 7-11 ungefär uppskattar jag det till, men bra var det och troligen bättre imorgon.

• jeppe

Medlem
    4 maj, 2002 vid 16:37

Då blir det troligen Skälåker för min del imorrn!

Ett ‘minor’ problem dock, hur hittar man dit?
    Kan du ge dig på att beskriva vägen, vore det finfint.

• getwet

Medlem
    4 maj, 2002 vid 19:40

Nynäsvägen söderut (motorvägen) sväng av mot Dalarö, avfarten efter Haninge. Kör mot Dalarö tills du ser skylten (vid Gålö lanthandel och en grillkiosk) Gålö till höger. När du svängt höger direkt efter lanthandeln är det några km till nästa skylt, minns inte vad det står men har för mig att det är “havsbad” eller en camping skylt, kanske det också står Skälåker, minns ej………det är åt vänster iallafall…vid ett stort rött hus. Följ vägen så kommer du fram till slut, du ser när du är framme……see you there…

• q-lobo

Medlem
    4 maj, 2002 vid 19:59

blir inte skälåker utan fruvik, taxin har bestämt sig…
    var där idag oxå, blåste runt 7-8 m/s, fick några riktigt bra repor, men siktar på imorgon då det troligtvis kommer att blåsa bättre.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing halo, wetteronline, smhi, theyr?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.