• handle pass

Publicerad av hildingdude på 26 juni, 2007 vid 09:44

shena. Jag är ganska nära att sätta handle pass och för den sista lilla biten undrar jag om det finns några bra tips som kan ta mig hela vägen runt.
    /Anton.

pepa svarade 17 år, 10 månader sedan 9 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • matthias

Medlem
    26 juni, 2007 vid 09:50

skit i handle pass, de e gay o du förstör dina axlar, kör de låga direkt. Men om du verkligen vill, hoppa högt som fan, sparka benen rakt upp så du blir riktigt inverterad och gör allt du kan för att komma så nära bommen så möjlig med höften så blir det enklare att passa.

• hildingdude

Medlem
    26 juni, 2007 vid 10:16

jo jag försöker med dom låga men pallar inte dom heller

• skejtar_henke

Medlem
    26 juni, 2007 vid 10:32

Nu fattar inte jag.. Låga? Kan ni förklara?

• matthias

Medlem
    26 juni, 2007 vid 10:58

mobe, kgb, slim chance, front mobe, pete rose etc, etc….

• hengo

Medlem
    26 juni, 2007 vid 11:07

@skejtar_henke 392508 wrote:

Nu fattar inte jag.. Låga? Kan ni förklara?

allt som inte slutar med att man dinglar i en hand efteråt utan hinner landa innan dingeleffekten uppstår.

allt som görs på pop där man inte svänger upp kiten som inför ett ”vanligt” hopp.. fast hmm, jag undrar vad man ska kalla sånna här semi-dingelpassar alltså, där de verkar ha som vana att ha kiten jättehögt och dingla in under den innan landningen.

http://www.kiteforum.tv/index.php?option=com_videos&task=show&id=1502&Itemid=

• skejtar_henke

Medlem
    26 juni, 2007 vid 11:18

jaha ni menar så.. Då är jag med…..

• pepa

Medlem
    26 juni, 2007 vid 16:08

Kötta allt va du har. Full fart fullt tryck fullt pop så löser du det.

• superoskar

Medlem
    26 juni, 2007 vid 17:01

ska man börja med flat3 på en våg eller typ Blind Judge?

• pepa

Medlem
    26 juni, 2007 vid 17:12

Man får ofta frågan om vilket hp-trick som är lättast att börja med, men jag tycker inte det finns något riktigt bra svar. Jag började med KGB, många andra börjar med back mobe eller slim chance. Det handlar mest om vilket grundtrick du är mest komfortabel med. Känner du dig hundrapå dina s-bends så kanske slim eller front mobe är bäst för dig. Eller varför inte en NIS (Non Inverted Slim). Är back loop din grej så testa en mobe, och om du gillar att landa blind kanske en KGB eller blind judge. Ja, ni fattar.

Flat 3 på våg är ganska annorlunda än alla andra låga powered hp’s på så sätt att du poppar mot kiten och därmed inte har lika mycket drag från kiten. Lättare skulle jag säga, men gör dig inte till powered hp-pro med en gång.

• mjersen

Medlem
    26 juni, 2007 vid 17:34

@superoskar 392604 wrote:

ska man börja med flat3 på en våg eller typ Blind Judge?

skulle nog med säga flat3 ut från en våg. lyckas man bara få lite slack på linorna e det inga problem med passen när draken e kraftlös.

• mjersen

Medlem
    26 juni, 2007 vid 17:36

@Pepä 392606 wrote:

Man får ofta frågan om vilket hp-trick som är lättast att börja med, men jag tycker inte det finns något riktigt bra svar. Jag började med KGB, många andra börjar med back mobe eller slim chance. Det handlar mest om vilket grundtrick du är mest komfortabel med. Känner du dig hundrapå dina s-bends så kanske slim eller front mobe är bäst för dig. Eller varför inte en NIS (Non Inverted Slim). Är back loop din grej så testa en mobe, och om du gillar att landa blind kanske en KGB eller 313. Ja, ni fattar.

Flat 3 på våg är ganska annorlunda än alla andra låga powered hp’s på så sätt att du poppar mot kiten och därmed inte har lika mycket drag från kiten. Lättare skulle jag säga, men gör dig inte till powered hp-pro med en gång.

skulle man kunna säga att en NIS e som en KGB fast allt tvärt om?

• pepa

Medlem
    26 juni, 2007 vid 18:35

Ja det skulle man kunna säga, fast om man spegelvänder tricket så finns det solklara skillnader. I en snygg NIS brukar man tex vilja ha en redig S-bend innan det kommer en frontside flat 3. I en KGB passar många bomen i horisontellt läge efter en överpoppad backloop, tex Lou Wainman om han inte får för sig att gå inverterat.

Men sätter du KGB på ett håll blir NIS generellt sett ganska lätt på andra hållet, ja.

• snygging

Medlem
    27 juni, 2007 vid 08:34

Fan vad skoj en diskussion om kitesurfning och inte om prylar! Nu blev man kite sugen!!

• skejtar_henke

Medlem
    27 juni, 2007 vid 15:45

@snygging 392748 wrote:

Fan vad skoj en diskussion om kitesurfning och inte om prylar! Nu blev man kite sugen!!

Det var fan den vettigaste kommentaren jag hört på länge. Jävla prylsport. Det hänger fan inte på grejorna. Utan den som står på brädan.

• eddie

Medlem
    27 juni, 2007 vid 17:06

Henke… det där får du förklara långsamt.
    Jag fattar inte ett dugg…
    Jag skall försöka läsa på dina läppar nästa gång vi ses.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.