• fredrik-ygge

Medlem
    7 november, 2006 vid 08:17
    Zoffe wrote:
    fins även np som liknar dakine dom fins sp.har bara provat dom öpnna men har stängda ochså.dom öpnna är bra,pallar rätt bra.

Köpt de stängda. Testade första gången idag. Kramp direkt. Väldigt varma, men vad hjälper det. Tog av och körde utan. Tillräckligt varmt fortfarande (i Gbg).

• oscar

Medlem
    7 november, 2006 vid 08:30

Det finns idag ingen handske som kan mäta sig med Dakines mittens. Möjligen deras egen glove men de har jag inte testat.

• fredrik-ygge

Medlem
    7 november, 2006 vid 08:52
    Oscar wrote:
    Det finns idag ingen handske som kan mäta sig med Dakines mittens. Möjligen deras egen glove men de har jag inte testat.

Det säger alla, men jag har inte lyckats köpa dem. Försökt på windance och andra ställen.

• lars_k

Medlem
    7 november, 2006 vid 09:13

Ang slutna handskar spelar bommens rördiameter en jäkla roll. Jag fick tidigare kramp även med mina CWM, men med min nya tunnare bom gick det finfint!

• Oregistrerad

Gäst
    8 november, 2006 vid 12:15

Någon som provat Mystics Movement Mitten? Säljs av ontopsports. Ett alternativ till Dakines CWM kanske?

/Pelle

• donpedro

Medlem
    8 november, 2006 vid 12:19

DaKine vantarna e riktigt bra, men jag tror det finns substitut vet dock inte vilka eftersom jag inte testat så många. Men att segla med hanskar blir aldrig samma känsla som att segla utan. Jag blir tröttare klumpigare och fumligare med hanskar. så den bästa investeringen är nog en resa till ett varmt land 😉

• oscar

Medlem
    8 november, 2006 vid 13:05
    Oregistrerad wrote:
    Någon som provat Mystics Movement Mitten? Säljs av ontopsports. Ett alternativ till Dakines CWM kanske?

/Pelle

Har kört lite grann med dessa men de är långt ifrån Dakine även om de kan funka för kortare repor med tunn bom. Ganska bra grepp men passar nog bäst för kitare då de kör med tunnare bom.

Har ett par till salu för 150 kr ink frakt om nån är intresserad…

• Oregistrerad

Gäst
    8 november, 2006 vid 13:20
    Oscar wrote:
    [Har ett par till salu…
    vilket lysande betyg…
  • rasmus_w

Medlem
    9 november, 2006 vid 21:56
    Oregistrerad wrote:
    Oscar wrote:
    [Har ett par till salu…
    vilket lysande betyg…
    Chansen är hyfsad att de är felbeställda. Eftersom de inte säljs över disk i Sverige så är det rätt många som beställer fel storlek.
  • oscar

Medlem
    10 november, 2006 vid 07:05
    Rasmus_W wrote:
    Oregistrerad wrote:
    Oscar wrote:
    [Har ett par till salu…
    vilket lysande betyg…
    Chansen är hyfsad att de är felbeställda. Eftersom de inte säljs över disk i Sverige så är det rätt många som beställer fel storlek.

Va?

• nlc

Medlem
    10 november, 2006 vid 09:17
    Oscar wrote:
    Rasmus_W wrote:
    Oregistrerad wrote:
    Oscar wrote:
    [Har ett par till salu…
    vilket lysande betyg…

Va?

Eller så har något snille lyckats med att dra ut fjärrvärme från Gärdstaverket till udden å på så vis behöver inte Oscar några vantar längre eftersom det är så varmt å skönt i vattnet ändå. 😉

• stewen

Medlem
    10 november, 2006 vid 11:09

Jag tycker biltemas handskar är de bästa om man klipper upp dom…
    De sitter så tajt att det inte blir nåt vatten i handsken utan bara kyler lite i handflatan…
    Har Dakines CWM också men det funkar långt ifrån så bra som en uppklippt handske. Och har man några st ( billiga ) kan man ha olika uppklippning på dom beroende på hur kallt det är. På så vis klarar jag mig nästan i alla surf.
    Använder bara CWM när det är riktigt jevla kallt och det är inte speciellt ofta man surfar då ändå så=)

• lars_k

Medlem
    10 november, 2006 vid 11:30

Jag gör som du Stewen. Har också CWM men har i princip aldrig behövt använda dem. Mina Biltema med exakt tätslutande klippning mot bommen håller värmen tillräckligt och ger ingen kramp. Dock om våren blir blåsig med vattentemp på 3-5 grader kan nog iofs CWM behövas i spolningarna.

• oscar

Medlem
    15 december, 2006 vid 15:00

Har lagt in en recension av Da kine cold water GLOVES.

• billie

Medlem
    15 december, 2006 vid 21:06

Är det Biltemas fiskehandskar som nämns i tråden ?

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.