Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Handle pass?

• Handle pass?

Publicerad av anonym-anvandare på 31 juli, 2005 vid 20:01

Hur ska man göra när man gör en HP i själva upphoppet? ska man dra upp draken snabbt så att man lyfter m.h.a draken eller ska man dra lite långsammare och få höjd genom att poppa?

Alla teoretiker (som inte själva gör HP) ombeds att inte svara!

matthias svarade 19 år, 8 månader sedan 8 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • matthias

Medlem
    3 augusti, 2005 vid 09:33

för att få bra höjd brukar jag falla av lite innan upphoppet samtidigt som jag svänger drkane rätt snabbt. när draget kommer popar jag. som ett klassiskt hopp..

• stellan

Medlem
    3 augusti, 2005 vid 11:23

I vilket läga krokar du ur?

• annas

Medlem
    3 augusti, 2005 vid 12:03

högst upp i luften cool.gif .. om man e ball, men annars kan man ju göra det innan.
    Skämt å sido, i alla urkrokade hopp krokar man ur, kör downwind och poppar av. I den ordningen. Även i hög handlepass. Fast där ska man ju även styra kiten lite

• annas

Medlem
    3 augusti, 2005 vid 12:04

what e du fortfarande old hand efter 1000 inlägg, fan va trist det var ju mitt mål.. jag får nog be någon ändra mitt.

• maccan

Medlem
    3 augusti, 2005 vid 16:22

Något tips för att få mycket pop? Lyckas inte få
    någon ordentlig höjd. Mycket fart?

• unhooked

Medlem
    3 augusti, 2005 vid 16:52

Ha mycket fart se till att kiten är i mitten av vindfönstret (har du ganska hög AR ta den sakta uppot för att sedan sakta köra ned den, åk lite med vinden medans du gör detta så att du inte lyfet) kör som sagt lite med vinden. Ha bra fart, bra tryck, ha kiten lågt, sedan gör en snabb kraftig pop.

Alltså du ska inte hooka ur och sedan pressa brädan och åka upwind för att sedan popa då förlorar kiten kraften.

• mackan

Medlem
    3 augusti, 2005 vid 20:59

Svar till:

Något tips för att få mycket pop? Lyckas inte få
    någon ordentlig höjd. Mycket fart?

[/ QUOTE ]

köp min xelerator trickster – bräda. tillräckligt med pop för att duga åt en viss aaron hadlow… kolla säljes

• luuddee

Medlem
    3 augusti, 2005 vid 21:00

eller min

• anonym-anvandare

Medlem
    3 augusti, 2005 vid 21:07

Svar till:

Ha mycket fart se till att kiten är i mitten av vindfönstret (har du ganska hög AR ta den sakta uppot för att sedan sakta köra ned den, åk lite med vinden medans du gör detta så att du inte lyfet) kör som sagt lite med vinden. Ha bra fart, bra tryck, ha kiten lågt, sedan gör en snabb kraftig pop.

Alltså du ska inte hooka ur och sedan pressa brädan och åka upwind för att sedan popa då förlorar kiten kraften.

[/ QUOTE ]

Som sagt, jag önskade en förklaring av de som kunde göra en HP, inte teorin av nån som har sett den……

• annas

Medlem
    3 augusti, 2005 vid 22:13

Svar till:

Hur ska man göra när man gör en HP i själva upphoppet? ska man dra upp draken snabbt så att man lyfter m.h.a draken eller ska man dra lite långsammare och få höjd genom att poppa?

Alla teoretiker (som inte själva gör HP) ombeds att inte svara!

[/ QUOTE ]
    ok, ska försöka att svara på din fråga för once grin.gif
    e du kille kan du välja själv, e du tjej så kör jävligt snabbt så får du bra pop, allt går snabbt och du slipper så mkt hävning.. dvs krävs mindre styrka. Liten kite lättare än stor. Jag brukar försöka dra kiten snabbt, men en kort sträcka, dvs börja med den nära 12 och dra den inte för långt bakom. Men jag har fortfarande problem om jag har för mkt våtdräkt eller för stor kite så det finns väl bättre personer att fråga.

• unhooked

Medlem
    4 augusti, 2005 vid 07:59

hahahah, jag kan inte Hans Peter men jag förklarar den inte heller!! svarar bara på frågan hur man popa ordentligt. Har dock gjort ett par försök på Hans Peter och mitt problem har alldrig legat i hur jag ska initisera hoppet utan snarare hur jag inte ska få kiten att loopa vilket lätt att svara på.

• matthias

Medlem
    4 augusti, 2005 vid 08:43

kör snabbt och satsa mycket, kommer du inte upp ordentligt kan du lika gärna skita i det. träna med en 10-11 då får du bra lyft och lagom drag. jag krokar ur precis när jag faller av men det är väl en smaksak. satsa hellre hårt en gång än fegsatsa 10ggr. träna hemma i trädet eller på lekplatsen med en gammal bom = känsla för överlämningen. slappna av och känn rörelsen.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Handle pass?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.