Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Handskar/vantar!
-
Verkar ju som man behöver ett par Da Kine Cold Water Mitts, frågan är dock frågan vilken storlek, jag vill minnas från något tidigare inlägg att de var stora i storlekarna?? Är det någon som har ett tips om storlek för mig som är 1.84 cm lång och har normal handstorlek för min längd? (Dvs 7,5-8 i kirurghandskar, men det är ju inte samma måttsystem.) Tacksam för råd. MVH Klas
-
Knatte
Gäst21 augusti, 2005 vid 10:36En bild från en tidigare tråd och Lars_k handskar..
har själv gjort samma utklipp, men lite mindre och tyckte detta funkade utmärkt, både till surf och paddling -
Argh, är det verkligen sant? Eller bara försäljningsknep för att få folk att köpa hem ett lager?
Svar till:
Tråkiga nyheter:
Da kine har slutat tillverka Cold Water Mitts.
För liten efterfrågan![/ QUOTE ]
-
Knatte
Gäst21 augusti, 2005 vid 13:46Handskarna finns kvar på Dakines hemsida i alla fall..
-
Handskarna försvinner till 2006 enligt szamer. distributören i sverige. snart är de slut
-
Knatte
Gäst22 augusti, 2005 vid 10:58Jag fick mina Dakine idag och beställde storlek L.
Jag tyckte dessa satt bra på mina händer.
Kollade på andra vinterhandskar som jag har och då hade jag Large på två par och storlek 10 på ett par och Storlek 9 på yterligare ett par..
Så där, kanske du kan få en referens -
Beställ DaKIne om ni kan. Jag har aldrig haft några som är i närheten så bra. Helt plötsligt blev vintersegling kul .
-
Jorå. Mina uppklippta biltema-handskar funkar kanon. Dock blir det jäkligt kallt om man hamnar i vattnet när vattentempen ligger under 5 grader. Körde med dessa i Januari och blev rejält nerkyld om händerna i en längre spolning. Jag har därför också köpt ett par Dakine CWM. Fick dock aldrig testa dem innan vinden tog slut i vintras.
Hmm. Snacka vintersegling redan nu känns väl lite off eller?? -
Tack för rådet, jag har faktiskt redan beställt 2 par L, av allt att döma borde det funka. MVH Klas
-
Knatte
Gäst10 september, 2005 vid 18:02Ryktet stämde, fick detta bekräftat från Windance. Se svar nedan..
Hi Christer,
Yeah, glad they arrived!! The rumors are true, Da Kine isn’t going to
manufacture the cold water mitts for the 2005-2006 year, it’s unfortunate since
we sold so many to Sweden, Norway.
Regards,
Ginger -
Men de eller en annan tilverkare borde ju återuppta tillverkningen eller ersätta dem med något liknande om det finns en marknad för det vilket det ju uppenbarligen gör. har själv precis fått hem mina, ska bli spännande att se om man kommer kunna räta ut fingrarna i år och hålla i pennan i skolan efter morgonsurf.
-
Jag kör med prolimits vantar. de fungerar fint, men jag var tvungen att laga dem efter första gången…
Tog i lite hårt med dem.
Men de skyddar ju mot vind kylan i allafall är det är ca 8 ° i vattnet
Logga in för att svara.