Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Händerna och kylan
-
Nachoman? körde du med vantar eller utan? Utan kan jag verkligen fatta att det vore lätt att förfrys då händerna är blöta och ute i blåsten hela tiden
-
Aa kry på dig 🙂 lät kanske lite besserwissig, va inte meningen 😉
-
Jag körde utan! Tycker att det har funkat tidigare vintrar men tydligen inte den här gången. Tror att det gick så fort eftersom jag var lite dålig på att värma upp sist. Stick alltså aldrig ut utan att värma upp ordentligt.
Nu blir det ingen vintersurf för mig på länge iallafall.Tack för omtankarna! 🙂
-
Nu har jag skaffat Capsicin-liniment. Fick testa förra veckan och så hade dom i den lilla runda affären uppe på Kläppen när vi var förbi där och åkte lite skidor med dottern på kvällen.
Linnex heter det jag har, och det känns som solsveda ungefär. Jag testade att dra på axlarna när jag kände mig stel och det blev mycket bättre. Har även testat i korsryggen och det känns som att man blir lite mjukare.
Sen kanske allting är placebo pga den brännande känslan, men skitsamma. Ett bra placebo är ett bra placebo.Det man tydligt kan notera är att man blir riktigt röd i huden där man stryker på, så jag tror på detta för händerna vid segling. Ska bli intressant att testa när det börjar bli varmare igen. 🙂
Logga in för att svara.