Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Handskar för frusna fingrar
-
Handskar för frusna fingrar
Publicerad av ippa på 10 oktober, 2003 vid 15:20Är det någon som provat dessa handskar som finns att köpa på Biltema? kolla under fritid/ fiske
martin svarade 21 år, 5 månader sedan 7 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
nej, men jag har precis köpt ett par prolimit fingervantar med öppen handflatan, tror detta är det bästa allternativet…
-
nej, men jag har precis köpt ett par prolimit fingervantar med öppen handflata, tror detta är det bästa allternativet…
-
Sådan har jag också, men jag undrar om det här kan vara bättre?
-
Japp, jag har såna och dom suger hårt vad det gäller kramp.
Men det kanske funkar för dig.Johan
-
Det är inget att ha, Ippa.
Har bara provat mina en gång men greppet runt bommen kändes för stort.
Det som verkar funka bäst är vanten där handflatan är öppen typ denna:
-
Hej!
Jag har testat med dem och resultatet blir kramp i hela underarmen. Efter det klippte jag upp dem i handflatan, ungefär som på bilden i samma tråd. Det funkade bättre, utom när man ligger och simmar. Med ett par tunna ”diskhandskar” under skulle det nog funka ännu bättre, finns visst några lite tjockare gummihandskar på Clas Ohlsons också som kanske funkar fint.
Tjing!
/Andreas
-
Om du gör följande ”lilla” modifiering av dina Biltema-handskar slipper du kramp. Mina funkar svinbra. Om man inte simmar längre sträckor dvs.
-
JOHN_J_RAMBO
Gäst10 oktober, 2003 vid 18:59Mina funkar/funkade oxå svinbra..om jag inte slarvat bort skiten..än så länge e det lugnt, men det käns fan surt o kpa ett nytt sätt me huva o hansdsak när jag vet att jag har/hade ett par…FAAAAN!
Men annars e jag grymt nöjd me denna dag,WoHA!
Körde vid tjuvkilshuvud idag, blev riktigt bra framåt 18 tiden.Klart ett roligt o lite extremt ställe.Hur var det för er anndra, ni som var i Apel???
-
VSV i Apel var inget vidare, rak onshore. Gick knappt varken att rida vågor eller hoppa.
Men pangdrag i 4.5:an stundtals, dock väldigt byigt….
Blir säkert bättre imorgon bitti. -
JOHN_J_RAMBO
Gäst10 oktober, 2003 vid 19:14ok så trevligt..
Det ser ut o kunna trycka på lite inatt, o tar man sig dit så man edär när det börjar ljusna blir det grymt.
Det tänker jag vara ialla fall -
Jag har kört rätt mycket med Biltemas handske. Jag har inga som helst problem med kramp så länge man kör den mesta tiden med hängselen ikrokad, dvs normal slalom/freeride-segling. Håller man på och trickar eller kör vågor däremot och man behöver använda händerna mer kan jag tänka mig att det blir problem.
Logga in för att svara.