Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Halv-mast-tråden: Bli av med din halva mast!
-
Halv-mast-tråden: Bli av med din halva mast!
aronh svarade 4 år, 2 månader sedan 127 Medlemmar · 214 Svar
-
Varför har inte tillverkarna separata underdelar att köpa??? Garantifråga eller..?
-
jarp;489857 wrote:Varför har inte tillverkarna separata underdelar att köpa??? Garantifråga eller..?
1. Antagligen för att de vill sälja dig en ny mast istället för en halv. Bättre förtjänst.
2. Också för att masterna, trots att de är delbara, är matchade med varandra, dvs underdel passar respektive överdel. Varje mast skiljer sig lite från de övriga och genom att ha rätt underdel till rätt överdel säkerställs mastens böjkurva.
-
Har en intakt överdel till en OXO mast eller vad den hette
430/21 55% kol, om någon har en underdel så är det suveränt. Jag köper!En våg på Grönhögen käkade upp min underdel 😉
-
@Nachoman 489860 wrote:
2. Också för att masterna, trots att de är delbara, är matchade med varandra, dvs underdel passar respektive överdel. Varje mast skiljer sig lite från de övriga och genom att ha rätt underdel till rätt överdel säkerställs mastens böjkurva.
Bland annat ezzy säljer lösa delar. Det går även utmärkt att köra en 370 underdel + 400 överdel till exempel, gjorde jag med mina goyamaster i 4.4 för att få lite mjukare känsla.
-
@jarp 489857 wrote:
Varför har inte tillverkarna separata underdelar att köpa??? Garantifråga eller..?
Även Hotsailmauis Hot Rod går att köpa i lösa delar. En halva kostar 60% av priset på en hel. Inte bara bra när man knäckt en del, bra även om man vill kombinera tex en 400 del me en 370 för annan känsla eller perfekt längd.
-
Tjoho, till slut fick min 400 underdel en ny ägare. Alla glada och nöjda. Vilken bra ide detta var.
-
Jahajja, då var det min tur. Söker underdel till gulftech 430 100%. Kan oxå tänka mig sälja överdelen för en rimlig summa.
-
robo1337;496164 wrote:Har du din underfdel kvar? Robert
Vem? Jag? Min är såld!
-
Hej. Lejet svullade sönder min överdel till mast NP 400cm Matrix 3000 SDM. Antar att 6000 också borde funka, kanske X3, X6… också? Återkommer med mått.
Någon som har en 400-överdel?
Niclas
-
@hakuna 496667 wrote:
Hej. Lejet svullade sönder min överdel till mast NP 400cm Matrix 3000 SDM. Antar att 6000 också borde funka, kanske X3, X6… också? Återkommer med mått.
Någon som har en 400-överdel?
Niclas
Jag har en över del till en NP X5 wave och Du har PM, Hakuna!
-
Great! 6000 är väl förresten ett Fiberspar-nummer. 🙂
Woodys överdel är paxad!
Logga in för att svara.