Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Handskar!

• Handskar!

Publicerad av gadget på 3 januari, 2008 vid 20:41

Ska upp och testa på lite snökiting i Lindvallen v. 4 och är lite orolig för att frysa om tassarna…
    Några tips på handskar och övriga vitala saker för att jag ska få trevligt på kalfjället?
    Känns som att händerna är det största problemet då man håller bommen hela tiden till skillnad från om man bara åker snowboard! :crazy:

pjoter svarade 16 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • oaxen

Medlem
    3 januari, 2008 vid 21:35

Om det inte är för kallt är nog neoprene-handskar att rekommendera. Tajt passform – prio uno!

• cortex

Medlem
    4 januari, 2008 vid 11:14

Äh, kör med ett par ordentliga snowboard/skid-handskar så är det lugnt. Tror knappast du kommer att frysa medans du kör.
    Ett klassiskt citat är “klä dig som om du ska hugga ved när du ska snowkite’a”, dvs oroa dig mer för att svettas än för att frysa. 😀

/Kaj(Tech)

• celestial

Medlem
    5 januari, 2008 vid 07:38

Kör med fingervantar, om du förstår vad jag menar.

Mycket mer praktiskare om man har fingrarna fria.
    Andvänd även hjälm. Det är viktigt!

• gadget

Medlem
    5 januari, 2008 vid 12:21

Hmm… hade faktiskt inte tänkt använda hjälm… :crazy:
    Var hittar man en bra om man ska köpa!?

• cortex

Medlem
    5 januari, 2008 vid 23:58

Hjälm är måste när du snowkite’ar och anser att du har något på övervåningen som är värt att ha kvar. 😀

En vanlig alpin-hjälm funkar fint. Gå in på Stadium/Intersport/Team Sportia/whatever och testa ut en som passar ditt huvud. Se till att ta en lätt (men stark) hjälm. Tunga hjälmar är jobbiga.

/Kaj(Tech)

• pjoter

Medlem
    6 januari, 2008 vid 00:09

@celestial 436867 wrote:

Kör med fingervantar, om du förstår vad jag menar.

Mycket mer praktiskare om man har fingrarna fria.
    Andvänd även hjälm. Det är viktigt!

tycker tumvantar är grymt mkt skönare/varmare. skaffa ett par bra som är lätta å ta av/på.
    körde med Hestra som arbetshandskar då jag jobbade i liften i sälen. grymma handskar, supertunna men sjukt varma. och sen va dom lätta å ta av sig när man skulle greja med något pilligt å värmen kom tillbaks fort då man fick på dom igen. Frös inte ofta om händerna då jag jobbade där ändå har jag usel cirkulation i händerna.

Enda nackdelen med tumvantar är om du gillar att köra med en hand i mitten som jag rätt ofta gör. eller kan tänka de e meckigt vid handlepass mm, men vettifan om de funkar så bra med stora varma handskar över huvudtaget.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Handskar!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.