• Handskar ?

Publicerad av anonym-anvandare på 23 mars, 2005 vid 14:06

Har tänkt att ha säsongs premiär i mitten på april och antar att det kan behövas någon form av handske då pga av kylan…eller? Vad rekommenderar ni?
    Har själv kollat runt lite och funderar på en tunn typ 2mm femfinger handske.

ola_p svarade 19 år, 8 månader sedan 12 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • donpedro

Medlem
    23 mars, 2005 vid 14:18

Hansk ämnet her varit uppe tidigare här på konfen så om du söker kan du nog hitta en hel del. Ang hanskar kan jag varmt rekomendera “Da Kine coold whater mitts” Hur grymma som helst. Du slipper få kramp och den håller dom stackars fingrarna varma.

• maki5836

Medlem
    24 mars, 2005 vid 08:31

Har köpt ett par prolimit-handskar med öppen handflata, är det någon som har erfarenheter av dessa??

• oscar

Medlem
    24 mars, 2005 vid 08:33

Funkar skitbra med tajta diskhandskar under. Ikeas diskhandskar är bäst då de inte är klädda med bomull på insidan.

• the_novice

Medlem
    24 mars, 2005 vid 08:41

Öppna tummvantar (om det är dom du menar) tycker jag är helt kass, man får lätt in kallt vatten som lägger sig vid fingrarna och bara rinner ut om man släpper bomen och vinkar till publiken/seglet eller nazi…

Fingerhandskar däremot med öppen handflata funkar ganska bra om handsken sluter tätt kring fingrarna. Fördelen med tex Biltemas handskar är då att man klipper upp så lite som möjligt, bara precis där man håller runt bommen. cool.gif

• maki5836

Medlem
    25 mars, 2005 vid 08:01

Stämmer, det är tummvantarna jag menar. Kunde tänka mig att det blir kallt när det är helt öppet, dock sägs greppet bli bättre… Jag får förhoppningsvis erfarenhet av detta nu på lördag, då de ska invigas smile.gif

• tdk

Medlem
    25 mars, 2005 vid 09:10

Du borde nog försöka få tag på några diskvantar eller någon tunn tät vante och ha under om du ska ut i helgen.. Min erfarenhet av öppna vantar är att det igentligen bara hjälper imot nerkylningen av vinden.. Vattnet kommer åt rätt gott ändå om man säger…

• smurff

Medlem
    25 mars, 2005 vid 11:30

Håller med övriga i denna tråden. Var ute senast den 15:e November och då var det ca 6-7 C i vattnet och 7 C i luften Hade öppna vantar och efter ca 1-2 timmars segling kunde jag knappt röra mina fingrar. Det var ganska byigt och jag var på liten bräda så det blev lite plaskande vilket inte hjälpte precis. Men min erfarenhet är att det behövs något ytterligare under typ nån diskhandske eller liknande. Eller helt andra vantar som inte e öppna, nu i början på säsongen.
    Men de e ju bara och testa själv så får du se. Håller du dig mycket på brädan så kyls du ju inte händerna av lika mycket.
    surfa på
    Edvard

• oldschool

Medlem
    25 mars, 2005 vid 12:10

DaKines cold water mits funkar bra när det är svinkallt! Men annars tycker jag öppna vantar är bäst när det börjar bli lite varmare i luften. Men de funkar mest som skydd mot vinden (där den mesta nedkylningen kommer ifrån).. ingen hit å simma med dock smile.gif

En bra kombo med öppna å stängda vantar…. man kan adrig ha för mycket neopren grejer!!!

• anonym-anvandare

Medlem
    25 mars, 2005 vid 17:46

Vem säljer femfinger handskar med öppen handflata? Var hittar man dakine cold water mitts?
    Help a brother out.

• argulander

Medlem
    25 mars, 2005 vid 18:12

Hej, vet att det varit uppe förut, men var får man tag i “Da Kine coold water mitts”? Bor i Stockholmstrakten. Vänlig hälsning Klas

• Knatte

Gäst
    25 mars, 2005 vid 18:58

Ställer samma fråga angående GBG-trakten eller lämplig internetfirma..

• tdk

Medlem
    26 mars, 2005 vid 07:17

De jag pratat med som har dakine handskarna har beställt dom själva ifrån USA..
    http://www.windance.com/windstore/company/dakine/dakine.htm

Kanske kan va något wink.gif

• vinta_kestrel

Medlem
    26 mars, 2005 vid 08:56

De svenska butikerna som för DaKine har fått sina leveranser för 2005 så kolla med vilken svensk DaKine-handlare som helst.

Tyvärr visste jag inte att deras vatnar var så bra så jag har inte bestält några. Kommer nog göra så till nästa år för att se om hypen har rätt smile.gif Kör så länge med Pro Limit’s öppna vantar och curved finger handskar i sortimentet. Suveränt bra.

• oldschool

Medlem
    26 mars, 2005 vid 11:37

dakines vantar får du nog beställa från staterna…det gjorde jag iaf. windance

tog lite mer än 1 vecka

• anonym-anvandare

Medlem
    26 mars, 2005 vid 15:47

Så om man ska ge sig ut i mitten av april, kan det inte bli lite varmt med ett par mittens eller? En annan fråga, hur tjocka skor bör man han i april typ. Har nu ett par prolimit typ 3-3.5mm….Lite tunna för vår surf eller`?

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.