Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Handle pass??????
-
Handle pass??????
Publicerad av anonym-anvandare på 5 mars, 2004 vid 18:55Jag har letat runt på alla trådar och fattar inte ändå… Hur funkar det att göra en handle pass utan att bli totalt insnodd i leachen? Går det att snurra fler än ett varv? kan någon förklara på ett pedagogiskt sätt så även ett pucko förstår…..
patrikol svarade 21 år, 2 månader sedan 5 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
Fäst leashen i ryggen eller skippa den helt som många tyvärr gör vilket medför risken att andra kan skadas. Eller satsa på snygga trix istället.
-
Undrar om jag inte sett någon variant av sele där kroken sitter i någon form av bygel som går runt hela ryggen och som leachen är kopplad i vilket medför att du kan snurra som fan, om du kan och vill.
Äh, kanske nån har någon bild eller så istället. Svårt att föklara liksom, men helt otroligt.
-
Men… men vadå fäst den i ryggen… för det första: VAR? för det andra: då skulle min leach ta slut efter ett varv (kanske efter 1 1/5), och jag antar att de goaste gubbarna snurrar fler varv än så…???
-
Sant du får nöja dig med ett i taget eller droppa leachen helt och hållet men om du har problem med för många varv så får du väl droppa leachen helt se då till att ingen annan är i närheten bara. Akta så att du inte blir snurrig bara.
-
Jo, Här är bilden som du kanske. Med ring runt magen. Hula Huoop!
Mypa
-
Ser ut att vara den finns med i en del filmer också. Men hallå hur mycket jävla skrot skall man släpa på för ett trick? Nej satsa på snygg stil istället!
-
Svar till:
Fäst leashen i ryggen eller skippa den helt som många tyvärr gör vilket medför risken att andra kan skadas. Eller satsa på snygga trix istället.
[/ QUOTE ]
handle pass fult eller? ja de e ju din åsikt men har du
tänkt på att han kanske vill lära sig tricket för att han tycker det är roligt att utvecklas och testa nya grejer eller för att han helt enkelt tycker det ser skönt ut?
vilka trick gör du som är så jävla feta? lägg upp foto och filmer…köp en slingshotleash eller något annat hållbart, sen sätter du den från chickenloopen till någonting hållbart bak i selen. Var försiktig och kroka i och ur leashen när du launchar och tar ner kiten om du är rädd.
du kommer få dig några ubåtar men det är bara härligt!!
lycka till!Team cocónuttt
-
Tack det var ju snällt kokosnöten! Nu har du sluta skrika i allafall. Alltid något. Dom trick jag behärskar kan jag snabbt beskriva inga alls kan knappt köra fram och tillbaka, men jag har ögon att se med i allafall. Kommer alltid att finnas olika uppfattningar om vad som är snyggt eller inte försök att respektera det. Om han är så duktig att han kan öva på handlepasses så är det bara att gratulera men det är precis som att allt numera skall vara handlepasses och inget annat. Finns en annan sida inom kitesurfingen som man inte måste vara halvproffs för att utöva känsla och inte bara en massa trick hela tiden. Grattis till alla er som kan göra alla dom feta hoppen och supertricken men det finns även en del som inte klara av alla dom grejorna och vi bör väl också få lov att tycka här eller det är bara du och dina kokosnötter?
-
Precis som det inte var BARA board off som gällde förra året? Kiteboarding är fortfarande en ung sport, så det är väl ganska självklart att det kommer att vara så här ett tag. Jävligt onödig diskussion det här.
/Jeppe Kung
Logga in för att svara.