Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies halvidiotisk fråga =)

• halvidiotisk fråga =)

Publicerad av westcoast1 på 25 februari, 2008 vid 15:36

när man surfar kite och det blåser vind från sidan borde man få inte bara åka längre och längre bort från där man började kita? som jag har förstått det går det att på något sätt kryssa men hur gör man detta rent praktiskt borde det inte vara svårt att lära sig?

2. När man kraschar kiten i vattnet hur får man då upp den i luften igen?

snälla ta er tid!

tack!:wink:

kevin_segling svarade 16 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • kevin_segling

Medlem
    25 februari, 2008 vid 17:58

aa precis
    för det undrar jag också.

• sourra

Medlem
    25 februari, 2008 vid 18:36

Hehe, det där är två härliga bryderier innan man börjar kitesurfa. Fråga två är dock lättare att svara på: Man håller ett fast grepp om ena styrlinan tills draken rest på sig och relaunchat. Med c-kite är det lite annorlunda men principen är densamma. Apropå ta höjd kan jag tipsa om ett klipp där det hela framgår bra:

1/2: http://kitefilm.com/video/going-upwind-part1.wmv
    2/2: http://kitefilm.com/video/going_upwind_part2.wmv

Sen när man väl är uppe och kör så är hela nyckeln till framgång att vara lagom riggad. Sen blir man såklart duktigare att höjda då man är över- eller underriggad med tiden men sträva alltid efter att ha lagom mycket tryck i grejerna.

• kevin_segling

Medlem
    26 februari, 2008 vid 15:57

okej tack

kitefilm.com det värkar som en bra sida att lära sig lite om kite surfing innan man börjar kita. men det bästa är självklart att gå en kurs.

• kevin_segling

Medlem
    28 februari, 2008 vid 16:31

Jag har precis laddat hem ( the complete kiteboarding guide ) riktigt bra film jag lärde mig massor om kitesurfing.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies halvidiotisk fråga =)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.