• kongos

Medlem
    14 maj, 2003 vid 18:51

Lyx…

Du! kolla länkarna jag har skrivit tidigare, som anonym.
    Där finns chikenloopar med quickrelease eller hela system som i Gaastras fall. Jag vet inte om nått passar Naish. Det passade inte min bom som dock är en Peter Lynn.

Man kan säga att det är övervägande skothakar som gäller. Dessa dyker upp lite här som där. En sån går på en 70-90 bananer men då får man meka lite själv sen. Tänk bara på att inte göra det för lätt för er och sätta fast er med skothaken i loopen för då kanske ni ALDRIG kommer loss.
    Jag har testat. smirk.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    15 maj, 2003 vid 16:28

Hej!

Om du har en PL-bom, så har du säkert sett den här i arcusers-forumet:

SKRU%20Duotone%20wbar.gif

men jag postar den här i alla fall, så andra får se den. Jag tycker den verkar överlägset bäst av alla QR-shackels jag sett, men så kostar den också $185.00, och det känns lite för dyrt för mig i alla fall.
    SKRU kallar de den och den finns på http://advancedkite.com/

/Rasmus

/rasmus

• kongos

Medlem
    15 maj, 2003 vid 18:56

Ingen bra lösning om ni frågar mig.
    Som jag skrivit tidigare så får man inte köpa sig ur möjligheten att haka ur sig som vanligt. Det kan hända att utlösningskonstruktionen fallerar. Jag har sett denna kroken i den lokala båthandeln, där den kostar runt 500 lappen (det förklarar nog priset här) och nackdelen med den är just utlösaren. Så Jag tar inte den risken.
    Den enda riktigt “bra” (…blir det aldrig) lösningen jag sett (svensk hemsida jag glömt bort) var en där kroken vände 180 grader när man slog till en spärr vid dess sida. Även denna hade nackdelar, så som att den nog lätt kunde öppnas av misstag. Inte kul när det är det enda man hänger i 15 m ovanför en stenpir eller ett badande gäng ligister (Lär nog inte hända mig. Måste lära mig åka ordentligt först). Jag tänker köra med en egentillverkad chickenloop t.v.
    Jag har försökt få med en bild på den men det går inte confused.gif. Någon som vet hur man bifogar?

• skutt

Medlem
    16 maj, 2003 vid 09:07

Hej . Fick ett tips från en kompis att kolla ställen där det säljs fallskärms , bergsklättring prylar dom lär ha en del quick release lösningar som kanske går att använda till kitesurfing .Dom som hållerpå med dom sporterna brukar inte köra med taskiga lösningar som inte fungerar ni förstår säkert själva varför .(Hoppsan oj den fungerade inte jag få gå hemm och modda om lite och hoppas att fungerar nästa gång ELLER ) Har inte hunnit kolla själv slänger in detta som ett tips .
    Kite då .

• kitesweden

Medlem
    16 maj, 2003 vid 16:32

Köp en Joystick bar med punchout så löser du problemet !
    http://www.oceanrodeo.com/products/ocean_rodeo_punchout.mov
    /Mvh Lars
    http://www.dacon.biz

• anonym-anvandare

Medlem
    17 maj, 2003 vid 13:05

Vad händer om man råkar “punchouta” av misstag, kan kanske bli farligt det, eller.

• kitesweden

Medlem
    17 maj, 2003 vid 17:27

Samma sak som att rycka i quickreleasen av misstag.
    När man “punchar” ut sig så krävs en hel del kraft, så det är ingen större risk.
    /Mvh Lars

• sirgomez

Medlem
    19 maj, 2003 vid 08:35

jag kör systemet och jag hade ingen felutlösning än – förutom när det var jättebyig och då var det ändå bättre att jag inte körde – draken skulle ha lidit under den vinden.
    annars helt perfekt funkar när man vill – jag kör även handsfree i 7-8 m/s med systemet och då har man ju tryck på det punchout grejen, men den löser inte ut.
    rätt bra tycker jag!
    jag är nöjd och ska inte köra mer med nåt annart!
    om ni har frågar skriv mig en personlig medelande och fråg!
    jag kör mest i Ängelholm, så ni är vällkommna och prova den om ni vill.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.