Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Handla på kite-line.com?
-
finns det ingen webshop på island hade ju vart grymt bra i dessa tider
-
I will put in my two cents and say again SUPPORT YOUR LOCAL DEALER : ), even if its NORTH : /
(I am leaving Jens alone now because he makes cool posts, and I cant pick on rob because he can actually ride now, and has access to a chopper…. the surfers mafia sponsor everything, and slingshot sponsor my fin sponsor…. who does that leave?)
-
då får mina locala dealers börja med studentrabatt 🙂
i sånna här fattiga studenttider får man nöja sig med att lukta på en skorpa och dricka ett glas vatten till kvällsmat -
peer;585725 wrote:då får mina locala dealers börja med studentrabatt 🙂
i sånna här fattiga studenttider får man nöja sig med att lukta på en skorpa och dricka ett glas vatten till kvällsmateller så kollar du köp o sälj.. jag säljer nästan nya 09
http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php/product/25809/cat/9 -
Handla hos Robsport eller någon annanstans – det viktigaste är att man är kitar.
.
-
Måste man köpa det nyaste nya om man är student?
Lou rippade skiten ur oss allihopa redan 2001 så att ha nya grejer är inte så grymt viktigt för åkningen som reklamen säger. Största anledningen att folk köper nytt i den här sporten är ju för att alla är prylbögar. 🙂
Nästa grej med nytt är garantier osv som bygger på att man handlar lokalt.Vet i tusan om jag själv hade åkt sämre om jag hållt fast vid mina första kites. Men det är ju kul och byta grejer ibland. 🙂
-
pjoter;585798 wrote:Måste man köpa det nyaste nya om man är student?
Lou rippade skiten ur oss allihopa redan 2001 så att ha nya grejer är inte så grymt viktigt för åkningen som reklamen säger. Största anledningen att folk köper nytt i den här sporten är ju för att alla är prylbögar. 🙂
Nästa grej med nytt är garantier osv som bygger på att man handlar lokalt.Vet i tusan om jag själv hade åkt sämre om jag hållt fast vid mina första kites. Men det är ju kul och byta grejer ibland. 🙂
Pickelforken hade nog funkat bra fortfarande!
-
Vaaa? Tillverkarna säger ju varje år att de nya modellerna hoppar högre, svänger snabbare, är mer responsive, har bättre pop, har mer depower, är bättre för vågor och bättre för wakestyle!? Måste ju vara så…
-
Hehe nej de är klart man inte måste. Men har man möjlighet att få nya grejer för samma pris som begagnade tackar man väl inte nej =) Då vet man ju vad man får osv. Jag har t.ex. handlat en drake en gång när jag var riktigt grön som var paj. Bladdern small 3 minuter efter jag lagt pengarna i hans hand.. som tur väl lyckades jag få tillbaka de mesta..
-
MårtenT;585814 wrote:Pickelforken hade nog funkat bra fortfarande!
Pickleforken var grym! 🙂
Ska se om jag kan hitta min gamla picklefork igen, nån här som har den??
Den lär va fet för wakestyle, är ju LF som gjort den. 🙂
Fast min blåa gamla TW bräda slog det mesta, typiskt man sålde den.Peer, förstår vad du säger. är likadan närdet gäller elektronik mm. Dock kommer jag oftast fram till att det blir sån löjligt liten skillnad när väl tull, post och moms är pålagt att det knappt lönar sig ändå.
Det bästa att göra som student för att få billiga grejer är att satsa gärnet så man blir sponsrad! 🙂 -
Bestaller du fran staterna skall du forsoka fa VAT (moms) fria priser och med flax behover du inte betala full tull heller.
Fast England ar nog ett battre alternativ.Bestaller man via natet finns det ingen anledning att begransa sig till Sverige.
Tror vi ar gandska manga som inte har en handlare runt hornet dar det gar att fa provat och bytt grejer. -
RadiKalle_;597102 wrote:Exakt hur mycket ligger tullen på?
Tror tullen ar pa 12%, till det kommer moms ca 25% pa bade varorna, frakten och eventuell forsakring.
Ett tips ar att undvika att frakta med Fedex, DHL osv, dom levererar snabbt men gillar verkligen att tulla.
Forsok fa det skickat med den ordinarie posten sa ar oddsen battre for att det slinker igenom tullfritt.Vill man tulla (kanske med ett nerskrivet varde) sa kan man lika garna skicka med tex Fedex.
-
Enligt tullens hemsida,
så är tullen på 2.7% för ”Skateboards, segl och surfingbrädor”. Borde gälla kite också eller?
Nån som provat och vet säkert? -
för att slippa moms + tull ber du att de anger varans värde till ett belopp mindre än 500SEK. Då lägger sig inte tullen i och du slipper moms + tull. Du har däremot problem om din försändelse skulle hamna på avvägar då du enbart uppgett ett värde på 500SEK så får du inte ut mer på en eventuell försäkring.
Logga in för att svara.