• ola-h

Medlem
    10 maj, 2010 vid 17:01

Kul att se. Man blir ju lite sugen att försöka rida de där bulorna.

Annars tycker jag att den synkroniserade tandemspolningen vid 0.42 var väldigt imponerande.

• lars_k

Medlem
    10 maj, 2010 vid 18:49

Såg ut som en drop in-attack mot S-40 strax innan tandemspolningen. Tror dock inte de slog ihop men det var jävligt nära hehe.

• rrd

Medlem
    10 maj, 2010 vid 19:14

Skön film, det känns bra att se vad jag missade, med det ska jag ta igen snart…

• dr-masse

Medlem
    11 maj, 2010 vid 09:38

Härligt klipp! själv var jag och, öööööh, fiskade… , inte så långt därifrån…

Gillar verkligen att se den där vågen på film och bild!

• pelle_o

Medlem
    12 maj, 2010 vid 06:57

Klart bästa surfrullen hittills tycker jag för till och med jag kom med:). Fredag förmiddagen var kall men underbar.

• jesper-b

Medlem
    12 maj, 2010 vid 10:09

Tja 15 timmar i bilen och 5 timmar på vattnet allt inom ett dygn – helt självklart rätt prioriteringar säger jag!

Det där med crowd på GH är ju ett litet speciellt kapitel som jag känner behöver kommentertas: Jag kunde ju inte åka ner till torsdagen men alla sa att den hade sämre vinkel och var kallare än fredagen. Fredagen var helt ok under förmiddagen – skön size och hyfsat slätt för att vara 3.7 – men, det blev grymt mycket bättre under eftermiddagen. Vinden la sig lite från fullpung 3.7 till lugn och fin 4.2 (till och med några 4.7 ute). Vinden vred upp lite mer mot sidvind och vågorna blev mycket renare: Från stora knölar al la cross-on Torö (fast mycket mindre tryck) till rena linjer med nästan side shore. Det besynnerligaste av allt var väl just crowden: Ca 30 pers ute fredag förmiddag och tydligen ännu fler på torsdagen. När jag tyckte det var som bäst fredag em mellan 13-15 eller så var vi tre (3) ute! Ungefär när jag la av kom några till ut men det blev inte mer än en handfull.

Jag antar att det berodde på att alla seglade skiten ur sig torsdag och fredag fm. Och det kan man ju verkligen förstå, men ändå?

GH är ju annars urkul. Med bara två sessions där någonsin måste jag säga att det spotet kräver en del local knowledge. Lätt att vimsa bort sig och inte hitta ett bra spår eller en bra rytm med vågorna. När man börjar hitta spåret blir det desto mer belönande. JAG älskar den allra innersta sektionen mot själva stenstranden inne i lä. Där var det ren sideshore och när vågorna orkar hålla upp in dit blir det ju på riktigt! När kommer nästa nordost vridande mot nord?

/JB

• teamrider

Medlem
    13 maj, 2010 vid 06:05
    Jesper B;611287 wrote:
    Tja 15 timmar i bilen och 5 timmar på vattnet allt inom ett dygn – helt självklart rätt prioriteringar säger jag!

Det där med crowd på GH är ju ett litet speciellt kapitel som jag känner behöver kommentertas: Jag kunde ju inte åka ner till torsdagen men alla sa att den hade sämre vinkel och var kallare än fredagen. Fredagen var helt ok under förmiddagen – skön size och hyfsat slätt för att vara 3.7 – men, det blev grymt mycket bättre under eftermiddagen. Vinden la sig lite från fullpung 3.7 till lugn och fin 4.2 (till och med några 4.7 ute). Vinden vred upp lite mer mot sidvind och vågorna blev mycket renare: Från stora knölar al la cross-on Torö (fast mycket mindre tryck) till rena linjer med nästan side shore. Det besynnerligaste av allt var väl just crowden: Ca 30 pers ute fredag förmiddag och tydligen ännu fler på torsdagen. När jag tyckte det var som bäst fredag em mellan 13-15 eller så var vi tre (3) ute! Ungefär när jag la av kom några till ut men det blev inte mer än en handfull.

Jag antar att det berodde på att alla seglade skiten ur sig torsdag och fredag fm. Och det kan man ju verkligen förstå, men ändå?

GH är ju annars urkul. Med bara två sessions där någonsin måste jag säga att det spotet kräver en del local knowledge. Lätt att vimsa bort sig och inte hitta ett bra spår eller en bra rytm med vågorna. När man börjar hitta spåret blir det desto mer belönande. JAG älskar den allra innersta sektionen mot själva stenstranden inne i lä. Där var det ren sideshore och när vågorna orkar hålla upp in dit blir det ju på riktigt! När kommer nästa nordost vridande mot nord?

/JB

he he he

• surfmeister

Medlem
    13 maj, 2010 vid 07:42

Kan bara instämma. Fredag em var helt klart den bästa tiden. 4,1 var klockrent för mig (tidigare på morgonen var 4.1 liiiite stort för mina 74kg….dags att skaffa mindre segel) samt att vågorna blev mkt renare och vinden vred upp mer mot nord. Dessutom tog det ett tag på förmiddagen att justera bräda/stroppar (jmf med onshore Varberg) och lära stället (första gången där), tex var man skulle ta vågen osv. Ser verkligen fram emot nästa tillfälle och då kommer jag definitivt var mer förberedd! 2m vågor + rak sideshore, hur ofta får man det i Sverige? 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.