Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Handla Billiga kites

• wind_freak

Medlem
    29 februari, 2004 vid 16:08

tillkomer det inte en massa skatt tull och så vidare???

• anonym-anvandare

Medlem
    29 februari, 2004 vid 16:10

Svar till:

tillkomer det inte en massa skatt tull och så vidare???

[/ QUOTE ]

Man kan t.ex be dom skriva demo på grejorna. Men jag har handlat utomlands förr och det har aldrig blivit moms eller så på dom grejorna… risken är väldigt liten att det händer för ett paket.

• superman

Medlem
    29 februari, 2004 vid 16:42

Jag läste på tullverkets hemsida att tullen på ”vindsurfingsbrädor” och liknande för användning på vatten var 2.7% och sen tillkommer moms på 25%.. Men har man tur kan det nog slinka igenom ändå smile.gif

• kull

Medlem
    29 februari, 2004 vid 17:03

allt beror väll på om man beställer innom eu eller inte..innom eu är det momsfritt om inte företaget säljer för över 320000kr/år till sverige då blir företaget innom eu momspliktiga i sverige och kommer att belläga det man handlar med moms

• superman

Medlem
    29 februari, 2004 vid 17:36

Ah, men iaf så tillkommer ju moms om man handlar från ett icke-EU-land. Hade ju varit skönt att slippa den dock! smirk.gif

• kull

Medlem
    29 februari, 2004 vid 17:49

men den sidan va ju tysk smile.gif

• superman

Medlem
    29 februari, 2004 vid 17:54

Ah.. kollade inte på den sidan alls faktiskt smile.gif Men se på mitt inlägg sådär, ”lite att köpa utomlands i allmänhet…” grin.gif

Annars verkar ju 2.7% i tull inte vara så farligt, någon som vet om det stämmer?

• anonym-anvandare

Medlem
    29 februari, 2004 vid 19:30

Ingen tull inom eu!
    För privatpersoner betals mpmsen i de land inom eu man köper alltså ingen svens moms!

• anonym-anvandare

Medlem
    29 februari, 2004 vid 19:50

Svar till:

Ah.. kollade inte på den sidan alls faktiskt smile.gif Men se på mitt inlägg sådär, ”lite att köpa utomlands i allmänhet…” grin.gif

Annars verkar ju 2.7% i tull inte vara så farligt, någon som vet om det stämmer?

[/ QUOTE ]

Fattar inte vad du menar? Köper du hellre vodka i sverige också eller? Den där tyska sidan har gryma priser.

• kotivoito

Medlem
    29 februari, 2004 vid 19:53

Jo, Faktiskt billigare med moms i Tyskland. 19% där 25% här. Och det är bra när det är billigare.

Mypa

• anonym-anvandare

Medlem
    29 februari, 2004 vid 20:33

Svar till:

Jo, Faktiskt billigare med moms i Tyskland. 19% där 25% här. Och det är bra när det är billigare.

Mypa

[/ QUOTE ]

16% är momsen i Tyskaland

• kull

Medlem
    29 februari, 2004 vid 20:49

tyskland är gött……måste nog göra en road trip snart så jag kan fylla baren smile.gif

• kotivoito

Medlem
    29 februari, 2004 vid 21:22

Såbra! så är det ännu billigare och ännu bättre.
    Svenska Skatten borde va billigare också.
    Alla vet att billigare är bättre När man får samma sak.

Mypa

• anonym-anvandare

Medlem
    29 februari, 2004 vid 22:31

Jag beställde från windsurf.de, funka perfekt.
    Betala me kort, 3dagar senare fick jag prylarna
    med en fraktkostnad på 245kr. Ingen skatt, moms eller dyl.

• rambo_johnson

Medlem
    29 februari, 2004 vid 22:36

Surf-swc.dk var rätt billiga mä en gång i tiden och de hade även storlekar större än 6kvm…

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Handla Billiga kites

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.