Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Handskar ?
-
du seglar betydligt längre och bättre om du svettas än om du fryser!!!! lite fetare pjuks skadar nog inte, men det beror ju lite på om de är slitna å läcker in vatten mm.
-
Så var det detta med handskarna igen. Sist jag försökte beställa från windance var Large och medium slut och skulle finnas i lager igen i feb/mars…nu är de slut igen och kommer in i lager först mot slutet av april…arrrghhh. Finns det inte en norsk butik som säljer dem?
Någon som vet vad den heter? -
Liten kommentar om vantar med öppen handflata: Jag har ett par såna (NP), som jag har använt en gång. Jag bestämde mig för att prova dem medan vattentemperaturen fortfarande borde vara uthärdlig med bara händer. Gav mig ut och fick genast problem: Dels var det helt hopplöst att få nåt grepp om bommen, dels frös jag som satan.Ryckte av mig en handske (inte helt, tog bara ut fingrarna genom hålet i handflatan och vek handsken bakåt) för att försöka värma min nedkylda hand på nåt vis och upptäckte att fingrarna fick tillbaka färgen med detsamma. Jag fortsatte sen segla i nån timme utan större obehag.
Sen beställde jag ett par Cold water mitts från USA. De rockar hårt.
-
Det verkar som det är lite olika med öppna handskar, för en del funkar dom inte alls, för andra funkar det fint.
Jag gillar mina öppna prolimit fingerhandskar, men dom duger ju inte när det blir riktigt kallt. Ska skaffa mig ett par nrs handskar för dom kalla dagarna tror jag.
Logga in för att svara.