-
halvt nybörjare
Hej. Ni får ursäkta för detta med denna tråden finns säkert om man söker lite men tänkte att jag skulle få lite exakt anpassad information för mina förusättningar :)..
Jag är alltså lite halvt nybörjare. Med detta menar jag att jag vindsurfat ett par sommrar med en gammal 70 eller 80-tals bräda. Den har varit rätt stor och som en stridsvagn mer eller mindre men jag har ändå känt att jag utvecklats. Nu är därför frågan vad ja ska sattsa på härnäst då jag vill utveckla mitt surfande i sommar.
Mina förusättningar förutom surfkunskaper är 185cm ~90kg.. Som jag förstått är det många som rekommenderar en bräda +160l och +70cm bred.. längden har jag inte fått förklarat än så vet inte vad som gäller där.. hursomhelst så vill jag tumma lite på detta då jag inbillar mig att det kan vara roligare på en liten bräda och att jag kanske kan bemästra detta hyffsat åtminstonde.. sitter och funderar kring 120-130l och fortfarande kring 70cm bred.. detta påverkar ju självklart längden vilket ja därför undrar kring?
men huvudfrågan är vad ni tror jag bör satsa på? jag har varit på surfspot och fått rådet att köra med en f2 xantos 160l med centerbord.. är centerbord så viktigt? sen också runt 7kvm f2 discovery segel.. fick det paketet för 12 lax vilket jag iofs tycker låter riktigt bra.. men skulle vara mer nöjd om det kom ner till typ 8.. hur löser jag det? :).. liknande grejer osv.. vad som sist ska tilläggas är att jag kommer att segla på en insjö med väldigt byiga och varierande vindar..
ok det vart rätt mycket info på än gång.. gör så gott ni kan med det :).. uppskattar verkligen er hjälp!
Logga in för att svara.